Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima, problem po stronie pasażera. ScenicII


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc...

po wlączeniu klimatyzacji po stronie kierowcy jest ok natomiast po stronie pasażera nic nie chłodzi ;( Nawiew działa ok jak i po stronie pasażera i kierowcy ale schlodzone powietrze leci tylko przez kratki od kierowcy... (tak jakby klima nie była rozdzielana na te dwie strefy) Wcześniej wszystko było OK.

Co jest nie tak?

z góry dzieki za pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz rurki doprowadzające powietrze do kratek pasażera. Z tego co pamiętam rurka (prostokątna) idzie zaraz pod schowkiem pasażera. Zdarzyć się może że przy demontażu schowka (np. celem naprawy rezestora dmuchawy) łatwo można rozłączyć tą rurkę - ona po prostu z obu końców wchodzi dość łatwo. Jest na tyle miekka że powinno się ją dać wcisnąć bez demontażu schowka.

Musisz się położyć na podłodze i spróbować zerknąć pod/za schowek pasażera. Jeśli ci się to nie uda to musisz zdemontować schowek pasażera aby sprawdzić stan tych połączeń.

Czy masz nadmuch powietrza w schowku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz rurki doprowadzające powietrze do kratek pasażera...

 

'kipi' co do tych rurek to właśnie je sprawdziłem i wydaje mi sie, że są na swoim miejscu (schowek nie był demontowany)

a co do schowka to jest nadmuch i również leci, ale nie schładzany...

Dodam jeszcze, że to powietrze z kratek od pasażera to leci cieco cieplejsze i odnosze wrażenie, że leci go troszke mniej (jakby coś było przytkane lub nie do końca otwarte) niż to po stronie kierowcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Na wstępie, witam serdecznie wszystkich Forumowiczów <ok>!!

 

Przyłączam się do problemu przedstawionego przez Antonio74, gdyż u mnie w Scenicu II jest identyczna sytuacja. Po stronie kierowcy powietrze z kratek aż mrozi dłoń, a po stronie pasażera leci ledwo letnie, a na początku w zasadzie ciepłe powietrze. Sytuacja polepsza się po dłuższym czasie, tzn. temperatura po stronie pasażera jest w zasadzie identyczna jak po stronie kierowcy. Do tego wszystkiego siła nawiewu po stronie pasażera jest zdecydowanie mniejsza niż po stronie kierowcy. W Megane II mojej żony też da się wyczuć różnicę w sile nawiewu, ale jest ona niemal niezauważalna.

Dodatkowo, w porównaniu do Megane odnoszę wrażenie, że klimatyzacja Scenicu aktywuje się nieco później i dłużej osiąga swoją pełną moc. W Megance niemal natychmiast z kratek leci zimne powietrze, natomiast w Scenicu musi upłynąć trochę czasu (jakieś 2-3 minuty). Czy to normalne, czy może inżynierowie z Renault postanowili przeprogramować komputer (Megane 2003, Scenic 2004) i nie fundować pasażerom dużego szoku termicznego, schładzając wnętrze nieco wolniej. Dodam tylko, że układ klimatyzacji w Scenicu był napełniany i serwisowany w ASO w maju tego roku.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i wskazówki oraz pomoc :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o szok termiczny wg mnie ale to to że po prostu zanim kanaliki się ochłodzą (bo ciepłe wciąż ogrzewają powietrze) to troche potrwa i druga sprawa Scenic jednak jest autem bardziej przeszklonym o dużej pojemności wnętrza a to też nie sprzyja szybkiemu schłodzeniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu już nie chodzi o tempo schładzania wnętrza, a temperaturę z jaką wydostaje się powietrze bezpośrednio z kratek wentylacyjnych. W Megance natychmiast po włączeniu klimy z kratek zaczyna lecieć zimne powietrze, a w Scenicu trochę to musi potrwać. Wątpię, aby układ/długość kanałów wentylacyjnych był na tyle odmienny w obu autach, żeby powstawały aż tak duże różnice w tempie ich schładzania/wymiany powietrza.

 

Natomiast co do tego cieplejszego powietrza po prawej stronie, to "grzanie" z kratek nie występuje wyłącznie przy pracy klimatyzacji, ono występuje cały czas. Wczoraj, gdy miałem temperaturę ustawioną na 20 st. C, a na zewnątrz było 17 (klima była wyłączona), z kratek po stronie kierowcy leciało letnie powietrze, natomiast z kratek po stronie pasażera wylatywało cieplutkie. Wynika z tego, że są jakieś problemy z mieszaniem powietrza po prawej stronie układu wentylacji. Po prostu gdzieś przedostaje się ciepłe powietrze. Pytanie tylko gdzie, dlaczego i jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za podpowiedź. Krótko mówiąc, wizyta w wyspecjalizowanym warsztacie serwisującym układy klimatyzacji mnie nie ominie, choć każdy pomysł, podpowiedź jest na wagę złota. Jak tylko wyjaśnię sprawę, to dam znać jaka była przyczyna ustarki i jakie są rezultaty naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!