Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniki 1.9 dci - opinie


Tomeko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

na wstępie zaznacze że "szukaj" używałem, ale nic konkretnego nie znalazłem. Co sądzicie o silnikach 1.9 dci 130 KM? Czy są to te same awaryjne 1.9 co w Lagunach II? Czy warto wchodzić w ten silnik? Czy może lepiej/bezpieczniej (niezależnie od mniejszej mocy i momentu) pójśc w silnik 1.5 dci 105? Mam niezly dylemat. Z jednej strony 130 KM z drugiej sporo złych opinii w necie o 1.9 dci.

 

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony 130 KM z drugiej sporo złych opinii w necie o 1.9 dci.
skoro tyle złych opini znalazłeś to nad czym się zastanawiasz :shock: ?
na wstępie zaznacze że "szukaj" używałem, ale nic konkretnego nie znalazłem.
skąd zatem pomysł by pytać skoro nic tu konkretnego nie ma na temat tych silników?
Czy warto wchodzić w ten silnik?
przecież już masz sugestie w innym twoim temacie ;-) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano dlatego że z reguły jest tylko opis 1.9 dci, a czytałem że było sporo różnych wersji tego silnika. O wersji 130 konnej nic nie znalazłem, stąd pytanie. Po za tym pytanie było chyba dość jasne - czy to ten sam silnikim co w Lagunach II...

 

To chyba dość proste - skoro bym coś znalazł, to bym nie pytał 8-) Nie znalazłem, pytam (może źle szukałem, nie przecze, oświeć mnie prosze :mrgreen: )

 

W innym poście mam m.in Twoją sugestie że ten silnik więcej pali. Innych sugestii brak.

 

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane III 1.9 dci FAP-a nie ma - w Polsce. W MII silnik ten występował w kilku wariantach mocy: 90, 110, 115, 120 i 130KM w zależności od kraju w którym samochód był sprzedawany. W MIIphII montowane były warianty 110, 115 i 130KM i tych silników nie należy się obawiać. Wersje 90 i 120KM nie są tak udane ( ale to od nich Renault zaczęło z 1.9 dci w MII ).

W Lagunach II wersja 1.9 dci również miała 5 wariantów mocy w zależności od rynku: 100, 107, 110, 120 i 130 KM. I tu podobnie: wersja 110 i 130 jest do polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MII silnik ten występował w kilku wariantach mocy: 90, 110, 115, 120 i 130KM w zależności od kraju w którym samochód był sprzedawany. W MIIphII montowane były warianty 110, 115 i 130KM i tych silników nie należy się obawiać. Wersje 90 i 120KM nie są tak udane ( ale to od nich Renault zaczęło z 1.9 dci w MII ).
przecież to ten sam silnik. Różni się tylko mocą i FAP. Cos pokręciłem? :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ten sam, na pewno oznaczenie i pojemność, poza tym zmieniono: turbinę, układ wtryskowy, kształt komory spalania, oprogramowanie, spełnia nowszą normę emisji spalin. Nie wiem jak ze sprzegłem, wzmocnieniem tłoków, korbowodów. Zmian generalnie dużo bo i numery wielu części inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jak w opisie i nie narzekam. Co do spalania: 130 kucy musi wypić

6.9 - 7.2 miasto na klimie - można zejść poniżej stosując PSJ ale odzywa się FAP.

Z tego wniosek oczywisty FAP nie lubi PSJ :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od grudnia zrobiłem jakieś 15 tyś może i nie dużo, ale żadnych problemów nie było..

Spalanie w okolicach 6,5-7l.. ale jest czym jechać.. I jeżeli miałbym jeszcze raz wybierać wybrałbym 1.9 dci.. A tymi opiniami to bym się nie przejmował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!