Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

biały dym po odpaleniu, o co chodzi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie od razu mowie ze jestem nowy wiec proszeo wyrozumialosc jestem posidaczem Megane Coupe 96 1.6e 8v od lsitopada i caly czas mailem jakies dziwne dolegliwosci jezeli chdozi o uklad chlodzenai ale wymienilem termostat odpowietrzalem pare razy i jakos wszystko gralo az do teraz otoz po odpaleniu rano ciagnela sie za mna smuga bialego dymu na poczatku zlalem mowie auto stoi caly tydzien nei chdozi pewnei woda sie zebrala a to sie okazalo ze zaczal mi ginac plyn chlodniczy no i postanowilem ze dam ja do naprawy mechanik wymienil uszczelke splanowal glowice sprawdzil ja i jak rozebral sie okazalo ze moja meganka miala wstrzyknietego doktora wybral caly syf jak isie zebral w ukladzie chlodzenia czego bylo cala garsc wymienilem filtr oleju olej wyregulowal zawory i cala zabawa wyszla mnie ok 800 ;-/ no i zadowolony po odebraniu samochodu ze ogolnei jest wyraznie mocniejszy i ciszej chodzi cieszylem sie tym doslownie tydzien po ktorym znowu pojawily sie biale smugi dymu i przyznam sie ze zalamalo mnie to chcialem sie zapytac co to moze byc czyzby byl blok gdzies pekniety ???? Panowie pomozcie mi bo jzu po nocach nie moge spac poprostu zmiazdzylo mnie to wszytsko ;-/ od razu przepraszam za bledy, z gory dziekuje za odpowiedzi i POMOZCIE !!! pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli mechanik nie popełnił błędu w sztuce wskazuje zdecydowanie na problemy z blokiem. Ale wcześniej być może gdzie indziej leży problem tzn w samej głowicy - pęknięcie. Można by ją jeszcze raz zdjąć, tym razem oddać do specjalistycznego zakładu na badanie szczelności, jeżeli ta okaże się OK , trzeba szukać na gładzi cylindrów. Płyn zdecydowanie dostaje się do komory spalania. Z drugiej strony skoro jeździło na motodoktorze prawdopodobnie większym sensem będzie rozglądnięcie sie za całym silnikiem i darować sobie zabawy w poszukiwanie prawdy za conajmniej kolejne 800 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec glowica byla sprawdzana pod wzgledem cisnienia a co do silnika to jest maskara bo nei wie co sie kupi i gdzie i za ile wogole zostalem zniszczony tym samochodem co ciekawe ten bialy dym raz jest raz go nie ma ;-/ ale nie mam pojecia od czego to zalezne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, no i wymieniłem silnik rzekomo miał 140tys no i tu się zaczynają znowu schody ubywa mi płynu chłodniczego gdy go dolewam to dmucha mi ten płyn rurą wydechową albo co ciekawsze robi się wyciek z chłodnicy ale tez nie zawsze ;-/ panowie wiecie co to może być już chce w tym nowy wymienić uszczelkę pod głowicą na jutro jestem umówiony z mechanikiem jeszcze ciekawe ze ten płyn cały czas ubywa po czym spada do poziomu poniżej min i się utrzymuje, proszę o jakieś podpowiedzi bo już mam dosyć tego samochodu... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to Ci dmucha płynem z rury wydechowej ? Jakby zasysał do cylindrów to wydostawałaby się co najwyżej para ze spalinami (spalanie na biało) a jeżeli wylatuje Ci woda z wydechu to jest ona nagromadzona w tłumiku. Pojeździj ze stanem minimum w zbiorniczku z tydzień i wtedy napisz. Aaaaaa i mocno butuj , żeby z tłumików wypluć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie silnika zrobiłem gdzieś już 400km wiec jeżeli ona by miała być nagromadzona to by dawno już ja wydmuchało a płyn chłodniczy cały czas ucieka wleje mniej więcej do max tak 3/4 miedzy kreskami min a max i on spada poniżej poziomu min a wlane już jest gdzieś z 7l tego płynu od czasu kiedy jest ten nowy silnik a wczoraj jak jechałem jakie 2km od domu na siłownie to płyn mi wyrzuciło normalnie chłodnicą jakoś nie wiem w jaki sposób i tak akurat trochę poniżej poziomu min o co tu chodzi ... ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro siłownia to pozostaje nic innego jak dres i BMW zanabyć (ale tam też głowice się przegrzewają :mrgreen: ), a co do Renówki chyba jednak trzeba zerwać głowice, jak mogło chłodnicą wywalić ? Którędy? Jak zapala i jak jeździ? Jakie objawy poza ubytkiem płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!