Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zniszczona


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam do Was nietypową zapewne sprawę. Otóż muszę pomóc znajomej, która wybrała się swoją Meganką 1.4 (rocznik 99) w dziką głusz (czyt. działkę z dala od cywilizacji, w tym i mechaników samochodowych) i której owa Megane odmówiła dosłownie godzinę temu współpracy. Sam niewiele wiem, bo tam prawie nie ma zasięgu GSM, a tylko przez telefon mógłbym dowiedzieć się więcej. Aha - no i w sprawach mechaniki samochodowej jestem kompletnym dyletantem. Tyle tytułem wstępu.

 

A oto co się stało: gdy dziewczyna ruszała, nagle samochodem zaczęło trząść, a spod maski zaczęły wydobywać się dziwne stukoty. Zatrzymała więc samochód i spojrzała pod maskę; okazało się, że izolator akustyczny jest w strzępach, a jego kawałki walają się po całej komorze silnika. Gdy usunęła wszystkie te kawałki, jeszcze raz włączyła samochód - okazało się się samochód nadal zachowuje się dziwnie (choć silnik chodzi jakby lepiej), ale w ogóle nie działa wspomaganie kierownicy. Ponoć aby skręcić koła o choćby kilka stopni trzeba włożyć w to mnóstwo siły i długo kręcić.

 

I teraz sakramentalne pytanie: co się stało? Czy da się naprawić to przynajmniej w takim stopniu, by dało się dojechać do jakiegoś mechanika. Z góry dzięki za sugestie!

 

Pozdrawiam - drake!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zerwał się pasek klinowy i jeszcze kręcąc się porozrywał izolator. A bez paska nie ma wspomagania i ładowania akumulatora, proponuję zobaczyć czy jest pasek a jak go nie ma to założyć nowy i dalej w drogę. Wymiana paska klinowego to nie jest skomplikowana operacja, chociaż nie wiem jak jest to rozwiązane w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie spadł pasek akcesoriów i zrobił bałagan pod maską. Lepiej żeby się nie dostał do rozrządu bo to może być problem. Ja bym już nie kręcił, tylko zabrał ze sobą kogoś oblatanego w tych sprawach żeby obejrzał co się stało, dopóki nie jest za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow - wielkie dzięki za tak szybką odpowiedź. Wszystko by się zgadzało - udało mi się dowiedzieć, że pali się także lampka kontrolna akumulatora. Też o tym pomyślałem i nawet poprosiłem aby sprawdziła co jest z paskiem klinowym, ale ona nie ma pojęcia gdzie on się znajduje :mrgreen:

 

Mam tylko jedno pytanie (a właściwie wątpliwość(: czy to możliwe, by samochód z zerwanym paskiem mógł się poruszać?

 

Obawiam się tylko, że ja sam tego nie zrobię... Znacie może jakieś instrukcje wymiany paska w tym silniku - choćby na tyle, by dojechać o własnych siłach do mechanika, a ten zająłby się już resztą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany paska przydały by się dwie osoby, to znacznie ułatwia sprawę, jednak jak już będziesz jechał, to weź ze sobą linkę holowniczą i po prostu zaciągnijcie auto do mechanika. Unikniecie w ten sposób większych problemów typu resztki paska klinowego w rozrządzie, bo to już będzie spory koszt.

Auto teraz powinno odpalić i pojechać, tylko nie wiadomo jak długo wytrzyma akumulator bez ładowania. Klimy i wspomagania oczywiście nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!