Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przygasanie świateł


Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum to witam wszystkich :mrgreen:

W moim Scenicu 1.9 dTI od pewnego czasu podczas energicznego przyspieszania na 2 biegu gdy obroty dochodzą do około 2 tys - 3 tys prawie zawsze następuje chwilowe (góra 1 sekunda) przygaszenie reflektorów (nie gasną całkowicie). Co dziwne gdy ruszam wolniej i na innych biegach bardzo rzadko się to zdarza.

Mam też inny problem który być może jest związany z tym i ułatwi diagnozę.

Gdy stoję na skrzyżowaniu i włączę jakiś dodatkowy odbiornik prądu np klimę to na chwilkę obroty spadają (co wydaje się normalne bo jest przecież większy pobór energii), następnie wracają do normalnego poziomu tj. troszkę ponad 500 (nie wiem czy to norma) i.... zaczynają falować. Po jakimś czasie nagle falowanie znika i silnik zaczyna ładnie i równomiernie pracować.

Samochód pali ładnie za pierwszym razem więc wykluczyłem słaby akumulator (może zbyt pochopnie to zrobiłem). Moje podejrzenia padły na słaby alternator. Mierzyłem napięcie na alternatorze na wolnych obrotach - 13.93 (czy napięcie nie powinno być w przedziale od 14 do 14.4V). Nie udało mi się z miernikiem upolować autka podczas falujących obrotów.

Zdaje sobie sprawę że przy takim opisie to trochę wróżenie z fusów, ale może ktoś ma jakiś pomysł co to ewentualnie może być i gdzie szukać usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witać

Nie ma co się czepiać alternatora- pomiar w normie - tym bardziej jak masz prosty miernik to błąd rzędu 0,5 V nie jest niczym niezwykłym. Napięcie przy falowaniu obrotów oczywiście będzie falować ale to nie świadczy o usterce ładowania.

To mogą być 2 różne usterki. Nie pamietam czy ten silnik miał zawór EGR (recyrkulacja spalin)- chyba miał i to może być on. Podłącz się z miernikiem np. wtyczką do zapalniczki i zobacz co się dzieje - jeśli przygasają światła od ładowania to powinny spaść w tym czasie obroty. Jeśli obroty i napięcie się trzyma to może być masa (ale jak pamiętam to każda lampa ma osobną i wątpliwe że padły obie naraz). Często jest zaśniedziały kabel z alternatora (gruby czerwony- do czyszczenia trzeba odłaczyć akumulator- kod radia itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!