Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziennik praktykanta ASO


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

/Słowo dziennik w tytule to nadużycie, mało kto byłby w stanie przeczytać ten tekst gdyby był w formie dziennika/

 

Cześć.

Od ponad tygodnia odbywam praktykę w ASO Renault w Płocku. Pierwszy raz mam styczność z czymś takim, także poznaję od podstaw jak to działa i porównuję to z wyobrażeniami ludzi na temat tych warsztatów (zaznaczam że podaję konkretny przykład, jak jest w innych - nie wiem).

 

Egzemplarze, jakie trafiają czasami do serwisu, czasami śmieszą, czasami zaskakują, niektóre odstraszają, inne przyciągają na tyle że chce się w nich siedzieć godzinami ;-)

 

Pierwszym zaskakującym autem był Scenic I phI dti w wersji Century - bardzo dobrze wyposażony, nawet podgrzewana przednia szyba. Standardowa wymiana klocków + przykręcenie "czegoś" na wydechu. Żaden problem, klocki załatwione bardzo szybko i sprawnie, ale TO coś na wydechu przyczepione na dwóch opaskach zaciskowych zaciekawiło wszystkich mechaników. Okazało się, że są to dwa kawałki magnesów (ułamane z czegoś większego) i przykręcone na wspomniane wyżej opaski. Decyzja klienta była żeby przykręcić, no to przykręcił mechanik i właściciel może znów się cieszyć magnetyzerem na wydechu :mrgreen:

 

Drugie auto, Clio II phI.

Zniszczone z zewnątrz, wewnątrz i w ogóle zaniedbane. Sprawdzenie hamulców z przodu, bo w czasie deszczu coś trze przy hamowaniu i regulacja ręcznego. Żaden problem. Wsiadam do auta, ruszam, lekko hamuję i szok! Brak klocków. Żelazo trze o żelazo. Ręczny - brak, zero reakcji na dźwignię. No cóż, robić trzeba. Klocki przód wymienione, klient zastrzegł, że muszą być dobre klocki bo stawia na jakość - dostał dobre klocki, jedne z droższych. Pojawiło się jedno ale: tarcze zostają takie jakie są, czyli poryte, z rantem itd (wiadomo jak taka tarcza wygląda). Torxy trzymające tarczę po zdjęciu koła oczywiście urwane. Mechanik się poświęcił, wykręcił urwane śruby i wkręcił nowe, taka nasza tajemnica, żeby klient się nie dowiedział bo by się mógł zezłościć. Ręczny: szok! Ktoś tu był przed nami i miał niezły patent na poprawienie działania tego układu. Kierował się chyba myślą: Jeżeli jedna dźwignia nie działa, to trzeba dołożyć drugą. Super, ale ta druga się urwała i nie spełniała swojego zadania. Skutek był taki że musieliśmy zamówić nową dźwignię ręcznego. Klient pojechał do domu, następnego dnia wrócił bo dźwignia już była. Spojrzeliśmy z ciekawości na klocki przednie - klocek hamował może szerokością 1 cm, no cóż :shock: Wymiana dźwigni na nową, przesmarowanie mechanizmów szczęk i ręczny śmiga aż miło.

 

Vectra, sprawdzenie grubości powłoki lakierniczej - sprzedający twierdził że jest niemalowane i rzeczywiście tak było- sprawdzone elektronicznym miernikiem. Kupujący przyjechał zestresowany, wyjechał w skowronkach że wszystko jest w porządku. Kolega z serwisu wcześniej pracował w ASO Opla więc wiedział o co chodzi. Za 50 zł można sobie "kupić" trochę spokoju.

 

To na razie auta, które mi zapadły w pamięci, reszta to standardowe naprawy (rozrządy, klocki, przeglądy oleje, CLIP) i nie powiem żeby było tak źle z renówkami jak opinia krąży. Wiele oj wiele można się dowiedzieć o autach i ich usterkach ale gdyby właściciele dbali o auta, to by sobie zaoszczędzili wielu problemów.

Stan aut jest przeróżny - Meganki II jedne z przebiegiem 70 tys km wnętrze mają zmasakrowane (dosłownie), inne po 180 tys w środku idealne. Jazda - też każdym inaczej, te same silniki, te same moce - zupełnie inna jazda - jedne zajechane inne zdrowiutkie.

 

To na razie tyle wrażeń, na pewno pojawią się jeszcze nowe bo codziennie się coś dzieje <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam na dalsze opowieści bo super sprawa dowiedzieć się co dzieje sie w ASO jak my tego nie widzimy.

Scenic I phI dti w wersji Century - bardzo dobrze wyposażony, nawet podgrzewana przednia szyba.
to tak jak mój tylko jestem ciekaw jak mój by wypadł podczas pobytu w ASO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepper_pl, zapraszamy :mrgreen:

Nie dodałem wyżej, że bardzo fajna ekipa pracuje w tym ASO. Ludzie się znają na rzeczy, jak czegoś nie wiedzą to najpierw starają się wykombinować co może być/powodować usterkę. Nie wymieniają od razu połowy auta.

Kolejna rzecz, która mi się podoba, nie twierdzą że wszystko musi być zakupione u nich. Przyjechał gość Scenicem II i miał problem z klimą - diagnoza - uszkodzony czujnik (gdzieś tam na dole pod zderzakiem). Koszt w ASO ok 600 zł, powiedzieli żeby kupić na allegro za 30-50zł i wrócić na montaż. W ciągu tygodnia nie było klienta, który by wrócił niezadowolony (ja robię jazdy próbne :mrgreen: ) i przeprowadzam surową kontrole jakości <ok>

Oprócz aut serwisowanych, mogę też pojeździć starym Kangoo ( 1.2 75KM - nie trzeba dużo mówić :-/ ), najnowszym Clio ( miejski gokart ;) ) oraz najnowsza Lalunią Kombi - coś fantastycznego, nawet nie będę opisywał wrażeń bo nie doczytacie do końca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra, sprawdzenie grubości powłoki lakierniczej - sprzedający twierdził że jest niemalowane i rzeczywiście tak było- sprawdzone elektronicznym miernikiem. Kupujący przyjechał zestresowany, wyjechał w skowronkach że wszystko jest w porządku. Kolega z serwisu wcześniej pracował w ASO Opla więc wiedział o co chodzi. Za 50 zł można sobie "kupić" trochę spokoju.

 

Co masz na myśli w przedostatnim zdaniu <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli to, że miał wcześniej styczność z autami Opla i wiedział gdzie zajrzeć, na co zwrócić uwagę przy aucie. Powiedział że wszystko jest w porządku, niedoróbek nie widział. Czysty zbieg okoliczności, kiedyś pracował w ASO Opla, teraz pracuje w ASO Renault <ok>

 

Dzisiejsza dawka wrażeń :mrgreen:

Dziadek przyjechał Scenicem 1,6e 98rok - coś szumi w prawym kole. Diagnoza szybka, łożysko. Ale nie o to chodzi. Dziadek ma auto od nowości, kupione w Bydgoszczy (Salon Lisia jama czy jakoś tak :mrgreen: ). Przebieg uwaga 73xxx km, wnętrze trochę zakurzone, poza tym jak nowe. Jeździ tylko z żoną raz na kilka tygodni, na podłodze dwie warstwy dywaników, na fotelach to samo i jeszcze pokrowiec na kierownicy. Z ciekawości trochę go podniosłem - fajera jak nowa, faktura kierownicy szorstka jak papier ścierny :shock:

Rachunek jest prosty: 73 tys km podzielić przez 11 lat... Wniosek, małe przebiegi się zdarzają ;)

 

Drugi Scenic I phII 1,6 z fabrycznym gazem.

Sprowadzony z Belgii, przebieg ok 150 tys km. Po bardzo dokładnej kontroli wyszło że amortyzator z tyłu jest źle przykręcony, Clip pokazał błąd czujnika wstecznego biegu (do wymiany) i pedał gazu praktycznie się nie ruszał, trzeba było mocno nacisnąć gaz, żeby wszedł trochę w stronę podłogi. Właściciel nie zwrócił na to uwagi bo:"Ktoś mu powiedział że w Scenicach tak już jest" ;) Tylko tyle, reszta praktycznie idealna, wygląd i zużycie elementów nie wskazywało na większy przebieg. Teraz wiem gdzie jest oryginalnie montowany włącznik GPL ;)

 

No i jeszcze byłem świadkiem przyuczania nowego kluczyka w Scenicu I phII Mer du Nord - wcale nie poszło tak gładko, majster kilka razy powtarzał w kółko to samo i dopiero za którymś razem kluczyk zaczął zamykać centralny zamek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż Ci zazdroszczę pracy tam

Jeszcze tylko dwa tygodnie i koniec, to tylko studencka praktyka :-/

A swoją drogą to fajnie jest robić co się lubi <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, he widze że też mechaniką sie zajmujesz, ja narazie pierwszy rok technikum za sobą. Również praktykuje ale na zwykłym warsztacie.

A takie pytanko z ciekawości zarabiasz tam coś czy tylko chodzisz sie "dokształcać" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez jestem darmowym murzynem <ok>

Ale za to atmosfera jest w porządku, a szef na prawdę spoko, wie o Renówkach bardzo dużo, a nawet więcej :mrgreen:

Praktyki teraz są różne, większość bezpłatne, ale zdarzają się też takie gdzie płacą studentom, a niekiedy studenci muszą zapłacić, żeby móc odbyć praktykę. Smutne ale prawdziwe :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja tez mam super szefa który praktycznie co chwile sypie żartami a o samochodach wie sporo, nawet jak coś sie sypie w Megance to mówi co może być załatwia części taniej i pokazuje mi co i jak jak nie wiem <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!