Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie sprzęgło


Rekomendowane odpowiedzi

Poszukaj w książce serwisowej czegoś od regulacji sprzęgła. Jeśli było by zapowietrzone było by za nisko, ale jeśli auto będzie szarpało podczas ruszania prawdopodobnie może być przyczyną Łożysko oporowe w skrzyni biegów. Ale jeśli nie szarpie i nic się nie dzieje jest to dobry znak że sprzęgło jest w najlepszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Ja taż mam ten objaw. Bierze na samej górze, dodatkowo gaz jest trudno wyczuwalny. Zdarza się, że albo auto gaśnie, albo ruszam z wysokich obrotów. :) Może sprawdzę czystość przepustnicy( to może być wina kangurków). Przy zmianie biegów też są szarpnięcia ( w innych autach mam mniejsze), ale mam na to sposób- po prostu podczas zmiany/ ruszania nie wciskam sprzęgła do oporu, tylko ok 5 cm :shock: . Biegi wchodzą normalnie, a sprzęgło jest wtedy lepiej wyczuwalne.

 

Regulamin forum odnośnie cytowania się kłania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaskinia dokladnie to samo mamy i tez zaowazylem ze nie trzeba do konca sprzegla wciskac. Ale wiesz co, naprwno to nie wina przepustnicy, poniewaz mialem calkowicie czyszczona i odnawiana ostatnio i dalej to samo. to wyglada jakby albo sprzeglo sie konczylo, albo co z elementow do wymiany. Tak jak wspomnial kepa416 np lozysko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje sprzęgło nie szarpie, tylko tak jakby słabo współpracuje z pedałem gazu. Auto ma 51kkm, więc sprzęgło powinno być OK. A co do szarpania przy ruszaniu, to raczej nie będzie wina łożyska, tylko tłumików drgań skrętnych- to te sprężynki na obwodzie tarczy. Może u Ciebie to jest powodem. Ja u siebie bym obstawiał raczej dziwną reakcję na pedał gazu. A to, że sprzęgło wysoko bierze, to raczej taki urok ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wczoraj sprawdzałem czy nie ma gdzieś wycieków zgodnie z tym co opisują koledzy na forum ale nic wszystko suchutkie i płynu też nie ubyło,może przyczyną było chwilowe zassanie powietrza przez siłownik spowodowane mrozami, objawy nadal takie same ,po kilku godzinnym postoju pedał bierze sprzęgło przy podłodze ale jak kilka razy podpompuję to pedał rośnie.Powtarzam brak wycieków i ubytku płynu.Proszę o pomoc bo jeżeli auto mi stanie gdzieś na mieście to będzie lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Gdy sprzęgło "wysoko bierze" - to jest objaw zdrowia tarczy. Jak się tarcza ściera to sprzęgło łapie coraz niżej, przy podłodze. U mnie po wymianie sprzęgła na nowe, zaczęło łapać dość wysoko - trzeba się przyzwyczaić. W megane nie ma regulacji wysokości sprzęgła - przynajmniej w 1.6. Szarpanie przy ruszaniu (głównie na zimno) często spowodowane jest zapowietrzeniem układu albo kończącym swój żywot wysprzęglnikiem. Ja swoje przygody ze sprzęgłem mam już za sobą:P. Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie można ocenić stanu sprzęgła po tym że 'łapie' wysoko lub nisko - sposób na sprawdzenie sprzęgła, który podaje książka serwisowa : jadąc autem, po rozgrzaniu silnika wjechać na odcinek wznoszącej drogi i wrzucić 4-ty lub 5-ty bieg i spróbować przyspieszać, jeśli obroty silnika wzrosną a prędkość auta się nie zmieni to jest to dowód na ślizganie sprzęgła

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!