Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik krokowy biegu jałowego - problemy i i


lukilks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czyściłem silnik krokowy i pierwszym problemem który napotkałem to to iż po zamontowaniu go auto gasło od razu po odpaleniu, a trzymane na obrotach przerywało i kilka razy strzelało z rury. Po kilometrze przejechanej trasy autko przestało gasnąc lecz zrobił sie problem na gazie nie jestem pewien czy to przez to. Problem jest nastepujący

 

1.Gdy dojeżdzam na biegu przykładowo do świateł obroty powoli spadaja spadają, wtryskiwacze gazowe są zamkniete tak jak i benzynowe ( w programie czasy wtrysków pokazane na 0.00) poniżej 1 tyś wtryskiwacze się włączają lecz gdy przed samym włączeniem wtryskiwaczy wyrzuce na luz obroty zaczynaja mi wtedy falować w przedziale 700 - 1000. I po czasie się stabilizują. Na benzynie czegos takiego nie ma, czym moze to być spowodowane, wczesniej tego nie bylo, czy to moze byc wina brudnego filtra fazy lotnej? zabrudzonego reduktora? na instalacji zrobiłem 4 tyś km.

 

2.Mam jeszcze pytanie czy moje autko ma dotryski benzyny? jak to sprawdzić.

 

3. Gdy silnik jest ciepły to po odłaczeniu przewodu od krokowca z obrotami nic się nie dzieje wiec pytanie kolejne czy silnik krokowy jest tylko od ssania od biegu jałowego czy zamyka tez dopływ powietrza gdy aktywny jest cut off, czyli gdy hamuje silnikiem. A moze silnik uszkodziłem podczas czyszczenia dlatego nic sie nie dzieje z obrotami podczas odłaczenia silnika krokowego.

 

4. Czy odłaczenie akumulatora na kilka minut kasuje mape benzynowa w sterowniku BENZYNOWYM?? moze po czyszczeniu krokowca tak trzeba zrobić aby komputer ustawił jego pozycje.

 

5. Gdy silnik jest zimny, załacza sie ssanie lecz jak obroty spadna już w okolice 1 tyś to wtedy zaczynaja tam nieznacznie falowac, gdy zejda juz do 750 obr. jest prawie idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy przełączając zasilanie PB -> LPG czasy wtrysku benzyny się zmieniają?

2. Ten silnik nie ma dotrysków.

3. Silnik krokowy jest wyłącznie od ssania i biegu jałowego. Cut Off to wylączenie wtryskiwaczy a nie dopływu powietrza.

4. Tak, chyba kasuje dłuższe odłączenie akumulatora. Ustala też zakres przacy silniczka krokowego, więc polecam spróbować.

5. Na PB?

Jaka masz instalację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czasy pracy wtrysków nie zmieniają się gdyż ustalone są takie czasy wtrysku gazu aby czasy benzyny pozostały takie same.

3.Może w momencie włączenie się wtrysków silnik krokowy chce ustalić mieszanke powietrza bo otwieraja sie poniżej 1 tyś obr. więc moze zaczyna już regulować obroty jałowe.

4.Jeżeli skasuja mi sie parametry komputera benzynowego to czy będe musiał robić mapke benzyny i gazu w sterowniki LPG ponownie?

5.Tak falują na PB

 

Posiadam KME diego G3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. To OK!

3. Tak. Poniżej danych obrotów wtryskiwacze zaczynaja przecować i co za tym idzie, silniczek krokowy też. To normalne. Nawet komputer pokładowy zaczyna wtedy pokazywać spalanie chwilowe.

4. Nie nie będziesz musiał. Mapy to tylko obrazek dla użytkownika. Są pomocne do ustawiania mnożnika. Dla instalki liczy się tylko mnożnik, a on się nie kasuje. Mapki z czsem narysują się same. Wystarczy pojeździć trochę na PB i potem na LPG. Ale nie jest to rzecz najważniejsza.

5. Przed czyszczeniem tego silniczka też tak było? Nie jest to rzecz normalna.

 

O ile rośnie ciśnienie gazu podczas Cut Offa? Jeśli są znaczne przerosty, może to powodować zalanie silnika po wyjściu z Cut Offa i zgaśnięcie lub bujanie obrotami. Korekty po ciśnieniu, nie są mocną stroną G3, więc może tu tkwić też problem opisany w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. Z tego co pamiętam przed czyszczeniem krokowca tak nie było. Założył bym nowy silnik krokowy lecz nie wiem czy ustawienie "trzpienia" powinno być takie same jak w tym oryginalnym czy też nie ma to znaczenie gdyż komputer sam ustawi jego poprawne położenie.

 

Jak zachowuje sie ciśnienie na cut off sprawdze dzisiaj i napisze a dręczy mnie jeszcze długość wężyków od wtryskiwacza do kolektora, maja z 25 cm, czy było by lepiej gdyby były krótsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzpienia nie trzeba regulować "wstępnie" sam się ustawi.

pytanie do Ciebie to : co cię skłoniło do czyszczenia krokowego? miałeś jakieś niepokojące objawy, czy tez po prostu w ramach normalnej obsługi chciałeś go wyczyścić? może krokowy masz po prostu uszkodzony?

 

[ Dodano: 2009-07-14, 09:12 ]

czytając ten post: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=753&a...+przy+odpalaniu pomyślałem, że może twój komp złapał jakieś błędy i trzeba je wykasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem go w ramach normanej obsługi gdyż słyszałem że na LPG warto jest to zrobić. Silniczek po przekręceniu zapłony troszkę się rusza, gdy odpaliłem autko bez silniczka obroty poszły do góry a było widac ze silniczek troszkę sie wysunoł w celu skorygowania obrotów. Może w komputer jest wpisane ze porusza sie tylko o okreslona maksymalna ilosc kroków. jak zresetowac komputer benzynowy?

 

W naszym języku to nie da się pisać :mrgreen: Już pomijam brak polskich znaków. Proszę doczytać w regulaminie o zasadach pisowni postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się, że bez podpięcia pod kompa , nic nie zdziałasz... zwykłe odpięcie akumulatora na niewiele się zdaje.

ja czyszcząc krokowy nie odpinałem z niego kabli ani nie odpinałem akumulatora - nie ma takiej potrzeby, wszystko na wyjętym kluczyku ze stacyjki. zresztą w takiej operacji najważniejsze jest chyba wyczyszczenie grzybka i jego gniazda.

 

[ Dodano: 2009-07-16, 07:53 ]

spróbuj opisać swoje problemy na lpg-info, może tam ci pomogą eksperci od gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli komputer miał by jakieś błędy napewno bym to wiedział gdyż podłączalem czytnik kodów błędów a do tego nie zapala mi się żadna kontrolka informująca o tym. Zalecano mi wyczyszczenie przepustnicy lecz nie wiem czy wymagana jest jej adaptacja czy w tym modelu nie ma takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz spróbować przeczyścić przepustnicę, nie wiem na pewno ale nie wydaje mi się zeby potrzeba ja adaptować... zreszta zrób to nie odpinając klem aku i wtyczek czujnika położenia przepustniky - uchyl ja dźwignią gazu i wyczyść dobrze namoczona szmatką. ale wątpię żeby to była przepustnica, przecież przy wolnych obrotach jest zamknięta - może syfy z krokowego poszły dalej w kanaliki od wolnych obrotów?

zgaduję dalej: a może problem tkwi w komputerze gazowym? nie pogubił ustawień przez odpięcie akumulatora?

daj znać gdy uporasz się z problemami, pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-07-30, 13:04 ]

potwierdzam na 100% że nie trzeba robić adaptacji przepustnicy po czyszczeniu - ostatnio sam to robłem, bez odłączania aku poodpinałem wszystkie czujniki, przy okazji uszczelniłem też kolektor dolotowy, po ponownym montażu wszystkiego, wszystko działało jak należy.

twój problem może wynikać z brudnej przepustnicy lub nieszczelnego dolotu (lewe powietrze)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Ja mniałem podobną usterkę u siebie. Na benzynie wszysko ok, na lpg wszysko ok a jak załączę klimę gaśnie. Instalacja ma dopiero dwa miesiące. Na początku gaziaż mówił że wszystko musi się ułożyć. Potem regulował, oprócz tego że auto coraz więcej paliło to usterka jak była tak była. Potem jeździliśmy z laptopem, następna regulacja auto jeszcze więcej paliło a usterka była. Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce. Garaż maska w górę, czteropak bo bez tego ani rusz. Wniosek - skoro na laptopie nic nie wyszło to trzeba szukać usterki mechanicznej a nie w elektronice. No i znalazłem. Zdemontowałem listwę wtryskową i ponownie ją zamontowałem lecz tak że rurki doprowadzające gaz do końcówki skróciłem o połowę tak że obecnie mają około 10cm. Teraz jest idealnie. Przejechałem około tysiąca km na klimie i ani razu nie zgasł.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!