Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik gasnie jak właczam światła albo jak ch


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!

Potrzebuje pomocy, otoz dzisiaj wracam sobie z miasta a tu ni z gruchy ni z pietruchy renia zgasla!! Mysle silnik klękł albo benzin braklo ale nie wszystko ok. Probuje odpalic zaskoczyl bez problemu, wlanczam swiatla zgasł! Poczekalem chwile na poboczu i prubuje dalej, odpaliłem silnik i chodzi czekam jeszcze chwile wszystko ok i wlanczm swiatła a on gasnie (elektronika i wszystko jasne) w domu sprawdzie wszystkie objawy no i teraz sluchajcie!

Włanczam silnik wszustko chodzi pieknie, wlanczam swiatła gasnie, to samo jak chce zatrąbic gasnie, na wyłaczonym silniku swiatła idzie zapalic ale sie swieci sie podswietlenie licznika ani nie pika ze swiatla jak drzwi otwarte, z radiem tez cos nie tak ciegle sie "zeruje" tzn jak wprowadze kod to gra wruce kluczykiem na zero i spowrotem na 1 to radiu trzeba znowu kod wprowadzac, tak sie zachowuje jak bym ciagle akumulator odłanczał! Na przekręconym kluczyku jak chce zatrąbic to co sobie tam buczy delikatnie pod maska tak przez 2-3 sekundy i zapala mi sie kontrolka czerwona z napisem STOP w srodku wyglada jak silnik czy jakas pompa jest po prawej stronie! Nie wiem kompletnie co jest grane!

Pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to wygląda jakby dostała się gdzieś woda i masz takie objawy. Nie wjechałeś wcześniej w jakąś kałużę?

Pooglądaj okolice akumulatora. Powinien tam być taki duży bezpiecznik, przy okazji sprawdź czy nie zalewa Ci akumulatora. I nie cieknie gdzieś woda po przewodach. Wyczyść wtyczki i spryskaj jakimś płynem kontaktowym wszystkie widoczne wtyczki, od komputera też. Pamiętaj, żebyś wcześniej odłączył akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rade bede probowal! A dzisiaj rano wogole mi nie zapalil rozrusznik krecil a silnik nic! Ogolnie jakies dziwne dzwieki wydobywaja sie z licznika i gdzies spod maski nie wiem czy z nim pod komputer jechac czy do jakiegos elektryka samochodowego! kurcze pierwszy raz mi sie tak stalo a ze wjechalem w kaluze do mozliwe ale wczesniej tez sie wjezdzalo ale nic sie nie dzialo!

 

[ Dodano: 2009-07-02, 08:36 ]

Postawiłem go na sloncu niech moze troche wyschnie a on juz padl totalnie okzuje sie ze ponoc nie ma iskry na swiecach juz teraz wszystko padlo i elektronika i silnik nie chce zapalic i teraz nie wiem gdzie z nią jechac czy do mechanika czy do elektryka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

Witam,

Miałem w swojej megance (1,4 benzyna 1998r) podobną sytuację, silnich chodził, ja wyciągałem kluczyki ze stacyjki !!!! a silnik nadal pracował, wyłączałem światła i śilnik dopiero gasł. Pojechałem do elektyka i jak mu opisałem co się dzieje to się zaczął głośno smiac ze to benzyniak a nie diesel i nie mogę wyjąc kluczyków zeby śilnik nie zgasł. JAk mu pokazałem co i jak to miał bardzo ciekawą minę.

W przypadku mojej meganki okazało się że rano wymieniałem żarówkę w tylnej prawej lampie i kupiłem w CPN pierwszą leprzą zaróweczkę która miała inny rozstaw bolcy i to dawało jakieś zwarcie i taki efekt.

Tak więc jezeli nadal masz to samo to przypomnij sobie czy przypadkiem nie wymieniałeś jakiś zaróweczek w oświetleniu, może one dają jakieś zwarcie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gaśnie ci silnik, to po prosu gdzieś masz albo zaśniedziały albo zalany styk, podejrzewam, że prędzej zalany bo stało się to nagle, i teraz jak idzie za duże obciążenie czyli więcej prądu gdy załączasz światła to wszystko gaśnie. Radzę przyjrzeć się dokładnie skrzynce bezpieczników głównych i sprawdzić możliwe iż jakiś styk się poluzował nawet od bezpiecznika i traci przewodność przy większym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega DavMazi ma racje! Dokladnie zasniedzialy mi bezpieczniki w takiej skrzynce w podszybiu od strony pasarzera kolo akumulatora! Tam jest taka skrzynka z takimi duzymi bezpiecznikami 5 ich jest no i to ktorys z nich tak narozrabial. elektryk wszystko zrobil 150 zl skasowal i renia smiga dalej:) ale nie zagwarantowal ze to sie nie powturzy bo tak sie woda dostaje!

Swoja droga dzieki za pomoc i rady! pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Mam ten sam problem. Po przekręceniu kluczyka nie słychać odgłosu pompy paliwa. Działają światła mijania, jednak tylko z przodu, tylnie lampy nie świecą. Zegar po każdym wyciągnięciu kluczyka zeruje się. Po odpaleniu samochodu włączyłem światła i zgasł. Odpaliłem go jeszcze raz i to samo. Trzeci raz już się nie dało. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki wewnątrz kabiny od strony kierowcy. Pięć bezpieczników znajdujących się przy akumulatorze wyciągnąłem i oczyściłem. Do tego wyczyściłem chyba trzy bezpieczniki u głównej skrzynce. Mogę coś jeszcze zrobić oprócz wizyty u elektryka? Akumulator sprawdzałem czujnikiem napięcia i wszystko ok.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem tak w zeszłą środę i mi auto całkiem zgasło kręcił silnik ale iskry nie było ,czasem immobilajzer sie załączył czasem nie wogule szyb nie mogłem zamknąć ,

wyjąłem akumulator na 8h żeby wyjąć całą listwę z bezpiecznikami i kupić nowe bezpieczniki miałem tak zaśniedziałe ze jedna nóżka sie trzymała na ok 1mm bezpiecznika i przy wyciąganiu sie ułamała , wyczyściłem wszystko wyjąłem złamana nóżkę wlałem chyba 0,5l "kontaktu" i silnik odpalił bez problemów , jak włączyłem awaryjne to zgasł , jak zamknąłem szyby też , poczekałem chwile i kolejne 10 razy odpaliłem bez problemów tylko włączyłem wszystkie odbiorniki prądu i jak narazie jest ok. zobaczymy co dalej , koledzy możecie jeszcze sprawdzić czy wszystkie bezpieczniki mają przejście oraz zabezpieczyć ta skrzyneczkę żeby do niej nie ciekło - ja będę to robił wkrótce silikonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!