Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pojedyncze stuknięcia przy przyśpieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym poradzić się w następującej kwestii: od pewnego czasu w moim Megane występuje następujące zjawisko. Przy gwałtownym przyśpieszeniu lub zdjęciu nogi z gazu występują pojedyncze stuknięcia gdzieś na dole z przodu samochodu. Nie wygląda na to, żeby dobiegały one ewidentnie z lewej lub prawej strony. Najbardziej są słyszalne podczas jazdy na pierwszym biegu i gwałtownym "szarpaniu" samochodem. Tak jakby coś tam się pod maską kolebało i podczas większych przeciążeń gdzieś uderzało. Zjawisko nie występuje podczas jazdy po nierównościach.

Jestem po wizycie w warsztacie, wymieniono mi końcówki kierownicze i tylne amortyzatory (też były zużyte), wszelkie inne stuki ustały, pozostał tylko ten, który wyżej opisałem.

Liczę na jakieś sugestie: jaka może być przyczyna. Słyszałem o poduszkach silnika, nie wiem jednak, czy to na pewno to?

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Prawdopodobnie jest to poduszka pod silnikiem. Miałem tak samo; przyśpieszenie - stukot, szybkie puszczenie z pedału gazu - stukot.

Spróbuj złapać za silnik i go podnieść i puścić to zobaczysz czy stuka. Jak stuka to znaczy że to będzie to.

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dosłownie to samo mam a dodatkowo mam stuki jak wrzucam biegi i puszczam gwałtownie sprzęgło to co bieg to stukot, to wtedy muszę delikatnie spuszczać sprzęgło.

 

wybite tłumiki w tarczy sprzęgłowej.

 

Bardzo możliwe że to właśnie to może wszystko kszanić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Hej! miałem coś takiego w swojej megi po zakupie i okazało się że gałka była maksymalnie wyrobiona w moim przypadku i przy gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu było głuche "PUK". Inną metodą jest też podniesienie koła na podnośnik i ruszenie nim-jak masz duże luzy to da się wyczuć i to tez może być powodem. Zacznij szukać od zawieszenia-na pewno poczujesz się bezpieczniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym poradzić się w następującej kwestii: od pewnego czasu w moim Megane występuje następujące zjawisko. Przy gwałtownym przyśpieszeniu lub zdjęciu nogi z gazu występują pojedyncze stuknięcia gdzieś na dole z przodu samochodu. Nie wygląda na to, żeby dobiegały one ewidentnie z lewej lub prawej strony. Najbardziej są słyszalne podczas jazdy na pierwszym biegu i gwałtownym "szarpaniu" samochodem. Tak jakby coś tam się pod maską kolebało i podczas większych przeciążeń gdzieś uderzało. Zjawisko nie występuje podczas jazdy po nierównościach.

Jestem po wizycie w warsztacie, wymieniono mi końcówki kierownicze i tylne amortyzatory (też były zużyte), wszelkie inne stuki ustały, pozostał tylko ten, który wyżej opisałem.

Liczę na jakieś sugestie: jaka może być przyczyna. Słyszałem o poduszkach silnika, nie wiem jednak, czy to na pewno to?

 

Dziękuję i pozdrawiam.

 

Miałem coś takiego (objawy identyczne jak piszesz metaliczny stuk przy szybkich zmianach gazu) i cuda mi doradzali (drązki, wsporkiki itp.) wreszcie prosty mechanik zawziął się że znajdzie. Ruszał wszystkimi elementami zawieszenia i znalazł! Nie znam się na prawidłowych nazwach elementów ale postaram się wytłumaczyć. W manszecie (gumowa osłona) na środku (nie końcówki) znajduje się taki przegub kulowy, chyba od drążków który powinien być w smarze, a nie był , jak odkręcił końcówkę i zaczął nim ruszać to skrzypiał jak cholera. Przesmarował ten przegub założył nową manszetę (stara miała małą dziurkę) zabezpieczył dobrze przed spadaniem (dodatkowe opaski zaciskowe) i od tej pory przejechałem w ciszy 120.000 km. Może to to. Końcówki i parę innych rzeczy zmieniłem zbędnie. Dlatego nie polecam nic wymieniać profilaktycznie ("a może to to") bo to strata kasy. A rozwiązania bywają bardzo proste . Wazne żeby mechanikowi się chciało szukać a nie doradzał wymianę na zasadzie " jak stuka to napewno drążek" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!