Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuka klapa bagażnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

mam problem i liczę na pomoc. Otóż od pewnego czasu w moim Megane HB z 2000 roku masakrycznie zaczęła stukać klapa bagażnika podczas jazdy. Hałas jest tak duży, że wręcz uniemożliwia normalną eksploatację pojazdu. Podejrzewam, że klapa dostała jakiegoś luzu (zamek?????), tylko nie przychodzi mi do głowy żadna przyczyna. Może ktoś podpowie na co zwrócić uwagę czy co spróbować podregulować?

Dodam, że gdy samochód stoi, klapa jest dość silnie domknięta, nie widać żadnych luzów, itp.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wycieraczka i jej mechanizm ??? :->

Z całą pewnością niestety nie.

Efekt jest taki, jakby po prostu był niedomknięty bagażnik. Na byle wyboju stuka bardzo głośno. Stało się to nagle, prawdopodobnie coś się poluzowało/rozregulowało, ale nie mam pojęcia co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może śruby mocowania zamka się poluzowały i zamek się cofnął, powodując niedociskanie klapy.

Tak podejrzewam. Tylko gdzie to można uregulować? Z zewnątrz nie widać dostępu (chodzi o zamek zabudowany w klapie bagażnika, bo na tylnym pasie jest przykręcona tylko metalowa pętelka, której położenia nie można chyba regulować).

na 100% jesteś pewny że to od klapy bagażnika, a może po prostu zawieszenie wysiada

Ewidentnie na 100% klapa. Stuka i skrzypi na uszczelkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ą metalową jak nazwałeś pętelkę się reguluje góra dół

Faktycznie, reguluje się. Trochę ją obniżyłem i jest znacznie lepiej. Wyjąłem także zaślepki z tyłu w podsufitce uzyskując dostęp do śrub mocujących zawiasy i je dokręciłem. Niemniej na większych wybojach wciąż trochę klapę słychać. :-(

A nie ma tam takich gumowych odbojników,które reguluje się wkręcając lub wykręcając?

Są - przykręcone najwyżej jak się da.

Zastanawiam się, co jeszcze może mieć na to wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genelec, wskakuj do bagażnika a kogoś wpakuj za kółko i niech jeździ po dołach. Podczas jazdy spróbuj "wypchnąć" klapę do zewnątrz (oczywiście musi być zamknięta). To potwierdzi/wykluczy luz na zamku, który podejrzewam że jest winowajcą.

Jak nie masz drugiego kierowcy to zamknij klapę i szarpnij klapą góra dół - nie powinno być luzu większego niż 5 mm. Ja dziś ustawiłem klapę u siebie w Scenicu i jest idealnie i cicho w środku.

Aha, jak szukasz stuków z tyłu nie zapomnij wywalić zbędnego balastu w postaci gaśnic, trójkątów, tylnej półki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz na zamku, który podejrzewam że jest winowajcą

Tak też w istocie jest, intryguje mnie tylko, czy owe stuki likwiduje się wyłącznie regulacją zamka, czy może być też inna przyczyna (ot, chociażby powiedzmy zużyte "siłowniki", które podtrzymują klapę przy otwarciu).

nie zapomnij wywalić zbędnego balastu w postaci gaśnic, trójkątów, tylnej półki

Wszystko skrzętnie usunąłem, łącznie z kołem zapasowym. Jak pisałem wyżej, po regulacji zamka jest dużo lepiej, lecz wciąż nie idealnie. Na większych wybojach czasem stuknie raz czy drugi. :)

Dziękuję wszystkim za odzew, może jeszcze komuś przyjdzie coś do głowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest lepiej po regulacji zamka to zrób tak:

-otwórz klapę

-lekko poluzuj pętelkę zamka

-puknij w nią małym młotkiem, żeby się przesunęła w stronę kabiny ze 2 mm

dokręć mocno pętelkę, zamknij klapę i w drogę :)

Siłowniki nie powinny hałasować bo są ściśnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskakuj do bagażnika a kogoś wpakuj za kółko i niech jeździ po dołach

Ostatnio tak właśnie zrobiłem i sposób okazał się genialny! Jak to pozory mogą mylić! Okazało się, że stuki pozostałe po regulacji zamka bagażnika pochodzą od starych, nieużywanych głośników, które były zamontowane po bokach za tylnym siedzeniem. Były niedokręcone, a z fotela kierowcy stukot wyglądał na generowany przez pokrywę bagażnika! Wykręciłem te głośniki i wszelkie niepożądane dźwięki zniknęły natychmiast. Tak więc problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

mam pytanie. bo u mnie też strasznie hałasuje klapa. ale jest to spowodowane tym metalowym uchem przy zderzaku. go można wyregulować? :| bo ja dziś na niego gapiłem się przez godz i nie widzę opcji. na dodatek uszkodziły mi się te plastikowe końcówki. czy regulację tego zamka robi się odkręcając tą dużą śrubę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!