Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Tips&Tricks] zerowanie kąta skrętu układu wspomagania -


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy jest ktoś z Warszawy lub okolic kto wykonał tą operacje w swojej Megance, lub ewentualnie czy może ktoś podpowiedzieć gdzie jest jakiś warsztat w którym można to wykonać?

Jestem otwarty na propozycje, ja niestety nie uważam się za mechanika, co najwyżej filtr przeciwpyłkowy sobie wymienię <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Kupiłem Meganke i miałem własnie ten problem, na początku myślałem że to wina wybitego amortyzatora, ale okazało się własnię że to ten problem z kątem skrętu..próbowałem to zrobić u siebie w aucie i odziwo udało się ale teraz ściąga mi auto na prawo :D..tak więc polecam mięte i inne zioło na uspokojenie podczas ustawiania. Dzisiaj po pracy będzie runda druga ;).

 

Zycie bez usterek w Megi to nie życie! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też problem z lewoskrętem występował po zakupie. Zastosowałem się do opisanych wskazówek i po uskutecznieniu całej procedury lewoskręt zamienił się w prawoskręt :D podobnie jak u Ciebie Dawid_. Daj znać jak się z tym uporasz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

skoro wam teraz ściąga w prawo to nie jest to przypadkiem zmiana kąta wspomagania 'na drugą strone'? dla lewostronnego ruchu powinna właśnie ściągać w prawo, więc wygląda mi to nie na kalibracje a na zmiane strony jeżeli jedzie sie do innego kraju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

Miałem dwa razy robioną zbieżność mechanicy na stacji diagnostyczne twierdzą że jest dobrze zrobiona. Mimo to w czasie jazdy minimalnie ściąga w lewo i kierownica jest pochylona bardzo minimalnie w lewo stronę czy może to być wina ustawienia kąta zerowego.

Czy przy ustawianie kąta zerowego kierownicą należy kręcić po tym jak zgasną kontrolki na zegarach czy też w innym momencie.

Dodam że mam soft 8.31 (wspomaganie się włącza) czy jest wogóle możliwe ustawienie kąta zerowego przy pomocy tego tricku czy rzeba podpinać na komputer?? jeśli tak to czy jest potrzebny CLIP czy można to zrobić przy pomocy np takiego kabla http://allegro.pl/interfejs-obd2-renault-nissan-dacia-ddt2000-clip-i2344475725.html

Edytowane przez upfullbwoy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem z kierownicą, która ma tendencje do lekkiego ściągania w lewo. mimo zmiany opon lato-zima, wymiany łożysk pod amorkami kierownica ciągnie o kilka stopni w lewo z pozycji 0. Zdarza się, że na postoju ustawię na 0 i kawałek jedzie prosto ale na jakiejś nierówności bujnie nią w lewo prawo i znowu ściąg w lewo. Co do końcówek i maglownicy raczej powinny być OK,na poprzedniej naprawie (wymiana klocków) poprosiłem o sprawdzenie zawieszenia po zimie i mechanik stwierdził, że lekko już końcówki dają znak ale problem jest od kiedy go mam czyli 2 lata. Czytałem o ustawianiu kąta zerowego wspomagania ale czy w tym roczniku też nadal można to zastosować?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Miałem podobny problem: po wymianie sprężyn, końcówek i drążków zaczęło mnie ściągać na prawo, tzn. kierownica sama skręca o kilka stopni. Geometria OK.

 

W specjalizującym się w marce renault warsztacie w Gdańsku (nie ASO) wykonano w moim samochodzie (jak to podaje instrukcja serwisowa) przystosowanie czujnika kąta skrętu przy pomocy przyrządu diagnostycznego.

 

post-17492-0-17469500-1360171024_thumb.jpg

 

Istnieją wersje meganeII, które posiadają znacznie rozbudowane funkcje wspomagania elektrycznego (niestety nie mój samochód), wówczas istneje możliwość włączenia opcji korekty ściągania pojazdu (Vdiag 0C / CF093) i ustawienia poziomu korekty (Vdiag 0C / CF092), tj. LEWO/PRAWO i LEKKO/MOCNO/BRAK.

 

U mnie poprawiło się i jadę już prosto czego i Wam życzę.

 

Szerokości :D

Edytowane przez [email protected]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam mi ściąga odkąd kupiłem meganke jakies 3 lata, zbieżność ustawiałem już 4 razy i nic. Gdzie w Warszawaie mogę podjechać na zerowanie kąta skrętu? Macie jakiś polecany warsztat? U mnie opisany sposób przez drno nie działa, nawet się nie włącza wspomaganie.

Edytowane przez Malix7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

witam,

jaki jest koszt ustawienia kąta skretu w ASO?

zna kto moze jakis warsztat w poznaniu lub okolicy który moze wykonałby cos takiego taniej?

pozdrawia

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W Warszawie poradził sobię ktoś z problemem? znacie kogoś z wawy kto ogarnie to?

 

Zobaczcie co znalazłem w jednym manualu do meganki

 

CF092: Tryb korekty ściągania pojazdu

ZALECENIA

Procedura do stosowania wyłącznie w trybie Vdiag 0C.

Konfiguracja CF092 pozwala dostosować korektę ściągania pojazdu w zależności od

zaobserwowanego przez użytkownika zboczenia z toru jazdy.

WAŻNE

– Przed wykonaniem konfiguracji, sprawdzić stan i ciśnienie w oponach, stan przegubów i geometrię elementów

zawieszenia.

Tryb korekty ściągania odpowiada wartości dodatniej lub ujemnej pozwalającej na dodatnią lub ujemną korektę

ściągania pojazdu.

Procedura ustawienia parametrów

– podłączyć przyrząd diagnostyczny,

– zapoznać się z diagnostyką elektrycznego układu wspomagania kierownicy,

– zaznaczyć konfigurację CF092 "tryb korekty ściągania pojazdu",

– skonfigurować moduł elektroniczny stosownie do trybu korekty zgodnego z życzeniem. Ten tryb zależy od

zachowania pojazdu:

– "Lekkie w L.": Układ wspomagania kierownicy wyrównuje Lekkie ściąganie pojazdu w Lewo

– "Lekkie w P." Układ wspomagania kierownicy wyrównuje Lekkie ściąganie pojazdu w Prawo

– "Mocne w L.": Układ wspomagania kierownicy wyrównuje Mocne ściąganie pojazdu w Lewo

– "Mocne w P": Układ wspomagania kierownicy wyrównuje Mocne ściąganie pojazdu w Prawo

– "BRAK": Układ wspomagania kierownicy wyrównuje w bardzo niewielkim stopniu ściąganie pojazdu

w Lewo lub w Prawo

– wyjść z trybu diagnostycznego, nie wyłączając przyrządu (zamknąć jedynie aplikację),

– wyłączyć zapłon i koniecznie odczekać 15 sek.,

– powrócić do trybu diagnostycznego układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym

– ponownie odczytać konfigurację w celu potwierdzenia (LC009)

Edytowane przez Malix7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie czy w czasie kręcenia kierownicą lewo i prawo i powrocie do pozycji na wprost wystarczy ją zwyczajnie przytrzymać czy ustawić tak by sama była ustawiona prosto?Wiemy,że mimo płynnego powrotu i ustalenia pozycji na wprost kierownica po jej puszczeniu samoczynnie o ileś tam stopni odbije na bok.Jak ma się to ustawienie prawidłowo wykonać-przytrzymać i wył.zapłon czy delikatnymi ruchami ustawić prosto kierownicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!