Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie na lpg ale tylko na gorącym silniku.


siwas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

moze ktos mial podobny problem.

Od jakiegos czasu autko po rozgrzaniu zaczyna szarpac przy przyspieszaniu i efekt jest jakby mial "turbo dziure" czyli na niskich obrotach muli sie i po chwili dostaje kopa i wkeca sie normalnie. Jest to moze troche podobne do sytuacji gdy konczy sie gaz.

Gdy przyspieszam (obojetnie jaki bieg) z gazem wciśnietym na 1/4 to przy ok 2000 ogr zaczyna sie dlawic przez chwile by za jakis czas,jak sie wkreci troche wyzej znowu zachowywac sie poprawnie. Na benzynie oczywiscie wszystko w najlepszym porzadku. A i dodatkowo wydaje mi sie ze autko zaczeło duzo palic, przy dynamiczniejszej jezdzie ok 15 l sie zdarzy.

Jak rusze dynamiczine, czyli jedynka podlawi sie i zacznie jechac i szybko wrzucam kolejne biegi autko jakiby jedzie stałym ciągiem,nie szarpie.

Model to 1,6E 96r

 

Instalka 2 gen na autotroniku al-700

 

z gry dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nic bardziej mylnego.

Takie działanie opisane przez ciebie to nic innego jak powolne objawienie uszkodzenia cewki zapłonowej.

Moja rada:

1/ zakup nowe cewki - najlepiej denso lub beru(uważaj na hiszpańskie podróby - też bery)

2/ zakup nowe świece zapłonowe (patrz oryginalne kosztują 12 zł a zamiennik 13 zł - przynajmniej w mojej okolicy)

3/ zamontuj wszystkie elementy naraz, a stare używane - oczywiście sprawne, sprzedaj na allegro lub zrób co chcesz. (nie sprzedawaj uszkodzonej cewki)

Uszkodzona cewka działa jeżdżąc na benzynie i to w całym zakresie obrotowym natomiast na gazie największe obciążenie jest przy 2000 obrotów i tu pojawia się problem czego nie odczujesz przekraczając obroty ...

Sprawdzone - POLECAM

Miałem z tym problem już trochę temu - ale dopiero po zmianie na nowe mam spokój od ponad roku.

Nie zamieniaj na jakieś inne zamienniki bo te tanie siadają szybciej niż orginalne części

Zmieniaj świece co 10 - 15 tys. przebiegu - nawet jak są w idealnym stanie - przy jeździe na gaz to tylko złudzenie że wyglądają dobrze. Jak będziesz dbał później o świece i wymieniał filtry w takich samych odstępach to cewki te które ci napisałem będą długo pracowały i bezawaryjnie.

Chcesz więcej informacji - wyślij m@ila.

<ok> POZDRAWIAM :mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-11-08, 09:59 ]

siwas,

 

napisz czy pomogło ?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam podobnie. Tylko mi nie zawsze szarpie. Jeśli szarpie to przy niższych obrotach, przy wyższych przechodzi. Co ciekawe szarpie na LPG i na benzynie tak samo. Wymiana cewki na pewno pomoże? Pytam czy na pewno, bo jestem studentem, a tu wiadomo jak jest z pieniędzmi... lepiej wydać je sensownie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też to miałem tylko że mi strzelał przy okazji :-) ale co ciekawe tylko gdy była duża wilgotoność powietrza :-) wymieniłem od razu kable, świece a potem cewki i działa jak marzenie i to od 15 tys kilometrów :-)

 

cewki nie są tanie niestety ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to masz cewki do wymiany :/ mi kiedyś zaczął strzelać jak wyprzedzałem ciężarówke szkoda gadać musiałem hamować żeby sie schować :-) musisz uważać żeby Ci obudowy od filtra powietrza nie wywaliło, ja na szczęcie mam taki zaworek, ale kuzyn w fiacie miał mniej szczęcia i obudowa do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno - jeżeli jeżdżąc na benzynie świece wymieniasz co 40 tys w meganie I a w meganie II już serwis podaje że 60 tys to lepiej skrócić okres użytkowania o 1/2 - nawet jeśli świece wyglądają jak nowe. Wyjdzie na pewno taniej w efekcie końcowym. I dbaj o wymianę filtrów gazowych co 10 lub 15 tys. zależnie od instalacji, "jak podaje montażysta".

Kolejna sprawa to kup oryginalne świece do renault tak jak to jest napisane na silniku lub w instrukcji do danego modelu silnika. Kiedyś kupowałem zamiennik za 13 zł za sztukę w starszej megance, teraz wiem że oryginał w sklepie kosztuje mniej - u tego samego sprzedawcy - szlak mnie trafił jak go spytałem czy ma oryginalne świece w sprzedaży i ile kosztują ( PRZEPŁACAŁEM !!! ) :evil: :roll: :-):-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zobaczyć na które cylindry nie pali, masz 2 cewki tak? ja wymieniłem 2 naraz bo odłożyłem sobie troche kasy i uznałem że jak wymieniam to wszystkie bo nie byłem pewnien która przerwa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!