Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ściąga podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

w ostatnim czasie pękła mi sprężyna w prawym przednim kole Megane Kombi. Mechanik wymienił amortyzatory i sprężyny. Nie minął tydzień i zaczęły się problemy. Podczas hamowania auto wyraźnie "nurkuje' i ściąga w prawą stronę. Podejrzenie padło na hamulce. Zestaw naprawczy, nowe przewody hamulcowe.. Niestety objawy te same. Na rolkach diagnosta twierdzi, że wszystko jest w porządku. Amortyzatory również w normie.

Co to może być? Czy możliwe jest żeby nowe sprężyny miały jakiś "feler"? A może to kwestia montażu, np. odwrotnie zamontowana sprężyna w prawym kole?

Bardzo proszę o pomoc. Jutro znów czeka mnie wizyta u mechanika..

Pozdrawiam

waldor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostaje zawieche rozebrać i złożyć raz jeszcze , zwracając uwagę czy któraś ze śrub się nie popuściła. Choć generalnie to są3 śruby do odkręcenia bo wahacza ruszać nie trzeba (choć różnie praktykują w celu wytargania McPersona).

A pamiętasz o tym , że niektóre drobi mają spory przechył? Spróbuj najpierw gdzie indziej, lub pod prąd (przez chwile :) ). Koleiny wykluczam bo to wiadome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprężyny wymieniłeś obie z przodu czy tylko jedną? Jak są zastosowane różne kombinacje sprężyn (nowa-stara, benzyna-diesel itd) to takie rzeczy mogą się dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, ale jak mechanik nie miał czasu, to wymienił jedną, a kasę wziął za dwie. Zależy od mechanika.

Nie odpowiedziałem wcześniej na to pytanie:

A może to kwestia montażu, np. odwrotnie zamontowana sprężyna w prawym kole?

Nie ma takiej możliwości, sprężyny lewa i prawa są takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej możliwości bo sprężyna nie jest symetryczna góra-dół. Na dole jest szeroka, na górze się zwęża. W nadkolu powinno być widać czy sprężyna leży na swoim miejscu jak powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu przy hamowaniu auto nurkuje w prawo. Podczas jazdy wszystko jest w porządku.
Jak w czasie jazdy jest OK, to wg mnie tylko dwie sprawy mogą mieć miejsce : hamulce oraz geometria ze wskazaniem jednak na hamulce (np źle odpowietrzone).

Jedź na inną stacje diagnostyczną i jeszcze raz badanie siły hamowania, potem hamowanie z obserwowaniem pod autem wahaczy (który jak ciągnie). Nie lekceważ tyłu auta, tam też trzeba sprawdzić i hamulce i czy belką nie skręca stawiając ją.

 

[ Dodano: 2009-09-03, 08:43 ]

aaaaaaa i jeszcze drobnostka: czy to auto było wypadkowe kiedykolwiek ? Żeby nie okazało się, że na nowych amorach wyszła "spieprzona" geometria podłogi. Mało prawdopodobne ale możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!