Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pulsujące światła ponawiam z prośbą do facho


Rekomendowane odpowiedzi

Pękanie obudowy alternatora to ponoć standard u Fiatów, ale spowodowane to przeważnie przez bryzgającą wodę spod kół na rozgrzany altek.

Tyle, że w Scenicu pod silnikiem jest dosyć szczelna obudowa, a sam altek jest wysoko umieszczony, więc pękanie pod wpływem wody odpada.

Poza tym wydaje mi się, że w takim przypadku alt. wydawał by w czasie pracy podejrzane odgłosy, a u mnie cisza.

To raczej coś innego. Może to jednak regulator dogorywa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tkj, ja Ci tylko napisałem że warto to sprawdzić, u mnie żadnego "podejrzanego dźwięku nie ma" i alternator mimo że pęknięty pracuje dalej, też zaczynałem sprawdzanie od klem, przewodów masy, wymiana szczotek razem z regulatorem i nic. Dopiero po jego dokładnych oględzinach problem został namierzony. Będzie czas - będzie zamontowany nowy alternator :)

Zrobisz jak uważasz, obejrzenie alternatora nic nie kosztuje a ew wymiana dobrego regulatora tak.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Problem z pulsujacymi światłami wyjaśniony.

Sprawcą był uszkodzony regulator napięcia w alternatorze.

Radzę wymienić regulator póki jeszcze jako tako działa, bo w każdej chwili może się skończyć tak jak u mnie: W trasie alternator przestał ładować aku, prawie bezobjawowo. Od czasu do czasu tylko migneła kontrolka ładowania i tyle.

Zorientowałem się dopiero po kilkunastu przejechanych km jak zaczęły się kolejno zaświecać kontrolki na zegarach.

Dzięki kablom zapłonowym, jakoś z trudem dojechałem do domu, ale jazda po zmierzchu na samych "postojówkach", wyssanym prawie do zera z prądu aku i palącymi się kontrolkami ABS, SERV, AIRBAG, nie należała do przyjemności.

 

Szerzej o moim przypadku w TYM POŚCIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tkj, hehe u mnie też :)

Aczkolwiek jak pisałem wcześniej regulator (+szczotki) wymieniłem wcześniej i poprawy nie było. U mnie uszkodzony okazał sie mostek diodowy - jednak z uwagi na fatalny stan alternatora pęknięta obudowa + wytarte uzwojenia "podszczotkowe" autko dostało nowy alternatorek :P

Teraz wszystko extra.

P.S Jak ktoś potrzebuje dobry regulator (Magneti) do CC oddam za pare groszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
kolego Vivaldi, czy rozwiązałeś już problem z pulsującymi światlami :)

Jeżeli tak to podpowiedz gdzie szukać przyczyny.

mam tak od początku odkąd kupiłem. Znajomy co konkretnie się o sprawę opiera, twierdzi , że skoro ładuje AQ (a ładuje 14,5) to zostawiłby jak jest, zatem jeżdże tak od porady już dwa lata. Niby mógłbym sięszarpnąć na regulator z tym, że do mnie (na Boschu) kosztuje 130zika. Na razie odpuściłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!