Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie po zmianach czujnika i termostatu wskazowka od czujnika temperatury jest poziomo jak malo co:)) rowniutko miedzy 3-4 kreska i tak sie trzyma wyzej nizej nigdzie nie idzie - niezaleznie trasa czy miasto... na forum ktos rzekl ze tak ma byc, dodam ze wczesniej byla miedzy druga a trzecia - ale moze to wszystko przez stary termostat ktory otwieral sie ... i to chyba nawet zabardzo:))

 

nadmienie ze w trakcie "prac" nad ma usterka w pewnym momencie jezdzilem bez termostatu:) fajnie to wygladalo jak wskazowka caly czas latala jak "poparzona" a to w korku do 3 kreski dochodzila a to w jezdzie do samego dolu:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem termostat, wyglądał fatalnie (jakiś skrzywiony z widocznym ocieraniem się o siebie elementów ruchomych) ,teraz wskazówka od temperatury jest w poziomie czyli w połowie skali (ze dwa milimetry nad 3 kreską) ale gdy stoję w korku to podnosi się do prawie 4 kreski po czym bardzo poooowoli opada po załączeniu wentylatora a dziś jest wyjątkowy upał ponad 30 stopni. Czy myślicie że teraz jest O.K ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz wskazówka od temperatury jest w poziomie czyli w połowie skali (ze dwa milimetry nad 3 kreską) ale gdy stoję w korku to podnosi się do prawie 4 kreski po czym bardzo poooowoli opada po załączeniu wentylatora a dziś jest wyjątkowy upał ponad 30 stopni.
wygląda ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jednak nie było O.K.

Wczoraj wymyłem chłodnice z zewnątrz, była strasznie zaklejona owadami i nie było przez to dodrej wymiany cieplnej szczególnie podczas stania w korku gdy pracował wentylator nie mógł schłodzić silnika i się wyłączyć tylko pracował cały czas a temp. w górę, podczas jazdy byoło wszystko dobrze. Teraz jest O.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam koledzy mam pytanie w mojej meganie 1,9 dti temperatura cieczy przy ujemnych temperaturach po przejechaniu około 10km dochodzi zaledwie do 2 kreski, a wcześniej czyli przed zimą dochodziło do 4 kreski. Jaka może być przyczyna tak niskiej temperatury a może tak już jest tw tych modelach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BILU32, Jak na diesla to normalne zjawisko. Ja przejadę około 20 km i zaczyna dopiero dochodzić do normalnej temp. Oczywiście to przy takich mroźnych dniach (porankach, teraz -10 st.) i po nocy stania pod chmurką. Jak po pracy robię wyjazd z podziemnego to już po około 5 km mam temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To mój pierwszy post tutaj więc witam wszystkich B)

 

Miałem identyczny problem jak kolega, który założył ten wątek - wskazówka temperatury pod max już po ok 3km ale kontrolka nigdy się nie zaświecała. Wiatrak się nie kręci. 1,9D '96r. Wymieniłem termostat, parę razy odpowietrzyłem układ korkiem na chłodnicy (innych chyba u mnie nie ma) ale dalej to samo. Pomyślałem że to właśnie czujnik na chłodnicy albo silnik wiatraka - możliwe?

 

Parę dni temu jednak zapaliła się lampka temperatury wody... i od tamtej pory już nie zgasła. Zapala się jak tylko uruchomię silnik, kiedy wskazówka temperatury jest na minimum. Ciekawe jest to, że czujnik od lampki i wskazówki jest chyba jeden - jak odłączam ten zielony czujnik przy termostacie to gaśnie lampka i opada wskazówka... No to czemu u mnie działają niezależnie od siebie? A może ta lampka coś innego sygnalizuje? A może czujnik się zepsuł?

Macie jakieś pomysły?

 

Dziękuję z góry za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czemu u mnie działają niezależnie od siebie?

Tak naprawdę to są dwa czujniki w jednym. Jeden podaje temp. na wskaźnik na desce, drugi na komputer. Wymienia się całość. O ile dobrze pamiętam to komputer podaje sygnał na deskę żeby włączyła się lampka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też w piątek zaliczyłem wymianę czujnika temp.

u mnie objaw był taki: paląca się non stop kontrolka temp (czerwona) natomiast temp na skali była ok i nie było innych objawów tylko ta kontrolka.

 

powodem był padnięty jeden z czujników (3 pinowy, zielony), drugi (2 piny biały) jest ok

 

koszt 50 zł, sprawny mechanik wymieni bez straty płynu, no może 50-100 ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!