Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Tips&Tricks] zerowanie kąta skrętu układu wspomagania -


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczow

Stalem sie posiadaczem scenika jm0j 1.6 z 2003. moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc...

Jesli chodzi o wlaczenie zaplonu to wedlug kts aby polaczyc sie z ecu nalezu wlozyc karte nie wciskac sprzegla i hamulca wcisnac start stop przez 10sek. Przetestowane na kumpla kts za chiny nie chcial sie polaczyc po akcji z 10sekundami na panelu wlaczyly sie wszystkie zegary itd tak jak przy dzialajacym silniku z tym ze nieodpalil nie krecil rozrusznikiem itd. Kts sie polaczyl...niestety nie wiem co dalej bledy przejzane po usowane ale ustawienia nie znalazlem ...nie mielismy za wiele czasu...w sobote zadzialamyraz jeszcze napisze o rezultatach...

Bardzo przepraszam za literowki, ortografie itd pisalem z telefonu bez pl znaczkow - poprawie z pc wieczorem

 

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez rdzenny_e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ja mam lagune II. Kilka zakładów mechanicznych i diagnostów przetrzepało mi zawieszenie i nikt nie wie dlaczego auto znosi na lewo. Laguna miała robioną geometrię i zbieżność na trzech różnych zakładach, koła przekładane, ciśnienie sprawdzane, końcówki drażków wymieniane, luzy sprawdzane, samochód mierzony centymetrem i nic nie mogą znaleźć, wszyscy rozkładają ręce. Opony są nowe, felgi sprawdzane, wyważane, klocki i tarcze tył przód nowe, zaciski hamulcowe regenerowane. W jednym zakładzie panowie męczyli się dwa dni, 7 razy ustawiali geometrię i byli bladzi bo nie znaleźli problemu. Mam ze dwadzieścia wydruków z ustawień geometrii z różnych serwisów, wszystko jest ustawione idealnie, a kierownica nadal skręca w lewo na godzinę 11 i auto ściąga. Czy w lagunie może być problem taki sam jak w megankach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się tak odkąd kupiłem auto. Mam wydruki z kilku warsztatów z ustawień geometrii i zbieżności. Kilka stacji diagnostycznych badało auto, nikt nie wie czemu kierownica nie powraca do punktu zero tylko ucieka lekko w lewo, najgorzej zawsze na nierównościach i przy wolniejszej jeździe. Jestem ciekaw czy w Lagunie II także ustawia się ten punkt zerowy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo pasuje do tematu zerowania konta skrętu ale dopiszę taką ciekawostkę (jeżeli uważacie że nie pasuje to proszę przenieść w odpowiednie miejsce), mojego SCII ściąga w prawo, też robiłem zbieżność i nadal ma tendencję do ściągania, ale jak wymieniałem wysprzęglik rozpiąłem całkiem przednie zawieszenie, także Mcpersony ze zwrotnicami wisiały tylko na górnych mocowaniach w kielichach, lewy luźno się kręcił, zaś prawy prężył i miał tendencję do wracania, czyli starałeś się ustawić go prosto dla jazdy na wprost a on lekko uciekał w prawo... Końcówki obu przednich sprężyn są krótsze, takiego już kupiłem, odpadło parę centymetrów (nie sprawdzałem czy tyle samo) i możliwe że to jest powodem ściągania go w prawo u mnie... Na razie odkładam to w czasie, więc nie potwierdzę czy na 100% będzie to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...

Witam.

Trochę odgrzeje ten temat :D co mam zrobić jeżeli moja meganka wskazuje mi że muszę ustawić kąt zerowy ale, próbowałem sposobu z pierwszej strony i nie działa u mnie wspomaganie się załącza dopiero po odpaleniu silnika, i jedna wada po kij włączać jedynkę w moim przypadku i nacisnąć nożny hamulec jak albo wjadę w ścianę albo zduszę silnik :D :P, a zdiagnozowałem ten problem po miganiu kontroli servis miga szybko dodam że i co teraz pomocy !!!!!! czy czeka mnie tylko Clip ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dalej mi się nie włącza wspomaganie :( ale spróbuje jeszcze raz zrobić jak nie to się załamie :( 

Słuchajcie, dalej mi niestety nie działa może jeszcze jakieś inne pomysły ? 

Edytowane przez Edglar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wiecie czy w Rzeszowie taki zakład znajdę albo może ktoś z forumowiczów ma Clipa z Rzeszowa albo okolic ? .

I trochę z innej beczki czy takie coś będzie współpracowała z moją renówką ? http://allegro.pl/renault-dacia-can-clip-sonda-najnowsza-wersja-pl-i6792238990.html?fromVariant=6638317768

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!