Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatyczne domykanie szyb - instrukcja mon


Vol2

Rekomendowane odpowiedzi

Zarówno w pierwszym poście, jak i w samym tutorialu zaznaczyłem, że montowałem moduł MPW-4 konkretnej firmy.

Jednakże mój opis pomaga zidentyfikować odpowiednie przewody w instalacji samochodu, dzięki czemu możliwe jest podłączenie praktycznie dowolnego modułu.

Krzychup, prześlij na PW schemat oraz instrukcję do Twojego modułu.

Postaram się wykonać opis podłączenia tego modelu bazując na okablowaniu przedstawionym w moim tutorialu.

U siebie (w innym samochodzie) mam zamontowany moduł FAI4WM, więc modeli "domykaczy" jest na rynku dostępnych sporo.

 

Co do sterowania szybą pasażera, to dodanie przekaźnika jest konieczne - wynika to ze specyfiki oryginalnego sterowania/zasilania napędu szyby.

Jeżeli będzie taka potrzeba postaram się zmodyfikować okablowanie przekaźnika, tak aby było możliwe domykanie potencjałem "minus".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że Twój opis pasuje do tego modelu, bo w innych (np u mnie) były takie same kolory kabli, tyle że odwrócone by inni (zakładając domykanie) nie przestraszyli się, gdy strzeli im bezpiecznik <ok> Zmiana bezpiecznika i zamiana kabli skutecznie pomogły :idea:

Co do szyby pasażera, to wiem, że musi być przekaźnik. Będę podłączał go nie przy drzwiach pasażera, ale przy drzwiach kierowcy, bo moduł mam po lewej stronie auta. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szyby pasażera, to wiem, że musi być przekaźnik. Będę podłączał go nie przy drzwiach pasażera, ale przy drzwiach kierowcy, bo moduł mam po lewej stronie auta.

 

Przy takim rozwiązaniu musisz od przekaźnika ciągnąć o jeden więcej przewód.

Ale Twoja wola <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vol2

Nic nie musiałem ciągnąć... Wczoraj, po 2 bezpiecznikach udało mi się podłączyć. Zapomniałem, że jeśli podłączam przy stronie kierowcy, to kable z przekaźnika podłączam odwrotnie - żółty zamieniłem z niebieskim i poszło <ok>

Co mi przychodzi do głowy:

- Do przekaźnika potrzebny jest +12V po włączeniu stacyjki. Wystarczy podłączyć się do żółto/pomarańczowego kabla idącego w kostce do drzwi, bo to zasilanie szyby po stacyjce.

- Aby wyciągnąć złączkę drzwi należy pociągnąć zabezpieczenie w kształcie odwróconego U, bo ono dociska i trzyma złączki.

- Aby ściągnąć plastik koło progu kierowcy najlepiej jest ściągnąć dźwignię do otwierania maski - jest ona na wcisk.

DZIĘKI WIELKIE za opis, bardzo mi pomógł!

Pozdrawiam, Krzychup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Do przekaźnika potrzebny jest +12V po włączeniu stacyjki. Wystarczy podłączyć się do żółto/pomarańczowego kabla idącego w kostce do drzwi, bo to zasilanie szyby po stacyjce.

Sprawdzę, jeżeli tak jest będzie to znaczne ułatwienie <ok>

- Aby wyciągnąć złączkę drzwi należy pociągnąć zabezpieczenie w kształcie odwróconego U, bo ono dociska i trzyma złączki.

Pociągnąć do góry ??

- Aby ściągnąć plastik koło progu kierowcy najlepiej jest ściągnąć dźwignię do otwierania maski - jest ona na wcisk.

Z tym sobie poradziłem, ale wszystko trzeba robić z wyczuciem, by nie połamać zaczepów.

Ponawiam prośbę o podesłanie dokumentacji do zamontowanego przez Ciebie modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Vol2 mozesz mi wyjaśnic jakie bieguny (+ lub -) podaje ten moduł podczas automatycznego zamykania na przykladzie szyby kierowcy. W instrukcji napisałes ze trzeba przeciąsc przewod bezowy i podlaczyc niebieski i fioletowy i wlasnie sie chcialem dowiedziec jaki biegun daje przewod niebieski a jaki fioletowy w czasie automatycznego zamykania.

Ja jeszcze zastanawiam sie jaki moduł komfort kupic ale chcialbym to sprawdzic na sucho czyli przeciąść bezowy przewód i np. w kierunku drzwi podłaczyc "+" a w kierunku samochodu podłaczyć "-" i sprawdzic czy szyba pojdzie w góre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

A troszkę z innej bajki, choć ponowne umieszczenie tej instrukcji też mi się przydać może (starej system nie odnalazł).

Czy ktoś u siebie w Scenicu, dorabiał sterowanie tylnymi szybami, aby kierowca mógł tym rządzić. po prostu, nie zawsze podczas jazdy chcę mieć otwartą przednią szybę, czasami wychylam się do tyłu, aby uchylić jedną z tylnych. Może jakiś instruktarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłącze sie do prośby MarioJasa :)

Dodano 16.05.11

Jednak znalazłem plik na kompie dodałem do pobrania :)

 

http://megane.com.pl/files/file/68-tutorial-podlaczenie-sterownika-domykania-szyb/

Edytowane przez Arczi92
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzięki za odpowiedź.

 

Już sam rozpracowałem zasadę działania. W zasadzie to udało mi się rozgryźć jak działa przycisk szyberdachu. Potrzebne są dwa przekaźniki przełączające ^^ do tego pomiar prądu, aby określić czy silnik się wyłączył - zamiast rozkopywania całego podsystemu i wykorzystywania krańcówek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Ja chciałbym tylko dodać, że wg. tej instrukcji można również zamontować tańszy, chiński moduł, na pudełku jest napisane "Car Protect", kupiłem dawno temu na allegro, ale widzę, że dalej można go dostać (czarna skrzynka bez napisów, czas domykania regulowany potencjometrem). Jest teraz około 20zł tańszy od opisywanego.

pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pamiętam że opis podłączenia szyberdachu był na forum 19-stek. http://www.renault19.pl/ Myślę że dużo się nie zmieniło w elektryce i byłby przydatny :). Znalazłem coś takiego :)http://www.renault19.pl/forum/viewthread.php?forum_id=50&thread_id=6504

Edytowane przez slawinci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!