Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem ze swoim scenikiem. Jadąc po nierównej nawierzchi z tylnego zawieszenia dochodzą dziwne stuki, wydaje mi się że jest to z prawej strony. Wymieniłem amortyzatory na sachs tylną belkę też zrobiłem jężdziłem bez koła zapasowego tylnych siedzeń i te stuki cały czas są. Naprawdę nie mam pojęcia co to może być. Właziłem już kilka razy do kanału sprawdzałem ale tam nie ma już żadnych elementów mogących być przyczyną tych stuków. nadmieniam że nie są to takie straszne stuki ale jednak są i mnie denerwują. Proszę was o poradę może ktoś z was miał podobny problem, może ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem :mrgreen:

Regeneracja belki + wymiana amorów na słabej jakości (wytłukły się tuleje mocujące po 3 mies.) i kolejna wymiana amorów na Sachs-y i niby zajefajnie ale............

Dochodzą delikatne stuki z prawej strony z tyłu.

Co prawda mam 2 koszyki w bagażniku i różne rzeczy ale i bez nich też postukiwało.

Ja osobiście podejrzewam zwijacz pasa bezpieczeństwa albo coś podobnego.

 

Jak zdiagnozujesz to koniecznie daj znać bo mnie też lekko to wnerwia <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś na 100% pewien, że odgłos dochodzi z tyłu? Czasami stuki z przodu słychać jakby wydobywały się z tyłu.

Po za tym, chyba w Sam naprawiam, pisze, żeby przy montażu amortyzatorów wstępnie je dokręcić, postawić auto na koła pobujać kilkakrotnie nadwoziem i dopiero dokręcić.

Nie wiem czy to to ale można spróbować.

Po za tym pooglądaj wszystkie elementy osłony wydechu i sam wydech. Wsadź kogoś do do auta a sam szarp za konkretne elementy, może coś wyjedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będe próbował coś pokombinować z amorkami może je poluzuje i faktycznie pobujam autem i dokręce. A co myślicie o jeździe bez amorków bym je wykręcił i wtedy się przejechać ale się boję żeby coś się nie uszkoziło np belka bo ja podejrzewam że stuki mogą pochodzić z mocowań amortyzatorów dokładnie z tych górnych. te stuki pochodzą napwno od strony koła jeździłem w bagażniku i słuchałem jak bujam samochodem nigzie nie czuć żadnego luzu żadnego obijania się elementów najlepiej to słychać na delikatnie nierównej nawierzchni kiedy koło delikatnie drży tak zaobserwowałem przez odkręconą szybę z tyłu kiedy to jeździłem i wsłuchiwałm si w te cholerne stuki. Może np pod śruby przy górnym mocowaniu podłożyć podkładki celem ich mocniejszego dociągnięcia naprawdę nie mam pojęcia co w tej kwesti będzie najlepsze także jezeli możeci to doradzie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o jeździe bez amorków bym je wykręcił i wtedy się przejechać ale się boję żeby coś się nie uszkoziło np belka bo ja podejrzewam że stuki mogą pochodzić z mocowań amortyzatorów dokładnie z tych górnych.

Ja po odkręceniu amorów wykluczyłem właśnie górne mocowania. Okazało się amortyzator stuka i jest do wymiany.

Po wyjęciu amora zrobiłem jazdę próbną i całkowita cisza, a jeździ się wtedy jak lowriderem <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie znalazłem przyczynę stukania w moim scenicu. Po długich wysłuchiwaniach tych stuków, jęździe w bagażniku stwierdziłem że to mogą być tylko amortyzatory. Choć trudno było zgonić to na amortyzatory ponieważ tak jak pisałem wymieniłem je cztery miesiące temu i założone były sachsa. No cóż musiały być wadliwe bo wczoraj się wkurzyłem postanowiłem zainwestować jeszcze parę złotych i zakupiłem amortyzatory monroe. Takie mi polecili w sklepie. Osobiście je założyłem no i cóż panowie cisza w samochpodzie jak cholera. Jedzie się nic nie stuka nic nie puka szkoda że musiało mnie kosztować to tyle kasy bo regenerowałem belke no i kupiłem dwa komplety amortyzatorów ale sachsa będe reklamował i osobiście nigdy już ich nie kupię. Miałem różne samochody i zawsze kupowałem monroe a teraz mnie podkusiło na sachsa bo miały być takie fajne no ale cóż trafiłem po prostu na wadliwy egzemplarz a dokładnie jeden amortyzator. Po wyjęciu okazało się że ten po prawej stronie w pewnym zakresie swojej pracy sobie bardzo lużno chodził. To tyle panowie i cały czas powtarzam nie sztuka naprawić dzisiaj samochód sztuką jest jak najtaniej znaleźć przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Panowie. U mnie z tyłu też puka i to dość mocno. Nie bardzo jednak można okreslić z której strony to dochodzi. Najgorzej jest jak ruszam zimnym autem, np. rano i przy małych prędkosciach. W trasie praktycznie nic nie słychać. Po przejechaniu kilku km. przy wolnej jeździe też stuka ale znacznie ciszej. Belka czy amory-jak myślicie?

Dodam tylko, że ostatnio wymieniałem awaryjnie w trasie 1 amor na magneti-marelli (stary nagle zaczął pukać jakby ktoś młotkiem w blache walił!!!) , ale to nic nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gres, odkręć oba amortyzatory, zrób jazdę próbną po dziurach, ekhm przepraszam, po drogach i będziesz wiedział <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, Wiem, że to najlepszy sposób ( i prosty), ale nie mam warónków-trzeba do wiosny poczekać <ok> A ciekawe jak diagnozują uszkodzenie belki spece od regeneracji. A może nie sprawdzają tylko regenerują bo to ich kaska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od zakładu. Myślę że Ci którzy mają pojęcie i nie są naciągaczami najpierw sprawdzą stan i powiedzą czy trzeba wymieniać, czy można jeszcze pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!