Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Baba prosi o pomoc :)


Rekomendowane odpowiedzi

Kochani, pomóżcie proszę <ok>

Niedawno kupiłam moją Megi i już tyle do niej dołożyłam, że słabo mi na myśl, iż coś jeszcze może się zepsuć. Byłam umówiona zaraz po kupnie na zmianę paska rozrządu...niestety pasek ten pękł dzień przed umówionym terminem i co z tym się wiąże pokrzywił wszystkie zawory :-/ , ale nie w tym rzecz, gdyż silnik jest teraz po gruntownym remoncie, jak nowy, wszystkie części nóweczki. Wymienione płyny, zmienione klocki, zrobiony tłumik........

Niestety zauważyłam, że na piątym biegu, przy dodawaniu gazu dziwnie świszczy, do wczoraj tylko na piątym biegu, natomiast dzisiaj popiskuje też na innych biegach, zaznaczam przy dodawaniu gazu. Cóż to za cholerstwo może być tym razem. Proszę o pomoc. Będę wdzięczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Prezes napisał(a):
Cięcie

To jest taki świst, który nasila się im więcej dodam gazu. Jeszcze wczoraj tylko na 5 biegu, w tej chwili na 1, 2, lekko na 3 no i nadal najgłośniej na 5. Biegi chodzą fajnie. Jeśli chodzi o moc auta, też jest ok.

 

Odsyłam do regulaminu forum, który zaakceptowałaś przy rejestracji - poczytaj o zasadach cytowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie by bardziej interesowało przy jakich obrotach się ten pisk pojawia?

Czy na wszystkich biegach czy na luzie też? Jaki przebieg, rocznik?

Podejrzewam pasek akcesorii, pewnie ni był wymieniany przy okazjo wymiany rozrządu, no i pewnie nikt nawet nie spojrzał na na rolki osprzętu i rolkę alternatora (tu upatruję problem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 189 tyś, 1999r. Na luzie nie piszczy. Na jedynce zaczyna przy obrotach powyżej 1000. Nie mam pojęcia czy mechanik spojrzał na rolki osprzętu, pewnie nie. Samochód miał być odstawiony do przeglądu i wymiany czego trzeba, ale niestety nie zdążył. Przy silniku było tak dużo pracy, że podejrzewam, że nie sprawdzał nic więcej <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

złotamegi, ja bym zaczął od paska i rolek.Na początek popsikałbym jakimś specjalym sprejem i zobaczył czy piszczy dalej.Myśle,że trzeba zacząć od rzeczy najprostszych czyli paska i rolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze; Jak siedzisz w kabinie to skąd dochodzi dźwięk, z której strony?

Może przy skręcaniu w którąś stronę zauważyłaś że piszczy mocniej lub słabiej?

 

Jeżeli na luzie nie piszczy to można wykluczyć osprzęt silnika i szukać przyczyny w elementach przeniesienia napędu i zawieszeniu (łożyska)

Pewnie trzeba będzie podnieść przód samochodu i pokręcić kołami, jak piszczy z łożyska to będzie słychać.

  waldek708 napisał(a):
paska i rolek.

Piszczałby na luzie przy podnoszeniu obrotów, jak nie piszczy to nie to.

Właśnie z tym walczę, świergoli jakby ptaszki śpiewały, a w sobotę jadę przez cała Polskę nad morze :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!