Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

słabo kreci jakby byl slaby akumulator za dr


Rekomendowane odpowiedzi

Może być kilka przyczyny;

1) "opory" w przepływie prądu, przeczyścić klemy na akumulatorze i na rozruszniku

2) permanentnie niedoładowany akumulator - wyjąć i naładować

3) siada akumulator, nie trzyma, wykonanie powyższych punktów może coś poprawić, ale jak przyjdzie jesień i zima może okazać się, że aku powie papa

4) zaciera się rozrusznik, trzeba przeczyścić

Ja stawiam na dwa pierwsze punkty.

 

EDIT

Coś mi się pocięło jak pisałem, juz poprawiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być kilka przyczyny;

1) "opory" w przepływie prądu, przeczyścić klemy na akumulatorze i na rozruszniku

2) permanentnie niedoładowany akumulator - wyjąć i naładować

3) siada akumulator, nie trzyma, wykonanie powyższych punktów może coś poprawić, ale jak przyjdzie jesień i zima może okazać się, że aku powie papa

4) zaciera się rozrusznik, trzeba przeczyścić

Ja stawiam na dwa pierwsze punkty.

 

EDIT

Coś mi się pocięło jak pisałem, juz poprawiłem

Do p-tu 1go dodałbym podpunkt

1A) przeczyścić wszystkie masy (u mnie chyba 2 lub 3 nie pamiętam) oraz klemy przy altku dodatkowo. Przerabiałem u siebie - jak ręką odjął a efekt był podobny.

 

[ Dodano: 2009-07-08, 10:10 ]

A wczoraj u siebie wybadałem jedną rzecz, po próbach całodniowych chyba potwierdziłem podejrzenie, otóż co do "kiepskiego" AQ i odpalania po jeździe zatem : teoretycznie AQ podczas jazdy powinien się załadować i tak też się dzieje, po drugie primo faktycznie mój AQ ma już 4 lata i trochę małą pojemność (o ile pamiętam 380Ah, jest to ori żelowy z ASO). Rzecz w tym, że mamy wysokie temperatury, pozostawiając auto po jeździe (ostatnio sporo z klimą) nawet sporo przed momentem włączenia wentylatora chłodnicy, odchodzimy od auta (za pierwszym razem zaskoczenie, później robiłem kilkakrotnie test długo stojąc przy aucie), chłodnica jedna i druga gorąca, pompa nie chodzi, jest upał. Po kilku minutach czujnik uruchamia wentylator chłodnicy a ten chłodzi baaaaardzo długo ponieważ pompa czyli czynnik stoi (brak cyrkulacji) zatem do samoczynnego obniżenia temperatury i odłączenia wentylatora długą chwile to potrwa. W tej chwili jak włączycie zapłon wskaźnik pokaże wysoką temperaturę płynu chłodzącego, wystarczy na kilka sekund zapalić silnik (przepompować to co schłodził w chłodnicy) aby spadła ona drastycznie w dół, wentylator się wyłącza.

Sedno jest takie : odchodzicie od auta w przekonaniu , że wentylator bez zapłonu się już nie włączy, a okazuje się że po kilkunastu minutach odpala ponieważ podłączony jest bezpośrednio i wcale nie pracuje w określonym czasie od wyłączenia (np tylko 45sek) ale zależny jest tylko od temperatury podawanej przez czujnik (stąd moje wytłumaczenie dlaczego problemy z odpaleniem najczęściej w lecie a nie w zimie). Nie mierzyłem czasu ale bez obiegu (pompy) schłodzenie czujnika (pracujący wentylator) może potrwać nawet 1-2-3 godziny (w zależności od m-ca pozostawienia autka). Ergo, kiepski AQ takiego poboru nie wytrzyma, w miarę nowy sobie z tym poradzi.

Osobiście albo przypilnuje tego albo założę odcięcie (może czasowe) przez przekaźnik wentylatora, albo kupie większy AQ jak zacznie mi życie utrudniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

klemy sprawdzone jest ok i dalej ten sam problem za pierwszym razem raz za drugim kreci jakby byl rozladowany akumulator a za nastepnym kreci idealnie i opala idealnie to co moglem sprawdzic sam to sprawdzilem doadam za akumulator ma 1 rok i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostał Ci jedynie rozrusznik, trzeba wyjąć i przeczyścić, sprawdzić szczotki (może się zawieszają?), tulejki na na oście. i parę innych rzeczy. Nic nie pisałeś czy czyściłeś kable doprowadzające napięcie do rozrusznika, może tam tez być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ale dlaczego później juz kreci idalnie i odpal idealnie tylko za tym pierwszym i drugim razem zdycha, jak odpalam. rozrusznika nie czyscilem i mocowan do niego bo narazie naiemam jak sie do niego dostac a jakby to byl rozrusznik albo przewody do niego to by zachowywal sie tak caly czas , sam juz niewiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pomyśl. Auto stoi sobie od dłuższego czasu. Przychodzisz i próbujesz pokręcić rozrusznikiem. Za i-szym razem coś drgnął, próbujesz drugi raz ruszył dalej, a za trzecim razem obrócił. Może to wskazywać że na rozruszniku jest jakiś opór mechaniczny, na tyle słaby, że w odpowiednim ułożeniu wirnika rozrusznik jest w stanie go pokonać. Właśnie te dwa ruchy. A że dzieje się tak za każdym uruchomieniu, może wskazywać że po III-cim razie rozrusznik znowu ustawia się w pozycji zablokowanej.

Teoretycznie to samo może się dziać z kablami, przecież jak rozrusznik się kręci to rusza całym napędem, może kabel zaczyna lepiej stykać i daje większy prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!