Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Autoalarm


Krzychup

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zabrałem się za podłączanie alarmu i zatrzymałem się na paru rzeczach...

Gdzie znajdę sterowanie centralnym zamkiem, czy jeśli wepnę się w kable zielony i biały z kostki z drzwi kierowcy, to powinno działać? Przełącznik centralnego zamka odpada, bo o dziwo w nim mam sterowanie masą i nie ma na nim sygnału przy zamykaniu pilotem...

Gdzie znajdę sygnał z otwarcia drzwi? Czy podłączać się do kontrolki otwartych drzwi, czy może ktoś zna kolor kabla, albo w której złączce szukać?

Gdzie najwygodniej podpiąć się do kierunkowskazów? Przełącznik awaryjnych odpada (w R19 kierunkowskazy leciały przez ten przełącznik...)

Dzięki za wszelkie informacje...

Pozdrawiam, Krzychup.

 

P.S. mam schematy elektryczne z pikura, ale nie wiem jak znaleźć rozpiskę kostek idących w rynience koło kierowcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknij do mojego manuala,opisałem szczegółowo jak podłączyć alarm .

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=14668

możesz się wpiąć pod włącznik z centralnego na konsoli ,podłączasz jedynie kable na których masz napięcie 12 V Pin 1 (zamknięcie) i pin 5 (otwarcie )

włącznik drzwiowy też prosto podłączysz ,odchylisz tapicerkę i wepniesz się bezpośrednio do włącznika .

kierunkowskazy :Lokalizujemy 2 przewody: cienki pomarańczowy i cienki żółty .Do cienkiego żółtego

dolutowujemy brązowy przewód z bezpiecznikiem od wiązki z alarmu (prawy kierunek) .Do

cienkiego pomarańczowego dolutowujemy drugi brązowy przewód –kierunek lewy .Izolujemy

przewody i wsuwamy wtyczkę na miejsce .Wcześniej można miernikiem sprawdzić czy

znaleźliśmy właściwe przewody : podłączając czerwoną końcówkę miernika do przewodu,

zaś czarną końcówkę do masy pojazdu .Po podłączeniu wtyczki i włączeniu wybranego

kierunku powinno pulsować napięcie 12 V

 

niewiem jaki model alarmu zakupiłeś ,ala zasada podlączenia jest taka sama .Skoro u mnie działa u Ciebie też musi . ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włącznik drzwiowy też prosto podłączysz ,odchylisz tapicerkę i wepniesz się bezpośrednio do włącznika .

Wpiąłem się w szary przewód z kostki w lewym progu, bo na nim pojawia się masa przy otwarciu drzwi. Czy tylne czujniki i przednie są rozdzielone?

kierunkowskazy :Lokalizujemy 2 przewody: cienki pomarańczowy i cienki żółty. Do cienkiego żółtego dolutowujemy brązowy przewód z bezpiecznikiem od wiązki z alarmu (prawy kierunek). Do cienkiego pomarańczowego dolutowujemy drugi brązowy przewód –kierunek lewy. Izolujemy przewody i wsuwamy wtyczkę na miejsce. Wcześniej można miernikiem sprawdzić czy znaleźliśmy właściwe przewody: podłączając czerwoną końcówkę miernika do przewodu, zaś czarną końcówkę do masy pojazdu .Po podłączeniu wtyczki i włączeniu wybranego kierunku powinno pulsować napięcie 12 V

Wpiąłem się w kable z lewej kostki, tak jak widać na rysunku nel.

Od razu napiszę, że trzeba wybrać jak będziemy sterować centralnym zamkiem.

Jeśli wpinamy się do przełącznika centralnego, to sterujemy masą.

Jeśli wpinamy się w kable z kostki z lewego progu (zielony i biały), to sterujemy plusem!

Na razie dzięki za wszelkie informacje, powoli (tylko wieczorami) podłączam i domykanie i alarm, żeby dwa razy nie rozwalać auta <ok>

Reszte dopisze, jak robota się posunie dalej :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podpiąłem tylko przedni włącznik od kierowcy,to działał tylko on,więc pociągnąłem jeszcze tylko przewód do kolejnych drzwi z tyłu za kierowcą i reszta już też działała ,więc nie musiałem wszystkich 4 podłączać osobno .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj skończyłem, ale nie chciało mi się już pisać w nocy...

W tej kostce, przy lewym progu są złączki do czujników drzwi.

Brązowy (ze zdjęcia wyżej) jest od czujników z tylnych drzwi i bagażnika, a szary (zaraz obok brązowego) jest od przednich drzwi. Połączyłem szary z brązowym i do tego wpiąłem się z kablem od alarmu.

Do tej pory nie wiem, po co przód z tyłem jest rozdzielony.

Nie mam pomysłu, gdzie zamocować czujnik uderzeniowy... W poprzednim aucie czujnik miałem przymocowany do "ramy" koło silnika, ale tutaj może jest fajne miejsce w kabinie, do którego można zamocować ten czujnik...

Na koniec musiałem zamienić sterowanie centralnym, bo przy uzbrajaniu alarmu otwierał zamki... :idea:

Domykanie można podłączyć do sygnału 21s masy i jak się ma zamknięte szyby, to włącza się tylko raz domykanie. Ja podłączyłem do II kanału i sam chce wyzwalać domykanie <ok> (w tym alarmie co mam domykanie wyzwalane jest przy każdym uzbrajaniu alarmu, a nie chciałem męczyć za każdym razem akumulatora) :idea:

DZIĘKI za opis, dobra robota! :lol:

Pozdrawiam, Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączniki drzwiowe są rozdzielone między innymi dlatego że przy włączonych światłach i zgaszonym silniku tylko drzwi kierowcy powinny przypominać o pozostawionych światłach ,tylko drzwi kierowcy powinny po otwarciu otwierać pozostałe drzwi.

Jeżeli je połaczyłeś to teraz będą te rzeczy działać z każdych drzwi .

Najlepiej odseparuj te przewody diodą i wtedy wszystko będzie po staremu i alarm będzie działał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Wczoraj montowałem alarm w mojej Megance, gdyż iż ponieważ padl mi immobilizer, a żebym miał jakieś "zabezpieczenie" chcialem podłączyć alarm tak jak poradził mi elektryk który odłączał mi immo z komputera .

Wypiąłem fabryczny alarm "Cobra"

Za pomocą schematu Cobry i nowego alarmu podłączylem kable. Wszystko ładnie, pięknie tylko ze jak zamykam auto to nie zamykają sie drzwi. Jak mam włączony zapłon i włącze alarm to sie zamykają drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Czerwony kabel czyli + do akumulatora podłączyłem tak jak była Cobra podłączona czyli do czerwonego kabla pod kierownica(przed stacyjka), a biały podłączyłem do modułu odcięcia zapłony tak jak w instrukcji.

Regulamin forum należało dokładnie przeczytać przy rejestracji :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Wypiąłem fabryczny alarm "Cobra"

Za pomocą schematu Cobry i nowego alarmu podłączylem kable. Wszystko ładnie, pięknie tylko ze jak zamykam auto to nie zamykają sie drzwi. Jak mam włączony zapłon i włącze alarm to sie zamykają drzwi.

:-( mi też cobra padła i chcę wykorzystać jej podłączenia ma ktoś taki schemat ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!