Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura silnika (1.4 E7J) zimą i porą cie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!!!

 

To mój pierwszy post na tym forum i być może temat wcześniej poruszany z różnych stron. Mam pytanie do wszystkich posiadaczy meganek z silnikiem 1.4 E7J. Chodzi mi o temperaturę płynu chłodzącego, jaką wskazuje Wam tablica rozdzielcza? Uszereguje pytania w kolejności, a potem napisze jak wygląda sytuacja u mnie i będę wdzięczny, jeśli podzielicie się ze mną swymi spostrzeżeniami.

1. Jakie jest wskazanie temp. płynu chłodn. na tablicy rozdzielczej zimą podczas jazdy, a jakie np. teraz w ciepłe dni? Czy jest minimalna różnica?

2. Po jakim czasie jazdy na pierwszym biegu włącza się Wam wentylator w ciepłe dni tj. 20-25 stopni celcjusza i dokąd dochodzi wskazówka na desce rozdzielczej?

3. Jakiego używacie termostatu i płynu chłodniczego i co jaki czas polecacie wymiane?

 

Końcem zeszłego roku wymieniłem termostat (VERNET), gdyż spostrzegłem, że zimą silnik jest ewidentnie niedogrzany i temperatura sięga może 1-2 mm ponad drugą kreskę. Po wymianie termostatu, gdy silnik się już zagrzał, wskazówka oscylowała trochę poniżej trzeciej kreski podczas jazdy. W ciepłe dni zauważyłem, że wskazówka utrzymuje się bliżej 3 kreski albo nawet jest na równi podczas jazdy. Natomiast na postoju i podczas jazdy na pierwszym biegu temperatura rośnie trochę ponad 3 kreskę, aż włącza się wentylator i temperatura powraca do 3 kreski. W związku z tym mam pytanie czy takie różnice między zimą a porą ciepłą są normalne? Używam pł.chłodn. GLACEOL RX typ D już troche ponad 2 lata.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast na postoju i podczas jazdy na pierwszym biegu temperatura rośnie trochę ponad 3 kreskę, aż włącza się wentylator i temperatura powraca do 3 kreski
temperatura powinna oscylować wokół 3 kreski, niezależnie od pory roku, w zimę przy ostrych mrozach to jeżdżąc po mieście będziesz potrzebował nawet 10 km na rozgrzanie silnika, a latem prawie od razu będzie łapał temp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Po rozgrzaniu silnika niema różnicy czy jest to lato czy zima. Zawsze mam połowę skali. Może pół kreski poniżej połowy.

2. Na jedynce to ja tyle nir jeżdżę.

3. Termostat z pierwszego montażu (jeszcze) i płyn Glixol.

To co opisujesz po wymianie termostatu, wydaje się byc OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. w moim przypadku lato ok 3 kreski -polowa skali zas zima to ponizej 3 kreski a nawet 2.5

ad 2. nie robiłem takiego doswiadczenia

ad 3. płyn jak płyn - moim zdaniem nie ma to znaczenia byle zamarzał przy -35 stopniach.

 

wracajac do Twojej wypowiedzi to tez mam zmianialem termostat na vernet... na termostacie jest wybita temperatura przy ktorej nastepuje pełne otwarcie, skoro jest taka sama jak w oryginale wiec powinno byc ok.

 

ja natomiast mam pytanie ale najpierw wprowadzenie: silnik nagrzewa sie, wlacza sie wentylator, gasimy w tym momencie silnik przekrecajac kluczykiem do pozycji przy ktorej go wyciagamy. i tu pytanie: czy przy takim zgaszeniu silnika pracuje Wam wentylator czy przestaje?? u mnie przestaje. dziwne, w innych autach jest tak ze pracuje az wychlodzi chlodnice. wg schematu powinien nie pracowac. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za wypowiedzi! Trochę się uspokoiłem i myśle, że jak na razie jest wszystko ok.

 

Co do kolegi, który pisał o tym kiedy się wentylator powinien wyłączyć, to w moim przypadku wyłącza się całkowicie gdy stacyjka jest w pozycji, kiedy można wyjąć kluczyk. W pozycji bodaj środkowej wentylator i inne akcesoria elektryczne pracują, gdy silnik jest wyłączony.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wentylatora:

 

u mnie w megane coupe 2.0 to nie wiem, bo jeżdżę zawsze z klimą i on zawsze pracuje na niższym biegu (takie jest ustawienie domyślne przy włączonej klimie)

 

u mojej siostry htb 1.6 wentylator pracuje nawet po wyłączeniu stacyjki i to nawet przez kilka minut (brak klimy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!