Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Centralny nie zamyka drzwi kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Już jakiś czas temu przy zamykaniu musiałem 2 razy zamknąć auto pliotem bo za pierwszym razem nei zamykało mi drzwi od strony kierowcy. W tej chwili już wcale ich nie zamyka i muszę to robić z pilota.

Tapicerkę z drzwi już sciągałem ale zatrzymałem się na tym plastrze miodu i skręciłem wszystko spowrotem do kupy. Jak myślicie. Gdzie szukać przyczyny? W siłowniku zamka centralnego? A może w tym czujniku w słupku progu?

Gdzieś czytałem, że pomaga czyszczenie siłownika zamka. Tylko na czym polega ta czynność bo nie mam mojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 6 lat później...

Cześć. Nie chcę zakładać nowego tematu, a że temat podobny to podepnę się tu.

Od niedawna mam problem z przednimi drzwiami od strony pasażera. Nie mogę ich otworzyć z pilota, a zamykają się mniej więcej raz na 5 prób.

Dodam, że nie chodzi też zamek (klucz wkładam ale nie mogę przekręcić i WD40 nic nie daje) dlatego chciałbym to naprawiać, żeby kiedyś nie zastała mnie sytuacja, że będę musiał zostawić na parkingu otwarty samochód.

 

Z porad jakie wyczytałem to użyłem WD40 i wlałem gdzie się da. Sprawdziłem też śruby (wszystko dobrze się trzyma).

 

Ze względu, że co chwile coś się psuje i tylko latam po mechanikach to chciałem to już sam zrobić. Ale przede wszystkim z powodu takiego, że jak zadzwoniłem to mi nie są wstanie podać ile to będzie kosztować (jeden rzucił cene 150zł plus części) i każdy mówi ze samochód trzeba zostawić na dwa dni (i to jest największy problem).

 

I tu pytanie:

1. Czy to może być wina siłownika? Widziałem, że można kupić za 20 zł i chyba z tym nie ma problemu żeby samemu wymienić?

2. Czy może trzeba wymienić podnośnik?

3. Czy niedziałający zamek (kluczyk) ma coś wspólnego z tym problemem?

4. Czy "zjechana rolka" (zdjęcie nr 2) (nie wiem jak to nazwać dlatego dodaje zdjęcie, żeby pokazać o mam na myśli) może mieć jakiś wpływ?

 

P.S. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale dodam, że gdy śrubokrętem przestawiłem ten mechanizm w drzwiach (zdjęcie nr 1) to później nie dało się zamknąć drzwi. W sensie, że nie dochodziły do samochodu. Nawet mocne trzaśnięcie nie pomagało.

Dopiero naciśnięcie wewnętrznej klamki w samochodzie (i to trzy razy) doprowadziło do tego, że mechanizm się całkowicie cofnął i można było zamknąć drzwi.

 

Z góry dziękuję za pomoc i informację co to może być.

 

P.S.2. Przypomniało mi się, że jakieś dwa tygodnie temu przez trzy dni było słychać (jakby to nazwać) "siłowanie się drzwi", mocno przeciągnięty dźwięk otwierania/zamykania drzwi. Może to właśnie były ostatnie dni dobrze działającego mechanizmu :)

post-87382-0-16414800-1458397442_thumb.jpg

post-87382-0-68488500-1458397461_thumb.jpg

Edytowane przez Lukasz86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wersję po lifcie więc zamek jest zintegrowany z siłownikiem. Trzeba wyjąć zamek i rozebrać. Raz udało mi się to naprawić. Niestety często trzeba kupić inny. Czasem to tylko brud powoduje zacinanie zamka a czasem po prostu już się wyrobi. To, że nie działa kluczyk to tylko wina wkładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało można rozbierać samemu. Tu po prostu silniczek jest w obudowie z zamkiem. W starszej wersji było gorzej bo można było wymienić sam siłownik :mrgreen: dobrze, że to naprawili i teraz trzeba wymienić całość z zamkiem :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

1. Czy to może być wina siłownika? Widziałem, że można kupić za 20 zł i chyba z tym nie ma problemu żeby samemu wymienić?

Tak, ale prawdopodobnie wszystko tam jest brudne, nie opłaca się tego czyścić za parę złotych kupisz cały zamek z siłownikiem, wymiana, jakieś 30 min. Na Downloadzie masz manual.

3. Czy niedziałający zamek (kluczyk) ma coś wspólnego z tym problemem?

To dwa osobne elementy, połączone metalowym cięgłem. Zdemontuj wkładkę przelej ropą a potem WD, potem kluczyk we wkładkę i kręć. Musi puścić.

Jak nie puści musisz kupić wkładki + stacyjkę(jak nie chcesz mieć drugiego kluczyka tylko do odpalania).

4. Czy "zjechana rolka" (zdjęcie nr 2) (nie wiem jak to nazwać dlatego dodaje zdjęcie, żeby pokazać o mam na myśli) może mieć jakiś wpływ?

Ona ma jedynie wpływ na zamykanie/otwieranie drzwi - mechaniczne, może też powodować luz na zamku w efekcie czego drzwi będą się ruszać w czasie jazdy, co może powodować stuki i wrażenie, że drzwi są niedomknięte. Również ten element kupisz na allegro. Montuje się bez żadnego ustawiania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!