Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura silnika (1.4 E7J) zimą i porą cie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!!!

 

To mój pierwszy post na tym forum i być może temat wcześniej poruszany z różnych stron. Mam pytanie do wszystkich posiadaczy meganek z silnikiem 1.4 E7J. Chodzi mi o temperaturę płynu chłodzącego, jaką wskazuje Wam tablica rozdzielcza? Uszereguje pytania w kolejności, a potem napisze jak wygląda sytuacja u mnie i będę wdzięczny, jeśli podzielicie się ze mną swymi spostrzeżeniami.

1. Jakie jest wskazanie temp. płynu chłodn. na tablicy rozdzielczej zimą podczas jazdy, a jakie np. teraz w ciepłe dni? Czy jest minimalna różnica?

2. Po jakim czasie jazdy na pierwszym biegu włącza się Wam wentylator w ciepłe dni tj. 20-25 stopni celcjusza i dokąd dochodzi wskazówka na desce rozdzielczej?

3. Jakiego używacie termostatu i płynu chłodniczego i co jaki czas polecacie wymiane?

 

Końcem zeszłego roku wymieniłem termostat (VERNET), gdyż spostrzegłem, że zimą silnik jest ewidentnie niedogrzany i temperatura sięga może 1-2 mm ponad drugą kreskę. Po wymianie termostatu, gdy silnik się już zagrzał, wskazówka oscylowała trochę poniżej trzeciej kreski podczas jazdy. W ciepłe dni zauważyłem, że wskazówka utrzymuje się bliżej 3 kreski albo nawet jest na równi podczas jazdy. Natomiast na postoju i podczas jazdy na pierwszym biegu temperatura rośnie trochę ponad 3 kreskę, aż włącza się wentylator i temperatura powraca do 3 kreski. W związku z tym mam pytanie czy takie różnice między zimą a porą ciepłą są normalne? Używam pł.chłodn. GLACEOL RX typ D już troche ponad 2 lata.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast na postoju i podczas jazdy na pierwszym biegu temperatura rośnie trochę ponad 3 kreskę, aż włącza się wentylator i temperatura powraca do 3 kreski
temperatura powinna oscylować wokół 3 kreski, niezależnie od pory roku, w zimę przy ostrych mrozach to jeżdżąc po mieście będziesz potrzebował nawet 10 km na rozgrzanie silnika, a latem prawie od razu będzie łapał temp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Po rozgrzaniu silnika niema różnicy czy jest to lato czy zima. Zawsze mam połowę skali. Może pół kreski poniżej połowy.

2. Na jedynce to ja tyle nir jeżdżę.

3. Termostat z pierwszego montażu (jeszcze) i płyn Glixol.

To co opisujesz po wymianie termostatu, wydaje się byc OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. w moim przypadku lato ok 3 kreski -polowa skali zas zima to ponizej 3 kreski a nawet 2.5

ad 2. nie robiłem takiego doswiadczenia

ad 3. płyn jak płyn - moim zdaniem nie ma to znaczenia byle zamarzał przy -35 stopniach.

 

wracajac do Twojej wypowiedzi to tez mam zmianialem termostat na vernet... na termostacie jest wybita temperatura przy ktorej nastepuje pełne otwarcie, skoro jest taka sama jak w oryginale wiec powinno byc ok.

 

ja natomiast mam pytanie ale najpierw wprowadzenie: silnik nagrzewa sie, wlacza sie wentylator, gasimy w tym momencie silnik przekrecajac kluczykiem do pozycji przy ktorej go wyciagamy. i tu pytanie: czy przy takim zgaszeniu silnika pracuje Wam wentylator czy przestaje?? u mnie przestaje. dziwne, w innych autach jest tak ze pracuje az wychlodzi chlodnice. wg schematu powinien nie pracowac. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za wypowiedzi! Trochę się uspokoiłem i myśle, że jak na razie jest wszystko ok.

 

Co do kolegi, który pisał o tym kiedy się wentylator powinien wyłączyć, to w moim przypadku wyłącza się całkowicie gdy stacyjka jest w pozycji, kiedy można wyjąć kluczyk. W pozycji bodaj środkowej wentylator i inne akcesoria elektryczne pracują, gdy silnik jest wyłączony.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wentylatora:

 

u mnie w megane coupe 2.0 to nie wiem, bo jeżdżę zawsze z klimą i on zawsze pracuje na niższym biegu (takie jest ustawienie domyślne przy włączonej klimie)

 

u mojej siostry htb 1.6 wentylator pracuje nawet po wyłączeniu stacyjki i to nawet przez kilka minut (brak klimy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!