Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mocny trzask z układu kierowniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Problem jest taki jak w temacie, mocne trzaski przy skręcaniu kierownica, gdy dociągam do końca(przy końcu trzask), i przy skręcie na maksa w lewo i w prawo. Byłem pod autem, to raczej nie od przekładni. Dźwięk dochodzi jakby z krzyżaka z wnętrza auta, niesie go też mocno na zewnątrz. To napewno nie łożyska na macpersonie, bo były wymianiane. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Miałem to samo ze Scenikiem I Lift. Byłem w serwisie i tez mi powiedzieli że tak musi być. Potem bylem przypadkowo w warsztacie który zajmuje się tylko zawieszeniami samochodów a specjalisuje się we Francuzach. Jak powiedziałem facetowi co powiedzili mi w ASO to sie roześmiał, zniknął w czeluściach kanału z 2-ma kluczami. Potem zażądał 50pln i od tego czasu żadnych trzasków nie słychać - 2 lata. A te trzaski to naprawdę nieprzyjemne, szczególnie jak się parkuje i ludzie patrzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

stuntman czy mógłbyś mi podać adres tego serwisu?

Wczoraj właśnie odebrałem samochód z warsztatu. Panowie (do tej pory mnie nigdy nie zawiedli) powiedzieli że 4 godziny szukali przyczyny usterki i ... nic.

Przeprosili i pomimo moich podpowiedzi co może być przyczyna trzasków oddali samochód w takim samym stanie jak wzięli. Powiedzieli, że nie listwa bo trzaski słychać niżej, sprawdzili też łożyska mcpersona.

Potrzebuję kogoś kto mi to zrobi.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą też strzelać łożyska w kołach. Miałem już taki przypadek w poprzednim aucie. Wymieniłem łożyska i strzelanie przeszło. Co prawda było to metodą prób i błędów - bo wymieniłem oba przeguby i górne mocowanie amortyzatorów, później sprężyny a na końcu okazało się, że to łożyska kół tak strzelały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stuntmana, to że mechanior zniknął z kluczami, to znaczy tylko i wyłącznie, że zlikwidował ci luzy na przekładni, jeśli nie jest padnięta, to można dokręcić. Bo trzaski mogą być również powodem złego stanu maglownicy (np. cieknie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem, że troszeczkę usystematyzuję temat związany z charakterystycznymi dla renault trzaskami przy skręcaniu.

Trzasków występują co najmniej dwa rodzaje - wiem bo mam to wielkie szczęście że u mnie występują one równocześnie.

 

Pierwszy typ odgłosów pochodzi od taśmy w kolumnie kierownicy:

1. Tego odgłosu raczej bym nie nazwał trzaskiem, bardziej pykaniem. W przeciwieństwie do tych drugich trzasków tych na 100% nie słychać na zewnątrz samochodu.

2. Są to pyknięcia które słychać w dokładnie takim samym położeniu kierownicy.

3. U mnie dodatkowo słychać przy obrocie w lewo ok 1/10 obrotu kierownicy i są słyszalne tylko jak kręcę kieronicą wolno - czyli praktycznie nie przy skręcaniu ale np: jak jadę prostą i delikatnie kontruję kierownicą położenie samochodu.

4. Pyknięcia nie są wyczuwalne na kierownicy. Tylko je słychać.

 

Jeśli chodzi o drugi rodzaj odgłosów:

1. W przeciwieństwie do tych pierwszych to są faktycznie trzaski. Odgłos jest taki jakby za chwilę pół samochodu miało zostać na chodniku - głośny metaliczny dźwięk budzący ogólne zainteresowanie przechodniów.

2. Trzaski słychać w różnym położeniu kierownicy. Czasami wcale nie występują.

3. Słyszę je tylko przy obciążeniu, tzn. jeżeli samochód stoi albo jedzie bardzo powoli.

4. Pyknięcia nie są wyczuwalne na kierownicy. Tylko je słychać.

 

Ktoś mi powiedział, że ten drugi rodzaj trzasków to może być jakaś podkładka (blaszka) nad sprężyną, która powinna się obracać a jeśli nie chodzi wszystko tak jak powinno to przeskakuje i słychać takie właśnie takie odgłosy.

Ktoś może to potwierdzić albo zaprzeczyć.

W najbliższą środę jadę do kolejnego mechanika - jak będę już na 100% pewien co to było to podzielę się informacją. - mam nadzieję, że nie wymienią mi połowy zawszenia szukając przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logolo, spróbuj tu:

http://megane.com.pl/przeglad-przed-zima-vt26229.htm

może pomogą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.

Na razie nie odwiedziłem zakładu który polecał przedmówca bo byłem już umówiony.

Niestety jestem zły ponieważ mechanik najzwyczajniej nie chciał mi powiedzieć co zrobił!

Wziął prawie 200 stówki i powiedział, że zlikwidował luzy w układzie kierowniczym. Na moją prośbę uściślenia tej wypowiedzi stwierdził, że przeprowadził ogólną regulację i sprawdził cały układ kierowniczy.

Może było mu głupio wziąć za dokręcenie jednej śrubki 200zl a może faktycznie dokręcał wszystko i "nagle trzaskanie' zniknęło - nie wiem. Nie zmienia to faktu, że ja chciałbym wiedzieć skąd te trzaski.

 

Następnym razem pojadę tam gdzie proponował meganecoupe02.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!