Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto-historia.pl


Przemo_CK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

znalazłem dziś w sieci ciekawe miejsce. Otóz jest to całkiem nowy portal auto-historia.pl. Autor bloga tylik.motogrono.pl opisuje to tak:

Wpisujemy tam numer VIN naszego auta, wraz z aktualnym wskazaniem licznika (celowo nie piszę „przebiegiem”, bo to co dziś pokazuje licznik kupionego np. z komisu auta może mieć mało wspólnego z prawdziwym przebiegiem) i możemy sobie stworzyć wirtualną książkę serwisową, do której będziemy wpisywać dane na temat kolejnych przeglądów, ale przede wszystkim możemy ostrzec innych jeśli sprzedaliśmy np. handlarzowi mocno rozbite auto, które wkrótce wróci na rynek jako „bezwypadek” w wersji „100% igiełka”…

W tym momencie strona ma niewielu użytkowników, ale od czegoś trzeba zacząć -po napełnieniu bazy może się to stać bardzo przydatnym narzędziem dla kupujących używane auta. Jestem zwolennikiem takich inicjatyw - przy sprzedaży pokazujemy pełną uczciwość wobec kupującego (jeśli oczywiście wpisujemy tam wszystkie naprawy, a nie tylko wymiany oleju i osprzętu eksploatacyjnego jak hamulce, amory).

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stać bardzo przydatnym narzędziem dla kupujących używane auta.

Dla złodzieja <ok>

przy sprzedaży pokazujemy pełną uczciwość wobec kupującego
Na wszystko co robię - mam papiery, które są do wglądu przy kupnie.

Oczywiście poza tym co sam robię ale i tak części gdzieś musiałem nabyć i na to jest dokument. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, bo w Polsce jeszcze długo będzie to narzędzie dla złodzieja, ale marzy mi się moment, w którym i u nas będzie można sprawdzic kompletną historie auta, w szczególności nie serwisowanego w ASO przez cały okres użytkowania, a kupionego np. w komisie.

 

Ja jestem w podobnej sytuacji. Kupiłem auto od znajomego, z pełnym zaufaniem i pobieżną znajomością jego historii (jego tata był właścicielem przez ostatnie 6 lat), przynajmniej do pewnego momentu. Za to historii pomiędzy 2 a 3 rokiem jego użytkowania przez pierwszego właściciela mam białą plamę:idea: Takie miejce rozwiązałoby problem.

W pierwszym poście może źle sformułowałem moje pobożne życzenie, żeby zbieranie takich informacji w Polsce, może nie publicznie, stalo się kiedyś powszechne <ok> (niestety nie każdy kolekcjonuje dokumenty jak Ty Prezes, a szkoda).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo_CK, Nie tylko dokumenty ale wszystko co wymieniam <ok>

Z poprzednim np właściciel zabrał sobie kpl. rozrząd po wymianie i pompę wody, że o paskach nie wspomnę :idea: Nawet opakowania od filtrów mu dałem coby miał oznaczenia :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stać bardzo przydatnym narzędziem dla kupujących używane auta.

Dla złodzieja <ok>

przy sprzedaży pokazujemy pełną uczciwość wobec kupującego
Na wszystko co robię - mam papiery, które są do wglądu przy kupnie.

Oczywiście poza tym co sam robię ale i tak części gdzieś musiałem nabyć i na to jest dokument. ;-)

 

Zgadzam się w 100% z Prezesem. Uważam, że należy (niestety taki kraj) podawać jak najmniej tego typu informacji w internecie. Ja mam książkę serwisową (od poprzednika) z wpisami, a i sam jadąc do serwisu również ją zabieram do wpisu. Mam wszystkie, ale to wszystkie papiery do samochodu łącznie z kodem do radia, jak i kodem do alarmu. Pozdrawiam. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!