Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wiazka fotela kierowcy do wymiany?


Rekomendowane odpowiedzi

Od razu się przyznaję, że nie mam zielonego pojęcia o motoryzacji, za to od 4,5 roku jestem bardzo zadowoloną użytkowniczką scenica 1,9.

Mieszkam troche w polsce troche we francji i otrzymuje jakby sprzeczne informacje od ASO tu i tam.

 

Od jakiegos czasu swiecila mi sie kontrolka poduszek (airbag a controler), udalam sie do ASO we francji, pogrzebali ipowiedzieli ze te typy tak czasem maja i nie ma sie czym przejmowac, a ku mojemu zadowoleniu przestalo sie swiec. i zostalam zapewniona ze poduszki sa sprawne. Teraz znowu wrocilo. W polskim ASO uprzejmy pan poinstruowal mnie, ze nawet jesli kontrolka swieci sie bez powodu to samo jej swiecenie powoduje ze poduszki nie zadzialaja w momencie uderzenia. Wystraszylam sie wiec zrobili diagnostyke, ktora wykazala nieprawidlowosci w wiazce fotela kierowcy. Mam ja wymienic. Nowa czesc w serwisie kosztuje ponad 600 PLN co jak na kawalek kabla wydaje mi sie niebotycznie drogie. Mily pan serwisant uwaza tak samo, wiec zyczliwie podal mi numer tej wiazki (7701055850) i kazal szukac albo z jakims rabatem we fr albo z rozbitego auta.

 

Pytania mam dwa:

1. czy faktycznie trzeba to wymieniac? czy to jakas typowa ustereczka i we fr ASO potrafia takie rzeczy podociskac, czy jakos tam zrobic, a u nas tak przepisowo wymiana i koniec?

2. jesli wymiana - jak znalezc te wiazke z rozbitego auta? bo na nowa w serwisie sie nie zdecyduje.

 

Dzieki wielkie za wszelka pomoc!

jadzka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wygląda to tak: w tej wiązce jest po drodze kilka kostek, które po prostu lubią się rozpinać - wtedy wyskakuje błąd (przy zapalonym błędzie rzeczywiście poduszka nie zadziała). Opcje są trzy:

1. Poszukać rozpiętej kostki i ją poprawić (mnie w ASO zrobili to już dwa razy, za każdym razem nawet nieodpłatnie)

2. Wymienić całą wiązkę (kosztowna zabawa, chyba że znajdziesz wiązkę z jakiegoś rozbitka, ale gwarancji, że ta używana nie będzie się tak samo rozpinać, nie masz żadnej)

3. Wywalić wiązkę i w jej miejsce wstawić zwykłe przewody bez kostek (ogólnie rozwiązanie nie polecane, ale podobno niektórzy tak robią i są zadowoleni).

 

Osobiście polecam rozwiązanie nr 1. Nie zaszkodzi również uważać przy zmianie położenia przedniego fotela i robić to delikatnie. U mnie kostki rozpinały się za każdym razem, jak panowie w myjni odkurzali auto i przesuwali fotel do tyłu "z siłą wodospadu".

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie złącza kabli w Scenicu (francuzach?) są kiepskie. Albo śniedzieją, albo się wypinają, albo po prostu nie kontaktują. Popsikanie KONTAKTem nie zaszkodzi. Jeśli się okaże jednak że to nic nie da to sądzę że wymiana wiązki na nową będzie konieczna zwłaszcza w kontekście bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zrobisz jak chcesz ale IMO nie warto wymieniać całej wiązki bo to nie gwarantuje rozwiązania problemu (prędzej czy później on powróci bo te złącza mają to do siebie że się psują). Jedynym skutecznym i w 100% bezpiecznym rozwiązaniem jest wycięcie złączek i zlutowanie przewodów na stałe. Ważne tylko żeby zrobił to fachowiec (przed trzeba odłączyć akumulator, itd...). Rozwiązanie to ma tylko jedną wadę - po takim zabiegu nie da się łatwo zdemontować foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie!

przepraszam za chwilowa blokade tematu z mojej winy, juz sie poprawilam <ok>

Hmmm, w polskim ASO twierdza, ze probowali podociskac ale nic nie dalo wiec trzeba wymienic. Szkoda ze nie wspomnieli, ze w nowej bedzie tak samo... Czy zlutowanie, ktore radzicie, bedzie rzeczywiscie bardzo ograniczalo wyjecie fotela? w zasadzie to przez 4 lata uzytkowania auta ani razu go nie wyciagalam, ale pytam na wszelki wypadek. Moze mi to zrobic zaprzyjazniony magik od elektryki (z bardzo dobra opinia) czy musze do ASO?

W ogole to problem z wiazka wyszedl przy okazji mojej wizyty w ASO w sprawie poszukiwania zwarcia lub jakiegos podejrzanego poboru energii na wylaczonym silniku - bo mi sie aku wyladowal sie do zera w ciagu 30 (!) minut. Diagnostyka wykazala jednak, ze z tym jest wszystko znakomicie. No i korzystajac z okazji zajelam sie problemem kontrolki air bagu.

Tylko teraz znowu mi aku padl - niezwykle dziwna sprawa! zachecona Waszymi radami opisalam to w Dziale Technicznym / Elektryka, elektronika / Akumulator, alternator - moze ktos juz cos takiego przeszedl?

serdecznosci,

hedviga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

witam

mam ten sam problem co nasza koleżanka wyżej tylko z jednym małym wyjątkiem

u mnie palą się wszystkie kontrolki odnośnie asp esp horse service i airbaga

i z tym mam problem i kilka pytań

1. czy da się to jakoś naprawić samemu

2. czy ta wiązka wspomniana wyżej jest tylko pod siedzeniem kierowcy

 

prosiłbym o szybką odpowiedź bo te kontrolki nie daja mi żyć

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się , żona się skarży iż w aucie co jakis czas zapala się kontrolaka airbag + service. Piszecie pogrzebać w kostkach pod siedzeniem? Czy piardniecie w taśmie da się jakoś zdiagnozowac bez rozbierania połowy auta? Inna sprawa iz niedawno wymieniałem filtr klimy i grzebałem przy wyłączniku poduszki pasażera, czy idzie z wyświetlacza dośc do tego która poduszka nie styka? Sam tego nie widzialem a żona mówi poduszka i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!