Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

uszkodzony pochłaniacz par paliwa


elpe85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam chyba uszkodzony ten pochłaniacz oparów. Chodzi o to że często za dużo powietrza wyciąga z baku, nieraz jak zgaszę silnik to słychać stukanie w baku, jak otwieram korek z baku to syczy powietrze i stukanie ustaje. Co o tym myślicie? Idzie całkowicie pozbyć się tego pochłaniacza bez żadnych skutków ubocznych pracy auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Właśnie dzisiaj (czemu akurat dzisiaj? :cry: ) urwał mi się pochłaniacz par paliwa (skorodowała blacha pod śrubami). Jutro pewnie nigdzie nie będę mógł go kupić, postaram się posklejać go sam. W związku z tym mam kilka pytań: 1.Czy szary proszek (piach?), który wysypuje się z niego powinien się wysypywać (a oże to tylko jakieś brudy?)? 2.Jak fachowo ściągnąć złączkę z przewodu (ściągnąłem ją na siłę) 3. A może mogę pojechać w trasę bez pochłaniacza? Za odpowiedzi z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) to jest absorber zostaw w spokoju

Ad2) ??

Ad3) ma to jakiś wpływ na jazdę, chyba szarpie i nie trzyma obrotów, poszukaj na forum kiedyś omawiana była usterka pochłaniacza par.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Już naprawiłem. Co do jazdy bez pochłaniacz par paliwa nie zauważyłem różnicy (zanim go zamontowałem musiałem podjechać do sklepu). Jak się okazuje wogóle był źle podłączony (odwrotnie): wlot do elektrozaworu, wylot do wlewu paliwa :shock: . Wygląda na to, że wogóle nie wpływa na pracę silnika. Pozdrwiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłączyłem go, bo mi działał na nerw tykając

 

wiem że mam inny silnik, ale chciałem się zapytać czy odłączyłeś ten zawór i czy odłączyłeś elektryke czy przewody gumowe

post-10549-1262509904_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Mam problem z megi jednak czytając posty o pochłaniaczu doszedłem do wniosku że to raczej nie on powoduje falowanie obrotów (mam jeszcze lambdę do wymiany). Jednak na przyszłość mam parę pytań. Czy mój pochlaniacz widoczny na zdjęciu jest kompletny? Wiem że brakuje czegoś ( nr 2 na zdjęciu) ale czy w miejscu gdzie zaznaczyłem ( nr 1) mie powinno też czegoś być? Poprzedni właściciel musial obciąć przewód idący do pochłaniacza i podobno nie mam kontrolki w tablicy. Gdybym chciał podłączyć brakujący element ( nr 2) to mogę użyć pierwszych lepszych przewodów czy to musi spełniać jakieś parametry, po zatym jestem ciekaw jak wygląda ich poprowadzenie, bo ich wyjście jest blisko kól i paska akcesoriów. Może ma ktoś fotę jak to wygląda , przewody sa w jakimś sztywnym pancerzu?

post-34353-0-74490800-1329043313_thumb.jpg

post-34353-0-40417900-1329043361_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem - po odpięciu wtyczki z pochłaniacza par klekotanie ustało, ale po ok 20 min jazdy włączyła sie kontrolka awarii układu spalin. Czy możliwe jest, że z pochłaniacza zassało paliwo i zalało sondę? Żadnych innych objawów nie było. Czy może jakbby pojeździć tak dłużej to ta kontrolka zgaśnie? Nie mam już na to pomysłu :/

 

PS.co do zdjęcia 1 pkt 1 uzytkownika shp29 - pusty kruciec (i ma być pusty) to odpowietrzenie , a nie rurka do baku, co do podłączenia wężyków do tego pochłaniacza, to mam tak samo (brak tyko wtyczki) i jest to zgodne z schematem "sam naprawiam"

Edytowane przez tg588
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!