Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pojedyncze stuknięcia przy przyśpieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym poradzić się w następującej kwestii: od pewnego czasu w moim Megane występuje następujące zjawisko. Przy gwałtownym przyśpieszeniu lub zdjęciu nogi z gazu występują pojedyncze stuknięcia gdzieś na dole z przodu samochodu. Nie wygląda na to, żeby dobiegały one ewidentnie z lewej lub prawej strony. Najbardziej są słyszalne podczas jazdy na pierwszym biegu i gwałtownym "szarpaniu" samochodem. Tak jakby coś tam się pod maską kolebało i podczas większych przeciążeń gdzieś uderzało. Zjawisko nie występuje podczas jazdy po nierównościach.

Jestem po wizycie w warsztacie, wymieniono mi końcówki kierownicze i tylne amortyzatory (też były zużyte), wszelkie inne stuki ustały, pozostał tylko ten, który wyżej opisałem.

Liczę na jakieś sugestie: jaka może być przyczyna. Słyszałem o poduszkach silnika, nie wiem jednak, czy to na pewno to?

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Prawdopodobnie jest to poduszka pod silnikiem. Miałem tak samo; przyśpieszenie - stukot, szybkie puszczenie z pedału gazu - stukot.

Spróbuj złapać za silnik i go podnieść i puścić to zobaczysz czy stuka. Jak stuka to znaczy że to będzie to.

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dosłownie to samo mam a dodatkowo mam stuki jak wrzucam biegi i puszczam gwałtownie sprzęgło to co bieg to stukot, to wtedy muszę delikatnie spuszczać sprzęgło.

 

wybite tłumiki w tarczy sprzęgłowej.

 

Bardzo możliwe że to właśnie to może wszystko kszanić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Hej! miałem coś takiego w swojej megi po zakupie i okazało się że gałka była maksymalnie wyrobiona w moim przypadku i przy gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu było głuche "PUK". Inną metodą jest też podniesienie koła na podnośnik i ruszenie nim-jak masz duże luzy to da się wyczuć i to tez może być powodem. Zacznij szukać od zawieszenia-na pewno poczujesz się bezpieczniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym poradzić się w następującej kwestii: od pewnego czasu w moim Megane występuje następujące zjawisko. Przy gwałtownym przyśpieszeniu lub zdjęciu nogi z gazu występują pojedyncze stuknięcia gdzieś na dole z przodu samochodu. Nie wygląda na to, żeby dobiegały one ewidentnie z lewej lub prawej strony. Najbardziej są słyszalne podczas jazdy na pierwszym biegu i gwałtownym "szarpaniu" samochodem. Tak jakby coś tam się pod maską kolebało i podczas większych przeciążeń gdzieś uderzało. Zjawisko nie występuje podczas jazdy po nierównościach.

Jestem po wizycie w warsztacie, wymieniono mi końcówki kierownicze i tylne amortyzatory (też były zużyte), wszelkie inne stuki ustały, pozostał tylko ten, który wyżej opisałem.

Liczę na jakieś sugestie: jaka może być przyczyna. Słyszałem o poduszkach silnika, nie wiem jednak, czy to na pewno to?

 

Dziękuję i pozdrawiam.

 

Miałem coś takiego (objawy identyczne jak piszesz metaliczny stuk przy szybkich zmianach gazu) i cuda mi doradzali (drązki, wsporkiki itp.) wreszcie prosty mechanik zawziął się że znajdzie. Ruszał wszystkimi elementami zawieszenia i znalazł! Nie znam się na prawidłowych nazwach elementów ale postaram się wytłumaczyć. W manszecie (gumowa osłona) na środku (nie końcówki) znajduje się taki przegub kulowy, chyba od drążków który powinien być w smarze, a nie był , jak odkręcił końcówkę i zaczął nim ruszać to skrzypiał jak cholera. Przesmarował ten przegub założył nową manszetę (stara miała małą dziurkę) zabezpieczył dobrze przed spadaniem (dodatkowe opaski zaciskowe) i od tej pory przejechałem w ciszy 120.000 km. Może to to. Końcówki i parę innych rzeczy zmieniłem zbędnie. Dlatego nie polecam nic wymieniać profilaktycznie ("a może to to") bo to strata kasy. A rozwiązania bywają bardzo proste . Wazne żeby mechanikowi się chciało szukać a nie doradzał wymianę na zasadzie " jak stuka to napewno drążek" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!