Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne odgłosy w pracy sprzęgła


mariusz1209

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem.

Silnik 1,6 16V.

Przy zimnym silniku jak wciskam pedał sprzęgła wtedy słychać dziwne dźwięki spod maski silnika a mianowicie coś w rodzaju pracującej szlifierki (szlifowanie metalu).Jak puszczam jest OK.

Ustają te dźwięki jak silnik się porządnie rozgrzeje.

Może ktoś z forumowiczów miał taki przypadek :shock: i proszę o poradę.

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jeżeli obiawy występują gdy silnik nie pracuje, to należy wziąć pod uwagę elementy budowy sprzęgła. Sprzęgło masz mechaniczne i podczas wciskania go pracuje linka, widełki, łożysko dociskowe, docisk i słoneczko sprężynujące (właściwy element wysprząglający). Możesz posłuchać na niepracującym silniku ale jeżeli odgłosy dochodzą z wnętrza sprzęgła to nic nie zrobisz (sprzęgło jest suche nie ma smarowania). Jeżeli jest to ta sprężyna-słoneczko to może się już "kończy" i zauważysz z czasem objawy niewysprzęglania (pierwszy zacznie wsteczny zgrzytać). Wątpie aby to widełki o coś ocierały... Na mój rozum to sprzęgło się kończy i powoli do wymiany (przebieg samochodu może być podpowiedzią - jaki jest?). Kwestia kosztorysu - 450 zl sprzęgło, ok 350zł wymiana + ew. jakieś uszczelki które się wymienia przy okazji wyciągnięcia skrzyni.

Pozdrawiam i jak coś nie tak to proszę o sprostowanie.

TM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Objawy występują oczywiście na pracującym zimnym silniku.

Jak się rozgrzeje to jest OK.Przebieg auta to 130tysi i sprzęgło jeszcze nie było wymieniane ale chyba już czas :cry: :cry:

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-10-20, 17:12 ]

Witam.

Sprzęgło wymieniłem.Faktycznie tarcza była strasznie zjechana,łożysko to prawie się nie rozleciało.Po wyjęciu skrzyni mechanik stwierdził że lepiej od razu przetoczyć koło zamachowe i tak zrobił.Wymieniłem jeszcze uszczelniacz wału korbowego.

Po tej operacji biegi wchodzą lepiej i lżej.

Dzięki za wszelkie porady.

Temat moderator może zamknąć.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!