Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Modyfikacje Megane 1.6 8V/90km.Realne?


Frikko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam pytanie do tych którym mało mocy i zdecydowali się zmodyfikować motorki swoich Meganek...od niedawna stałem się posiadaczem Megane Coupe 1.6 8V.nie ma tragedii lecz tak to jest w życiu że chciało by się więcej.czy są jakieś sposoby na podniesienie mocy tego silnika?czy może jest to nie realne?czy sa jakieś jakieś elementy tuningowe do takich silników....w Oplu sa np kolektory produkowane przez Lexmaula...a Renault?

 

Tematy piszemy w odpowiednich działach :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również dołączam się do pytania, tylko czy instalacja LPG przeszkadza turbinie? czy tez mogę założyć turbo do 1.6 90KM z instalacją gazową? Wie ktoś jaki jest koszt takiej operacji? pytam praktykantów nie teoretyków ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PatrykGDA, instalacja nie przeszadza ale musi być odpowiednia pod turbo, choć ja uważam że jak się ktoś decyduje na turbo to omija instalację LPG...

 

a z doświadczenia uważam że najlepszym podniesieniem mocy jest SWAP np. w waszym wypadku na motor 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego w MCKP było pare qpet z takimi silnikami i po paru modach miały w okolicach 100-105kM/150-160Nm

 

kolektor z vigi 4-2-1 , wydech 2" na dwóch tłumikach bez kata , do tego wywalona seryjna pucha filtra powietrza i zastąpiona stożkiem , niektóre miały jeszcze zrobioną głowicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w stoim 1.6 mam tłumik przelotowy z ori końcowym, kolektor wydechowy 4-2-1 z Vigi, dolot ze stożkiem, planowana głowica, polerowane tłoki i zawory, polerowane kanały dolotowe i wylotowe. Różnica jest dużo z tym co było wcześniej, ustawiałem się z seryjną Qpą 1.6 i dostała o 3 długości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w stoim 1.6 mam tłumik przelotowy z ori końcowym, kolektor wydechowy 4-2-1 z Vigi, dolot ze stożkiem, planowana głowica, polerowane tłoki i zawory, polerowane kanały dolotowe i wylotowe, ustawiałem się z seryjną Qpą 1.6 i dostała o 3 długości

 

tylko seryjna Qpa mogła mieć np 10KM mniej niż seria przewiduje...nie można porównywać na podstawie odczuć (siła sugestii dużo robi) ani na ustawce z inną furą (duże znaczenie ma kierowca), jedyną prawdziwą odpowiedź da tobie porządna hamownia...wynik przed modami i wynik po modzeniu...inne rzeczy to niestety tylko domysły, przypuszczenia, odczucia itp :-/

 

Ja osobiście w 1,6 8v za duż bym nie pakował, jedynie przelot, strumienica sportowa zamiast kata albo wogole kata out i dolot + stożek...jak chcesz więcej modzić to tak jak piszą inni: lepiej sprzedać i kupić mocniejszy silnik :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

epiej sprzedać i kupić mocniejszy silnik

No najlepsze wyjście ale zawsze jest jakieś ale...

strumienica sportowa zamiast kata

Widzę że mało wiesz na temat strumienicy... wolałbym już spryskiwacze podświetlane pewnie dały by więcej mocy niż strumienica :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o zrobienie nowego 2" układu wydechowego zostawiając katalizator i tłumik koncowy + układ dolotowy? Myslałem zeby w puszke zamontować filtr sportowy zamiast wstawiać stożek.

Będzie to działać z instalacja LPG?

 

Z turbo się rozmyśliłem bo stwierdziłem ze lepiej kupić Scenica Dti ale szkoda mi mojego sprzedawac :mrgreen: za bardzo mocy mi niebrakuje,choć niepwowiem ze nie ale chciałbym szybciej ruszać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strumienica sportowa zamiast kata

Widzę że mało wiesz na temat strumienicy... wolałbym już spryskiwacze podświetlane pewnie dały by więcej mocy niż strumienica :mrgreen:

 

1. zastępując zapchanego kata (ja np takiego miałem) strumienicą odzyskałem około 3-4KM straconych poprzez zapchanego kata, podobno przy seryjnym wydechu lepsza jest zwykła rura niż strumienica ale ja mam dalsze plany co do wydechu, więc zakupiłem strumienice.

2. zgadzam się że włożenie samej strumenicy jest G warte, auto będzie miało ciut lepszy moment obrotowy ale niestety moc max może stracić i to nawet do 10-15%

3. dlatego strumienica ma sens jak przygotujesz pod nią odpowiedni układ wydechu...może po zimie będe miał wykresy przed modami układu i potem po wraz ze strumienicą (wszystko od kasy zależy niestety)

4. znajomy wymyślił lepszą opcję jeszcze: zamiast kata wstawił tłumik przelotowy...auto ciągnie znacznie lepiej ale czy przybyło mocy to tylko wykres by odpowiedział na to pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

1. kolektor 4-2-1

2. przelotowy wydech

3. rozsądne planowanie głowicy z wymianą uszczelniaczy u specjalisty!

4. odpowiednie świece żarowe i kable

5. dobry olej (nie taki po frytkach z kauflandu za 50 zł)

6. turbina

7. zamiennik filtru lub stożek dla dopełnienia całości i lepszego samopoczucia :P z dźwięku:)

 

LUB

1. SWAP na lepszy silnik (np. turboodrzutowy :P :P :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!