Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Autowycieraczki zatrzymują się w ulewie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Czytałem już na forum parę dyskusji o zatrzymujących się wycieraczkach, ale rozmowa zwykle schodziła na temat czyszczenia mechanizmu itp. Według mnie mój problem nie jest mechaniczny, ale elektroniczny. Otóż mam automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu i zwykle kiedy pada używam tylko trybu auto i prawie nigdy nie włączam ręcznie trybu ciągłego - robi to za mnie automat. I tu pojawia się kłopot - jeśli jadę w dużym deszczu i wycieraczki pracują już na przemian w trybach ciągłych (wolnym i szybkim), zdarza się, że w pewnej chwili zwalniają i zatrzymują się całkowicie na środku szyby. Zauważyłem, że jest to zwykle w momencie, kiedy automat "zastanawia się" czy już włączyć tryb najszybszy czy jeszcze nie. Jedyne co wtedy pomaga to zatrzymanie, wyłączenie samochodu, wyjęcie karty, otwarcie drzwi kierowcy, żeby wszystko pogasło i odpalenie ponowne. Uważam, że problem nie jest w mechanice, ponieważ po takiej przygodzie zwykle ręcznie włączam tryb ciągły i wtedy mogę jechać i jechać i nic się nie dzieje.

 

To strasznie irytująca usterka, ponieważ wycieraczki zatrzymują się w najgorszym możliwym momencie - kiedy powinny pracować najszybciej. Ostatnio jechałem z przyczepą kempingową w ulewie i zdarzyła mi się taka sytuacja. Nie muszę dodawać, że zaparkowanie takim zestawem na trasie, żeby zrestartować samochód nie jest rzeczą ani łatwą ani przyjemną. Zwłaszcza gdy niewiele widać przez szybę.

 

Macie jakieś pomysły?

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... z tego co napisałeś rozumiem że to dzieje się tylko w trybie AUTO a na pozostałym niezależych od czujnika wycieraczki działają OK.

Jak zdejmiesz podszybie (takjak być chciał się dostać do otworów odpływowych) to zobaczysz kable które dochodzą do silniczka wycieraczek. Ja u siebie widziałem że jak padało złączka u mnie była mokra - być może masz problemy z kontaktem. ROzepnij ją, przeczyść popsikaj KONTAKTem.

Zakadam również że twój żel w czujniku deszcze nie wysechł bo wtedy mogą się dziać cyrki choć nie powinny wycieraczki stawać - ale warto sprawdzić tak czy siak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Żel kupujesz w ASO i jest to taka plastikowy okrągły pojemnik z żelem w środku - wielkości dawniejszych pudełek na paste do butów (ciut mniejsze i głębsze). Stary wyjmujesz, czyścisz DOKŁADNIE szybę w miejscu w którym żel ma kontakt i wsuwasz nowy żel. Koszt żelu w ASO około 75zl.

Pojemnik znajdziesz rozbierając plastikową obudowę lusterka przy szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i stało się. Pierwszy śnieg i wycieraczki postanowiły stanąć na dobre. Nic nie pomagało - żadne włączanie/wyłączanie. Po prostu zdechły. Na szczęście nie byłem dalego od domu i udało mi się doprowadzić samochód do garażu wycierająć ręką szybę na każdych światłach. <ok> W każdym razie prawdopodobnie stało się to, co opisał kipi - złączka zamokła, doszło do zwarcia i przepalił się bezpiecznik. Dobrze, że nie silniczek.

Niestety nie potrafiłem samodzielnie zdjąć wycieraczek, żeby dobrać się do podszybia, więc musiałem trochę wysupłać na serwis. Teraz mam wszystko przeczyszczone i mam nadzieję, że na jakiś czas będę miał z tym spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąć wycieraczki możesz łatwo - musisz jedynie zdjąć plastikowe kapselki (srednicy 1 cm) - należy je wydłubać czymś ostrym np. małeńki płaski śrubokręt albo grubsza igła bowiem one siedzą bezpośrednio na śrubach. Jak zdejmiesz te kapselki to bierzesz odpowiedni klucz i odkręcasz śruby oraz kawałki plastiku spod szybia i masz dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!