Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mocny trzask z układu kierowniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Problem jest taki jak w temacie, mocne trzaski przy skręcaniu kierownica, gdy dociągam do końca(przy końcu trzask), i przy skręcie na maksa w lewo i w prawo. Byłem pod autem, to raczej nie od przekładni. Dźwięk dochodzi jakby z krzyżaka z wnętrza auta, niesie go też mocno na zewnątrz. To napewno nie łożyska na macpersonie, bo były wymianiane. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Miałem to samo ze Scenikiem I Lift. Byłem w serwisie i tez mi powiedzieli że tak musi być. Potem bylem przypadkowo w warsztacie który zajmuje się tylko zawieszeniami samochodów a specjalisuje się we Francuzach. Jak powiedziałem facetowi co powiedzili mi w ASO to sie roześmiał, zniknął w czeluściach kanału z 2-ma kluczami. Potem zażądał 50pln i od tego czasu żadnych trzasków nie słychać - 2 lata. A te trzaski to naprawdę nieprzyjemne, szczególnie jak się parkuje i ludzie patrzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

stuntman czy mógłbyś mi podać adres tego serwisu?

Wczoraj właśnie odebrałem samochód z warsztatu. Panowie (do tej pory mnie nigdy nie zawiedli) powiedzieli że 4 godziny szukali przyczyny usterki i ... nic.

Przeprosili i pomimo moich podpowiedzi co może być przyczyna trzasków oddali samochód w takim samym stanie jak wzięli. Powiedzieli, że nie listwa bo trzaski słychać niżej, sprawdzili też łożyska mcpersona.

Potrzebuję kogoś kto mi to zrobi.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą też strzelać łożyska w kołach. Miałem już taki przypadek w poprzednim aucie. Wymieniłem łożyska i strzelanie przeszło. Co prawda było to metodą prób i błędów - bo wymieniłem oba przeguby i górne mocowanie amortyzatorów, później sprężyny a na końcu okazało się, że to łożyska kół tak strzelały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stuntmana, to że mechanior zniknął z kluczami, to znaczy tylko i wyłącznie, że zlikwidował ci luzy na przekładni, jeśli nie jest padnięta, to można dokręcić. Bo trzaski mogą być również powodem złego stanu maglownicy (np. cieknie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem, że troszeczkę usystematyzuję temat związany z charakterystycznymi dla renault trzaskami przy skręcaniu.

Trzasków występują co najmniej dwa rodzaje - wiem bo mam to wielkie szczęście że u mnie występują one równocześnie.

 

Pierwszy typ odgłosów pochodzi od taśmy w kolumnie kierownicy:

1. Tego odgłosu raczej bym nie nazwał trzaskiem, bardziej pykaniem. W przeciwieństwie do tych drugich trzasków tych na 100% nie słychać na zewnątrz samochodu.

2. Są to pyknięcia które słychać w dokładnie takim samym położeniu kierownicy.

3. U mnie dodatkowo słychać przy obrocie w lewo ok 1/10 obrotu kierownicy i są słyszalne tylko jak kręcę kieronicą wolno - czyli praktycznie nie przy skręcaniu ale np: jak jadę prostą i delikatnie kontruję kierownicą położenie samochodu.

4. Pyknięcia nie są wyczuwalne na kierownicy. Tylko je słychać.

 

Jeśli chodzi o drugi rodzaj odgłosów:

1. W przeciwieństwie do tych pierwszych to są faktycznie trzaski. Odgłos jest taki jakby za chwilę pół samochodu miało zostać na chodniku - głośny metaliczny dźwięk budzący ogólne zainteresowanie przechodniów.

2. Trzaski słychać w różnym położeniu kierownicy. Czasami wcale nie występują.

3. Słyszę je tylko przy obciążeniu, tzn. jeżeli samochód stoi albo jedzie bardzo powoli.

4. Pyknięcia nie są wyczuwalne na kierownicy. Tylko je słychać.

 

Ktoś mi powiedział, że ten drugi rodzaj trzasków to może być jakaś podkładka (blaszka) nad sprężyną, która powinna się obracać a jeśli nie chodzi wszystko tak jak powinno to przeskakuje i słychać takie właśnie takie odgłosy.

Ktoś może to potwierdzić albo zaprzeczyć.

W najbliższą środę jadę do kolejnego mechanika - jak będę już na 100% pewien co to było to podzielę się informacją. - mam nadzieję, że nie wymienią mi połowy zawszenia szukając przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logolo, spróbuj tu:

http://megane.com.pl/przeglad-przed-zima-vt26229.htm

może pomogą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.

Na razie nie odwiedziłem zakładu który polecał przedmówca bo byłem już umówiony.

Niestety jestem zły ponieważ mechanik najzwyczajniej nie chciał mi powiedzieć co zrobił!

Wziął prawie 200 stówki i powiedział, że zlikwidował luzy w układzie kierowniczym. Na moją prośbę uściślenia tej wypowiedzi stwierdził, że przeprowadził ogólną regulację i sprawdził cały układ kierowniczy.

Może było mu głupio wziąć za dokręcenie jednej śrubki 200zl a może faktycznie dokręcał wszystko i "nagle trzaskanie' zniknęło - nie wiem. Nie zmienia to faktu, że ja chciałbym wiedzieć skąd te trzaski.

 

Następnym razem pojadę tam gdzie proponował meganecoupe02.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!