Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Porady przed dłuższą jazdą - jak najmniejsze


homerpp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Jakiś czas temu kupiłem sobie megane coupe 1.6e z 96 roku i jestem bardzo zadowolony - są nawet drobne usterki, które pozwalają wymknac mi się z domu tłumacząc mojej piękniejszej połówce że samochód się sam nie naprawi i w ten sposób spędzić miło czas.

Ale do rzeczy. Jadę teraz z rodziną nad morze, na urlop - wszystko, co było do sprawdzenia sprawdziłem (to mój w końcu ósmy samochód :) ), ponieważ jednak nie znam jeszcze za dobrze tego silnika ani jego dynamiki, spalania przy konkretnych obrotach, prosze o jakies wskazówki. W "sam naprawiam..." podane jest, ze przy 90 km/h spalanie to ok. 6,8 a przy 120 to 7,2 (lub 7,8) dla tego silnika. Chodzi mi o jak najbardziej ekonomiczną jazdę - z jakimi obrotami? Z wykresu z hamowni pamiętam, że w mojej starej favoritce spalanie przy 2500 obrotow bylo o litr nizsze niz przy 2000 obrotow. Gdzieś tu na forum przeczytałem, że te silniki wolą wyższe obroty (większa kultura pracy itp). Czy to prawda? W jakim zakresie obrotów meganke utrzymywać? Na co ewentualnie zwrócić uwagę przed podróżą?

 

Dziękuję za wszelakie sugestie

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tematy przeczytane, choć, jak to bywa w tak szerokich dyskusjach, temat się trochę rozmywa :D. Tylko z piwem się nie udało - zona w ciąży i marudzi :mrgreen: Tez by chciała. Co do bezpiecznej jazdy - masz racje, kolego kbarann, bezpieczeństwo przede wszystkim, zwłaszcza jak się jedzie już we trójkę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gratuluje dzidziusia :mrgreen:

Podstawa to nie wciskać niepotrzebnie hamulca. Tzn. zamiast hamulca hamować silnikiem i płynnie hamując silnikiem zmniejszać prędkość np. przed ostrym zakrętem, nie wciskać pedału gazu do samego końca. To tak ogólnie w nowoczesnych samochodach.

Prędkość z konieczności musisz dostosować do innych userów na trasie. Bo jak będziesz chciał jechać choć troszkę szybciej to zużyjesz mnóstwo na przyspieszania i hamowania przy wyprzedzaniu (za wyjątkiem dwupasmowych odcinków).

No a przede wszystkim bezpiecznie <ok> Szczególnie, że macie nowego człowieka jeszcze delikatnego bardzo :mrgreen:

Czekamy na raport z podróży odnośnie spalania, etc. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!