Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie podczas jazdy :(


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Meganke z 2000 roku z silnikiem diesla 1,9dCi (102KM) i ostatnio podczas jazdy zaczęła mi gasnąć :-( . Zauważyłem że do 2000 obr/min jest wszystko dobrze a jeśli przekroczy to gaśnie :-x . Następnie normalnie odpali i jeśli nie przekroczę 2000 obr/min to jest wszystko OK. Co może być przyczyną?? :roll: Liczę na waszą pomoc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisz trochę dokładniej. Na biegu jałowym po przekroczeniu 2000obr też gaśnie? Wywala błąd przy liczniku? Filtr ostatnio wymieniony, ale czy dobrze odpowietrzony? Stało się to od razu, czy pojawiło się już wcześniej i problem się nasilił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym nie sprawdzałem. Przy liczniku nic nie wyskoczyło. Zgasła mi podczas jazdy, więc wrzuciłem na luz i odpaliłem bez problemu. Potem wrzuciłem bieg i jechałem dalej dopóki nie przekroczyłem obrotów 2000obr/min Wcześniej takiego problemu nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Szukałem podobnego tematu i myślę że mój problem jest zbliżony, chociaż nieco inny.

Pomóżcie - moja meganka nie jeździ od dwóch dni, dotychczas bez problemów.

Na wolnych obrotach silnik pracuje idealnie, lecz niewielkie dodanie gazu (ponad 2000obr/min) powoduje jakieś trzaski, strzały o dużej częstotliwości - w rejonie filtra powietrza. Potem mam problem z odpaleniem, dumni z tłumika ale jak odpali już po chwili na wolnych obrotach jest znowu OK. Znajomy mechanik ocenił, że jeden z wtrysków leje nadmiernie paliwem przez co dochodzi do detonacji. Nie jest on jednak w stanie tego naprawić - to raczej pomoc dobrego elektryka. Ktoś może skomentuje mój przypadek?

Dzięki z góry!

 

[ Dodano: 2009-11-13, 21:13 ]

Chyba nikt nie miał takiego problemu - albo w zły temat się wpisałem...

Na szczęście mechanikom (dwom elektrykom) udało się mi pomóc - moja megi już w domku. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Podpinając sie pod temat mam następujący problem:

 

Megane Coupe I ph1 '97 2.0 F3R - bez LPG

 

Otóż zdaża się że podczas przyspieszania samochód przestaje reagować na dodawanie gazu. Zachowuje się jakby hamował silnikiem. Ma czasem takie 'przebłyski' jakby chciał wyrwac do przodu ale mimo wszystko zwalnia. Kiedy spada do wolnych obrotów obroty próbują spadac jeszcze niżej ale tak jakby coś nie pozwalało silnikowi zgasnąć. I póki sam nie zgaszę silnika i nie odpalę ponownie - nie reaguje na pedłą gazu. Sytuacja ma miejsce podczas przyspieszania lub po wyjściu z gwałtownych zakrętów w prawo (tylko w prawo!). Co ciekwa zachowuje się tak kiedy poziom paliwa jest bliski rezerwy. Nie stwierdziłem jeszcze takiego zachowania podczas pełnego baku (choć czasem wydaje mi się że łapie małą 'zamułę'... Co to może być? Filtr paliwa? Pompka? Cos innego? Z góry dzięki za pomoc

 

Dodam jeszcze że brak reakcji na gaz jest poprzedzony delikatnym szarpaniem, tak że wiem że za chwilę samochód zacznie mi zwalniać;

 

EDIT: Powyższa treść dodana ponad miesiąc temu. W tym czasie zupelnie przypadkiem rozwiązałem w/w problem. Otóż tkwił on w bardzo nietypowym miejscu: wskaźniku paliwa <ok> otóż po wymianie zegarów okazało się że stare zegary zawyżały ilość paliwa w baku o (ok.) 5-6 litrów! Co onzaczało mniej więcej tyle że kiedy włączała mi się kontrolka rezerwy - tak naprawdę jechałem na oparach, a kiedy wskaźnik opadał nad "R" miałem w baku raptem 2-3 litry paliwa! Więc miał prawo się układ zapowietrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szabelka, dobrze że to napisałeś bo już kilka osób miało ten sam problem i nikt nie potrafił pomóc. Jak do tego doszedłeś?

 

marek44, możesz napisać gdzie tkwił problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem zegary w Megi <ok> zdziwiło mnie baaardzo kiedy po podłączeniu nowych zegarów zaświeciła kontrolka rezerwy podczas gdy wg. starych zegarów do rezerwy jeszcze trochę brakowało a do tego byłem świeżo po wlaniu kilku litrów... i tak po nitce do kłębka okazało się że katowałem Megi dość często na oparach :lol: oczywiście w pełni nieświadomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!