Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwny problem z porannym odpalaniem


adamotoja

Rekomendowane odpowiedzi

witam, na wstępie zaznaczam, że przeczytałem wszystkie (dosłownie i z działu technicznegi i lpg) posty dotyczące problemów z zapłonem itp.

problem polega na tym że od kilku dni przy odpalaniu po nocy meganka łapie tak jakby nie na wszystkie gary - telepie ją po czym gaśnie, po przekręceniu drugi raz (dosłownie za drugim razem, nigdy nie musze więcej tego powtarzać) zapala normalnie jakby nigdy nic. przeczyszciłem silnik krokowy ale żadnej róznicy. co ciekawe problem ten nie występuje przy odpalaniu po pracy a więc gdy silnik też jest zimny, ani po przyjeździe do domu gdy jest ciepłym, też pali jak złoto... objaw niby jakby cofające się paliwo, tylko dlaczego nie cofa się w czasie gdy auto stoi pod firmą (8 godzin) więc raczej to wykluczam... tak jakby czynnikiem była temperatura zewnętrzna? czujnik temoperatury powietrza? poza tym odnośnie krokowego powinien gasnąć też gdy stoję np. na światłach a silnik jest na wolnych obrotach (przepustnica teoretycznie jest wtedy zamknięta) - jeśli to lewe powietrze to dlaczego dzieje się tak tylko 1 raz i tylko z rana po nocnym postoju? jedyne wytłumaczenie to chyba że moje auto w ramach empatii z moim nastawieniem do pracy sugeruje mi urlop na telefon:-)

ale tak na powaźnie proszę o jakieś sugestie ...

p.s. auto od miesiąca i około 2,5 kkm ma lpg ale na gazie wszystko działa super a odpala przecież na benzynie.

sorry za przydługii wstęp ale chciałem dokładnie opisać objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za sugestie, dziś zamawiam eyquemy, dam znać po wymianie czy problem zniknął.

z innej beczki: nie wydaje się Wam, że NGK zdominowały rynek? w okolicznych sklepach nikt nie prowadzi eyquemów, ba nawet nie słyszeli...

 

[ Dodano: 2009-07-22, 07:39 ]

witam, po wymianie świec nic się nie zmieniło niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mialem LPG w poprzednich samochodach ale starszkach wiec nie wiem czy pomoze, ale zawsze mozesz sprobowac...

nie wiem ktora masz instalacje LPG ale jesli jest to I-III to moze srobuj przelaczyc na benzyne ( o ile jezdzisz na gazie) zaraz przed zgaszeniem na jakies 5-10 sek.

mialem tez takie problemy i ten sposob pomagal.

 

po drugie czy w instalacji lpg masz juz zainstalowany modul do kasowania pamieci komputera samochodu (dotyczy instalacji II i III), jesli nie to proponowalbym zalozyc, podczas jazdy komputer "uczy sie" stylu jazdy i skaldu mieszanki a jesli nie jest kasowany to po przelaczeniu na inne paliwo probuje z ta sama iloscia paliwa ( benzyny czy LPG) i moze sie ksztusic a nawet gasnac...

 

nie jestem expertem ale zawsze warto sprobowac...

 

PS. a co z filtrem paliwa? moze juz zuzyty i go "zapycha", mozesz nie czuc roznicy jesli zapalasz tylko na chwile i przelaczasz na gaz...moz ewarto sprawdzic

 

pozdrawiam i daj znac jak znajdziesz przyczyne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam lpg IV generacji, pełna sekwencja z wtryskiwaczami, wczesniej próbowałem przełączać na benzyne przed wyłączeniem silnika, nawet trochę go "przegoniłem" na beznzynie czyli na odłaczonym gazie odpaliłem, przejechałem kilkadziesiąt km i wyłaczyłem na benzynie, efekt: bez zmian... to raczej nie jest wina zasilania paliwem ale nie ustanę w próbach aż ustalę o co chodzi :mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-07-24, 08:11 ]

zaczynam poważnie rozważać opcję że przyczyną jest lpg - jadę do gaziarza, niech sprawdzą wtryskiwacze gazowe (mogą przepuszczać gaz do kolektora), reduktor (przez wężyk podciśnieina może puszczać gaz do kolektora) i komputer gazowy czy nie poleciały jakieś ustawienia... dam znać co z tego wyszło

 

[ Dodano: 2009-07-27, 14:55 ]

dodam jeszcze, że profilaktycznie wymieniłem właśnie filtr powietrza, świece są nowe a no i uszczelniłem układ dolotowy + czyszczenie przepustnicy.

sondę lambda wykluczam, bo spalanie jest ok, nie zanotowałem wzrostu a to bardzo wymierny objaw padającej sondy bo wtedy auto jeździ na bogatej mieszance.

pompa paliwa też raczej nie bo w całym zakresie obrotów auto (gdy juz zapali) przyśpiesza bardzo płynnie bez utraty mocy więc paliwo dostaje normalnie (przy jeździe na benzynie oczywiście)

... szukam dalej, w środę wizyta u gaziarza

 

[ Dodano: 2009-07-30, 08:05 ]

witam ponownie, wygląda na to że możemy zamykać temat :D

PRZEKAŹNIK POMPY PALIWA działał jak chciał a raczej jak by mu się nie chciało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!