Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wentylator przy klime chodzi cały czas


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam problem z klimą , a w zasadzie to z wentylatorem przy klime, który chodzi cały czas. Zaczęło się od tego, że pojechałem wczoraj nabić klime, ciśnienie jest i czynnik również wszystko było oki oprócz tego że nie załączał sie ten CHOLERNY wentylator, myślałem że to czujnik ciśnienia, ale na próbę przełączyłem czujnik od innego Scenica i u mnie nic a tam śmigał bez problemu. Dsisiaj z mechanikiem od klimy wróciliśmy do tematu, po kilkukrotnym poruszaniu kabelkami wtyczki od czujnika ciśnienia raz wentylator się właczał raz nie, stwierdziliśmy że na 99% jest to problem wtyczki i przełamanych kabli, pojechałem do elektronika, który pozaciskał wtyczkę i wykluczył problem przełamanych kabli :cry: :cry: teraz wentylator w ogóle sie nie wyłącza, gdy poruszam kabelkami przy wtyczce też sięnic nie dzieje ale musiałem odłączyć na stałe wtyk od czujnika ciśnienia gazu, chyba tak się to nazywa, bo went. chodził mi cały czas, nawet przy wyłączonym aucie. POMOCY jutro jadę nad morze i nie wiem co robić. Chyba moge jechać z wyłaćzony czujnikiem, najwyżej nie będe używał klimy :roll: . POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, bardzo chaotycznie to napisałeś.

Wentylator na chłodnicy pracuje na I-szym biegu zawsze gdy włączona jest klimatyzacja. Jak ją wyłączysz wentylator przestaje pracować. Nie powinien natomiast pracować przy wyłączonym zapłonie, po za jednym przypadkiem. Jeżeli przez ostatnie 5 min jedziesz na "podwyższonej" temperaturze silnika. Po wyłączeniu zapłony, a nawet całkowitym zamknięciu auta, wentylator uruchamia się na parę minut.

Jeżeli pracuje cały czas, to masz gdzieś zwarcie na kablach zasilających wentylator lub na przekaźniku.

W sumie to nie wiadomo co jest, ale proponuję wpiąć wtyczkę i włączyć klimę. Jak się zatrzymasz na dłużej wtyczkę wyjmij. Trzeba by przepatrzeć dokładnie schematy jak zasilanie biegnie. Wbrew pozorom I-bieg wentylatora potrzebny jest do właściwej pracy wentylatora, z klimą i bez niej. Możesz doprowadzić do przegrzania silnika i wtedy problem będzie większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, od wczoraj mam ten sam problem, po nabiciu klimy przez 1 dzień było wsio OK, później wentylator nie chciał się załączać nawet przy podwyższonej temp. silnika (musiałem go chłodzić ogrzewaniem ), poruszałem kablami i wszystko było OK przez kolejny dzień. A teraz wentylator chodzi non stop, nie ważne jaka temp. nie ważne czy klima on/off na noc muszę odłączać albo akumulator albo wtyczki.... ktoś zna przyczynę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WITAM Wracam do tematu, mianowicie klima działa jak złoto, co sie okazało kabelki przy wtyczce od czujniki klimy były przerwane. Załatwiłem wtyczke z rozbitka i znajomy elektronik przelutował mi ją za grosze. Mam jednak inny problem, który pojawił się wczoraj i dziś przy dużych temp. wentylator cały czas chłodzi silnik, jak zgasiłem wczoraj auto po przejechaniu jakiś 100 km to went. chłodził cały czas, dzisiaj było podobnie az wyjąłem kostke przekaźnika. Co może być przyczyną

 

[ Dodano: 2009-07-15, 21:45 ]

Po wyjęciu przekaźnika zrobiłem test i rozgrzałem silnik tak żeby włączył się went. i już było oki włączył się na chwile i zaraz wyłączył. :)Proszę o radę Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś przy dużych temp. wentylator cały czas chłodzi silnik,
ale o co chodzi,przecież przy tych temperaturach będzie tak się działo...
jak zgasiłem wczoraj auto po przejechaniu jakiś 100 km to went. chłodził cały czas,
wogóle się nie wyłączył,czy też chodził jeszcze jakąś chwilkę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jasne wszystko rozumiem ale żeby chodził tak długo, wydało mi się dziwne ze chodzi ponad poł godziny po wyłączeniu silnika. Mam nadzieje że wszystko jest oki a problem wyniknął w związku z wysokimi temp.

 

[ Dodano: 2009-07-15, 21:56 ]

nie wyłączył sie wogóle dopiero jak wyciągnąłem kostke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalny objaw. W renufkach wentylator włącza się po wyłączeniu samochodu, ba nawet po zamknięciu auta. Jeżeli silnik rozgrzany tak, że włącza się wentylator na chłodnicy i miało to miejsce nie później niż 5 min przed wyłączeniem zapłonu wtedy, po wyłączeniu zapłonu włącza się wentylator. Po za tym wentylator cały czas pracuje gdy włączona jest klimatyzacja. Napisałem Ci to już wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydało mi się dziwne ze chodzi ponad poł godziny po wyłączeniu silnika.
jeżeli pół godziny to wydaje mi sie to tez dziwne.U mnie nieraz jeszcze kilka minut po wyłączenie pochodzi, ale tak długo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co może byc nie tak? później zrobiłem test na rozgrzanie silnika i wszystko było książkowo. może termostat zwariował od temp., bo czujnik na chłodnicy raczej nie jeżeli przy kolejnej próbie temperatury było wszystko oki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!