Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Autoalarm


Krzychup

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zabrałem się za podłączanie alarmu i zatrzymałem się na paru rzeczach...

Gdzie znajdę sterowanie centralnym zamkiem, czy jeśli wepnę się w kable zielony i biały z kostki z drzwi kierowcy, to powinno działać? Przełącznik centralnego zamka odpada, bo o dziwo w nim mam sterowanie masą i nie ma na nim sygnału przy zamykaniu pilotem...

Gdzie znajdę sygnał z otwarcia drzwi? Czy podłączać się do kontrolki otwartych drzwi, czy może ktoś zna kolor kabla, albo w której złączce szukać?

Gdzie najwygodniej podpiąć się do kierunkowskazów? Przełącznik awaryjnych odpada (w R19 kierunkowskazy leciały przez ten przełącznik...)

Dzięki za wszelkie informacje...

Pozdrawiam, Krzychup.

 

P.S. mam schematy elektryczne z pikura, ale nie wiem jak znaleźć rozpiskę kostek idących w rynience koło kierowcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknij do mojego manuala,opisałem szczegółowo jak podłączyć alarm .

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=14668

możesz się wpiąć pod włącznik z centralnego na konsoli ,podłączasz jedynie kable na których masz napięcie 12 V Pin 1 (zamknięcie) i pin 5 (otwarcie )

włącznik drzwiowy też prosto podłączysz ,odchylisz tapicerkę i wepniesz się bezpośrednio do włącznika .

kierunkowskazy :Lokalizujemy 2 przewody: cienki pomarańczowy i cienki żółty .Do cienkiego żółtego

dolutowujemy brązowy przewód z bezpiecznikiem od wiązki z alarmu (prawy kierunek) .Do

cienkiego pomarańczowego dolutowujemy drugi brązowy przewód –kierunek lewy .Izolujemy

przewody i wsuwamy wtyczkę na miejsce .Wcześniej można miernikiem sprawdzić czy

znaleźliśmy właściwe przewody : podłączając czerwoną końcówkę miernika do przewodu,

zaś czarną końcówkę do masy pojazdu .Po podłączeniu wtyczki i włączeniu wybranego

kierunku powinno pulsować napięcie 12 V

 

niewiem jaki model alarmu zakupiłeś ,ala zasada podlączenia jest taka sama .Skoro u mnie działa u Ciebie też musi . ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włącznik drzwiowy też prosto podłączysz ,odchylisz tapicerkę i wepniesz się bezpośrednio do włącznika .

Wpiąłem się w szary przewód z kostki w lewym progu, bo na nim pojawia się masa przy otwarciu drzwi. Czy tylne czujniki i przednie są rozdzielone?

kierunkowskazy :Lokalizujemy 2 przewody: cienki pomarańczowy i cienki żółty. Do cienkiego żółtego dolutowujemy brązowy przewód z bezpiecznikiem od wiązki z alarmu (prawy kierunek). Do cienkiego pomarańczowego dolutowujemy drugi brązowy przewód –kierunek lewy. Izolujemy przewody i wsuwamy wtyczkę na miejsce. Wcześniej można miernikiem sprawdzić czy znaleźliśmy właściwe przewody: podłączając czerwoną końcówkę miernika do przewodu, zaś czarną końcówkę do masy pojazdu .Po podłączeniu wtyczki i włączeniu wybranego kierunku powinno pulsować napięcie 12 V

Wpiąłem się w kable z lewej kostki, tak jak widać na rysunku nel.

Od razu napiszę, że trzeba wybrać jak będziemy sterować centralnym zamkiem.

Jeśli wpinamy się do przełącznika centralnego, to sterujemy masą.

Jeśli wpinamy się w kable z kostki z lewego progu (zielony i biały), to sterujemy plusem!

Na razie dzięki za wszelkie informacje, powoli (tylko wieczorami) podłączam i domykanie i alarm, żeby dwa razy nie rozwalać auta <ok>

Reszte dopisze, jak robota się posunie dalej :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podpiąłem tylko przedni włącznik od kierowcy,to działał tylko on,więc pociągnąłem jeszcze tylko przewód do kolejnych drzwi z tyłu za kierowcą i reszta już też działała ,więc nie musiałem wszystkich 4 podłączać osobno .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj skończyłem, ale nie chciało mi się już pisać w nocy...

W tej kostce, przy lewym progu są złączki do czujników drzwi.

Brązowy (ze zdjęcia wyżej) jest od czujników z tylnych drzwi i bagażnika, a szary (zaraz obok brązowego) jest od przednich drzwi. Połączyłem szary z brązowym i do tego wpiąłem się z kablem od alarmu.

Do tej pory nie wiem, po co przód z tyłem jest rozdzielony.

Nie mam pomysłu, gdzie zamocować czujnik uderzeniowy... W poprzednim aucie czujnik miałem przymocowany do "ramy" koło silnika, ale tutaj może jest fajne miejsce w kabinie, do którego można zamocować ten czujnik...

Na koniec musiałem zamienić sterowanie centralnym, bo przy uzbrajaniu alarmu otwierał zamki... :idea:

Domykanie można podłączyć do sygnału 21s masy i jak się ma zamknięte szyby, to włącza się tylko raz domykanie. Ja podłączyłem do II kanału i sam chce wyzwalać domykanie <ok> (w tym alarmie co mam domykanie wyzwalane jest przy każdym uzbrajaniu alarmu, a nie chciałem męczyć za każdym razem akumulatora) :idea:

DZIĘKI za opis, dobra robota! :lol:

Pozdrawiam, Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączniki drzwiowe są rozdzielone między innymi dlatego że przy włączonych światłach i zgaszonym silniku tylko drzwi kierowcy powinny przypominać o pozostawionych światłach ,tylko drzwi kierowcy powinny po otwarciu otwierać pozostałe drzwi.

Jeżeli je połaczyłeś to teraz będą te rzeczy działać z każdych drzwi .

Najlepiej odseparuj te przewody diodą i wtedy wszystko będzie po staremu i alarm będzie działał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Wczoraj montowałem alarm w mojej Megance, gdyż iż ponieważ padl mi immobilizer, a żebym miał jakieś "zabezpieczenie" chcialem podłączyć alarm tak jak poradził mi elektryk który odłączał mi immo z komputera .

Wypiąłem fabryczny alarm "Cobra"

Za pomocą schematu Cobry i nowego alarmu podłączylem kable. Wszystko ładnie, pięknie tylko ze jak zamykam auto to nie zamykają sie drzwi. Jak mam włączony zapłon i włącze alarm to sie zamykają drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Czerwony kabel czyli + do akumulatora podłączyłem tak jak była Cobra podłączona czyli do czerwonego kabla pod kierownica(przed stacyjka), a biały podłączyłem do modułu odcięcia zapłony tak jak w instrukcji.

Regulamin forum należało dokładnie przeczytać przy rejestracji :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Wypiąłem fabryczny alarm "Cobra"

Za pomocą schematu Cobry i nowego alarmu podłączylem kable. Wszystko ładnie, pięknie tylko ze jak zamykam auto to nie zamykają sie drzwi. Jak mam włączony zapłon i włącze alarm to sie zamykają drzwi.

:-( mi też cobra padła i chcę wykorzystać jej podłączenia ma ktoś taki schemat ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!