Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Krzywa kierownica


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Wymieniłem dziś drążki kierownicze, i gumy na wahaczach. Po złożeniu okazuje się że kierownica jest przekrzywiona w lewo o jakieś 90 stopni :mrgreen:. Jeździ się dosyć dziwnie i chciałem się zapytać czy muszę jechać na zbieżność czy przy kierownicy da rade to zrobić ? Jak tak proszę o mini-poradnik ;)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koniecznie musisz jechać na geometrie i to nawet nie ze względu na kierownice ale rozjechaną zbieżność. Jeżeli Ci nie zrobią z kierą od razu to w sumie sam dasz radę (odłącz AQ dla Twojego bezpieczeństwa, poduchę odkręcasz pod kierownicą, dalej sam zobaczysz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że jak tego nie zrobisz to oponki długo nie wytrzymają i pojawią się nitki, druciki... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownicę względem kolumny kierowniczej można założyć tylko w jednym położeniu. Jeden ząbek na wielowypuście jest inny.
powaznie ? W renówce nigdy tego nie robiłem, każda inna marka ma klasycznie czyli można kiere zakładać wg.uznania. Jeżeli tak jest to nie zbyt szczęśliwy patent.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak jest to nie zbyt szczęśliwy patent.
Wręcz przeciwnie. Autor wątka ma kierownice przekręconą o 90st. Załóżmy że robi to co mu poleciłeś, czyli koryguje to przestawiając kierownicę względem kolumny. Na zbieżności robią minimalną korektę i wszystko jest cacy. Czy aby napewno? O jaki kąt można skręcić kieronicę do oporu w jedną i drugą stronę? Różnica wynosi już 180st! Nie każdy francuski pomysł jest zły z definicji (bo reszta ma inaczej).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajcie o kierunkowskazach - nie będą prawidłowo odbijać. Przerobiłem ten temat w Fordzie i to było bardzo denerwujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jaki kąt można skręcić kieronicę do oporu w jedną i drugą stronę? Różnica wynosi już 180st!
o czym ty gadasz? Normalnie robisz geometrię , zostaje krzywa kiera, zdejmujesz ją tylko z wieloklina u góry i przestawiasz (nawet możesz 3x 360 obrócić w między czasie w powietrzu :mrgreen: ) o ileś tam frezów. Nie ruszasz wałkiem w maglu tylko kierownicą zdjętą z freza.

Co do kierunków, też nie ma problemu. Przynajmniej z niemieckich przestawiasz palcem pierścień w kolumnie otworem w miejscu "nowego" położenia kiery tak aby bolec zaskoczył i już. Nie działać to może tylko w przypadku jak źle złożysz. Trenowane kilkadziesiąt razy.

 

Aż sobie chyba rozbiorę jutro kierę żeby uwierzyć w to jedno jedyne położenie kierownicy, ale nie zaprzeczam, po to chyba te blokady kierownicy u diagnostyków, tylko dlaczego w takim razie tylko i wyłącznie lewy drążek jest regulowany? Ustawia się i kierę i geometrię tylko na pomiar prawego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ruszasz wałkiem w maglu tylko kierownicą zdjętą z freza.
Owszem, ale magiel już jest krzywo ustawiony!!! Ty chcesz do tego ustawienia dopasować kierownicę.
o czym ty gadasz? Normalnie robisz geometrię , zostaje krzywa kiera, zdejmujesz ją tylko z wieloklina u góry i przestawiasz (nawet możesz 3x 360 obrócić w między czasie w powietrzu )
Kierownica w powietrzu to możesz nawet pirueta wywinąć. To akurat jest mało ważne. Poleciłeś przecież obrócenie kierownicy względem kolumny o 90st. czyli po samodzielnej wymianie końcówek, trzeba skręcić kierownicę o 90st, aby auto jechało prosto. Jaki wniosek? Maglownica jest przesunięta w jedną stronę. Na geometrii pan zrobi drobną korektę i taki stan już zostanie.

Końcówki drążków można regulować zarówno lewą jak i prawą. Obydwie są nakręcane na drążki kier. więc możesz ustawić sobie dowolna długość całkowitą (drążek + końcówka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego magiel ma być krzywo ? Ustawiasz go prosto i robisz geometrię, potem (nie polecałem ustawiać kierownice prosto a potem koła, tylko koła a kierownicę na frezie, w ten sposób normalnie się to robi). Poza tym zastanów się co to za mechanik byłby gdyby wymieniał końcówkę lub drążek z błędem kąta 90stopni ??? Końcówkę wkręcasz z błędem max kilku zwoi gwintów a nie kilku centymetrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym zastanów się co to za mechanik byłby gdyby wymieniał końcówkę lub drążek z błędem kąta 90stopni ???
NIejedno juz widziałem. :mrgreen:
nie polecałem ustawiać kierownice prosto a potem koła, tylko koła a kierownicę na frezie, w ten sposób normalnie się to robi
Sorry, ale juz sie pogubiłem, w tym co tłumaczysz ;( Moim zdaniem, jeśli wszystko się robi tak jak powinno, to nie ma najmniejszej potrzeby korygowania ustawienia kierownicy względem kolumny, a w Renault nawet nie ma takiej możliwości. Sprawdzac nie musisz, bo zdejmowałem kierownicę w MI i MII. Jest identycznie. Chyba nawet jakąś fotkę wielowypustu mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawaj lewy fotkę, looknę chętnie bo nie chce mi się rozkręcać kiery.

Masz racje, teoretycznie nie ma potrzeby korekty kierownicy ale praktycznie zazwyczaj o jednego zęba na wieloklinie się ruszy , noooo chyba że nie przeszkadza prowadzącemu (mi by przeszkadzało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!