Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana


patrulo

Rekomendowane odpowiedzi

Wymień rozrząd cały łącznie z pompą wody, olej ,posprawdzaj klocki hamulcowe i szczęki ,pasek wielorowkowy od napędu alternatora i klimatyzacji (jeżeli posiadasz).A tak to udanej eksploatacji życzę

Mogę ci dać namiary na sklep w Lublinie z częściami do Meganki sam się tam zaopatruje, i podpowiedzieć co do pojawiających się usterek (ale myślę ze takich nie będziesz miał ) jakieś pytania to pisz na pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisał Darek37, oraz wszystkie filtry: oleju, powietrza ,kabinowy i paliwa ,posprawdzaj czy nie ma wycieków sprawdź spalanie i czy nie bierze oleju , poza tym sprawdź działanie całej elektryki - szyby , ogrzewanie lusterek oświetlenie itp.

co do wyglądu to oczywiście kwestia gustu właściciela bezawaryjnej jazdy pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chciałbym wzbudzać kontrowersji, ale zanim wydasz sporo kasy (tak, tak te wszystkie wymiany w ramach "zestawu startowego" sporo razem kosztują) pojeździj trochę, np. 1000 km żeby przekonać się czy warto inwestować (oczywiście życzę wszystkiego najlepszego)

O ile tego nie zrobiłeś to sprawdź geometrię i zbieżność, i czy nie "nikną" olej i płyn chłodzący...

Jeśli będzie ok a tego życzę to na spokojnie , w miarę finansowych możliwości najpierw rozrząd koniecznie z pompą, przy okazji płyn chłodzący, rolki osprzętu jeśli tego wymagają a reszta na spokojnie... bo jest co wymieniać

życzę powodzenia bo renaty to fajne auta :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz żadnych informacji odnośnie co było wymieniane od poprzedniego właściciela to w/g mnie do zrobienia-

wymiana oleju silnikowego + filtr, wymiana filtra powietrza, filtr paliwa, sprawdzenie okładzin hamulcowych + stan tarcz hamulcowych.Sprawdzenie poziomu wszystkich płynów i obserwacja poziomu przez jakiś czas.Jeżeli chodzi o rozrzad to przy tym przebiegu powinien być już wymieniony ( pompa też), ale zawsze mozesz zobaczyć w jakim stanie są paski.Reszta wyjdzie w praniu.Szerokiej drogi :mrgreen: i radochy z jezdzenia! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o rozrzad to przy tym przebiegu powinien być już wymieniony - to oczywiście załozenie czysto hipotetyczne.Powinien być wymieniony, ale czy jest?Myślę ,że wystarczy popatrzeć (dobrym okiem) i mozna stwierdzić czy był czy nie był wymieniany.Oczywiście lepiej dmuchać na zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wszystkie podpowiedzi co do rozdządu to sie nie pytałem czy był wymieniany

ale raczej rozrząd pójdzie na pierwszy ogien pzdr

jakie gelgi byście polecili do mojej megan bo teraz mam 13 ale troche dziwnie to wyglada :-P chciałbym coś wiekszego :mrgreen:

p.s To moje pierwsze auto :D

a da sie obnizyc to megane bez spręzyn sportowych??

jeszcze pytanko jak kolorek może być????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jeżeli chodzi o rozrzad to przy tym przebiegu powinien być już wymieniony ( pompa też), ale zawsze mozesz zobaczyć w jakim stanie są paski

U mnie tez tak bylo , przebieg 112 tys km i pasek rozrzadu w swietnym stanie ale.... wolałem dmuchać na zimne i .... okazalo sie , ze wymieniony byl "tylko" pasek a rolki masakra!!! :shock: Takze radzę wymiany <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!