Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie spalanie i mało mocy.


DonBartezz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Kupiłem niedawno Megane z 97 roku z silnikiem 1.4e z gazem, nie bardzo znam się na instalacjach wiec nie wiem jaka to generacja. Niedawno wybrałem się nią w dłuższa trasę do pokonania miałem 200Km wiec stwierdziłem że 25 L gazu mi spokojnie wystarczy. Okazało się że brakło mi przy 190Km (cały czas trasa) do tego że przy 4 osobach i lekkim bagażu tj. jakiś namiot dwa śpiwory i zgrzewka piwa auto z wielkim bólem rozpędziło się do 120, z górki nawet do 140. Do tego silnik strasznie się grzeje. Nie wiem czy wybierać się z tym do gazownika bo o nich krążą różne legendy może da się to jakoś domowym sposobem naprawić? Kolega coś mówił o tym że trzeba spuścić parafine ale coś mi się nie wydaje żeby to miało związek z gazem przecież tego używa się do świeczek. Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy "silnik strasznie się grzeje"? Na początek trzeba by sprawdzić dlaczego silnik się grzeje, sprawdzić to trzeba by na benzynie. Przyczyną grzania może być niewydolny układ chłodzenia, ale brak kopyta i duży przepał sugerują coś innego ( w silnikach gaźnikowych powiedziałbym za wczesny zapłon). Również trzeba by sprawdzić przepał na benzynie, porównać z przepałem podanym przez producenta i porównać z przepałem na gazie. Trzeba się liczyć z tym, że zużycie gazu, przy dobrze ustawionym silniku na benzynie powinno być w zależności od instalacji gazowej 18-20% większe niż na benzynie. Trzeba by porównać dynamikę silnika na benzynie i na gazie.

Co do instalacji gazowej kolega powinien z papierami samochodu papiery od gazu (papiery do butli gazowej i przynajmniej fakturę za instalację gazową, a tam powinna być specyfikacja co na tą instalację się składa). Tak czy inaczej chyba bez wizyty u gazownika się nie obejdzie, żeby choćby rozeznać co to za instalacja. Jeżeli chodzi o parafinę to kolega miał na myśli oleje parafinowe rozpuszczone w ciekłym gazie, a które po odparowaniu gazu pozostają w parowniku i czasem tam brużdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim ja wtakej sytuacji samochodem bym nie jeździł, aż ustaliłbym przyczynę sam lub pojechałbym z tym pasztetem do mechanika.

1. Czy nie ma za mało płynu w układzie chłodzenia?

Jeżeli mało to uzupełnić, ale układ mógł się już zapowietrzyć

2. Jaki jest poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, na zimnym i na gorącym silniku?

Jak są duże wahanie poziomu to układ jest zapowietrzony.

3. Jakie są węże gumowe do chłodnicy na zimnym i na gorącym silniku (na gorącym na pewno twarde)?

Jak twarde na gorącym to jak wyżej, jak pozostają twarde na zimnym to do układ zapowietrza się przez przedmuchy z komór spalania (uszczelka pod głowicą) lub gaz z instalacji gazowej (prawdobodobnie z reduktora).

4. Czy jest obieg cieczy przez chłodnicęna gorącym silniku - oba węże do chłodnicy powinny być gorące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należałoby sprawdzić stan wody w ukł. chlodzenia i w ogóle cały układ ponieważ gaz początkowo podawany jest w formie bardzo zimnej cieczy (jak to sprężony gaz) dopiero w parowniku (mieszalniku) zostaje rozprężony i podgrzany - wodą z ukł. chłodzenia, skąd wędruje do silnika jako gaz. brak wody w ukł. chłodznia powoduje nieprawidłowe podgrzanie gazu przez co silnik otrzymuje złą mieszanke i nie ma mocy. Proponuje też sprawdzić parownik czy nie jest oblodzony albo przynajmniej zimny - to taka dość duża aluminiowa okrągła puszka do której przychodzi parę gumowych węży, generalnie po odpaleniu silnika i jego nagrzaniu parownik powinien mieć mniej wiecej tą samą temp. co ukł. chłodzenia czyli musi być gorący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swojej płyn taki, jaki przewiduje Renault, więc nie mam problemu. Doraźnie możesz dolać wody przegotowanej. A następnie albo dowiedzieć się od poprzedniego właściela czym był zalany, albo wymienić płyn przed zimą i raczej stosowałbym płyn którym Renault napełnia układy (ze względu na chłodnicę, nie wszyskie tolerują dowolny płyn). Płyny różnią się między sobą i mają różne kolory.

Uzupełnij płyn w zbiorniczku i sprawdź wg tego co napisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc po wymianie płynu problemy ustały tj. silnik przestał się grzać tak bardzo. Co do problemów z gazem to jeszcze nie wiem bo mało jeździłem a wąż od chłodnicy do silnika jest taki ni twardy ni miękki ale gorący. węże od miksera są twarde, zarówno mikser jak i te węże też są gorące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!