Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie i pielegnacja Meganek


Nik

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym aby w tym temacie było wszystko co dotyczy czyszczenia i pielęgnali naszych samochodów.

Czy ktoś z Was interesuje się car-detailingiem ?

Czy ktoś z Was czyscie i pielęgnuje swoja Megankę zgodnie z zasadami car-detailingu i kosmetykami do tego przeznaczonymi?

Pytam dlatego że od 2 lat intersuje sie ta filozofią czyszczenia samochodu i stosuję ja na własnym oraz ojca aucie. Przynosi to niesamowite wręcz efekty i naprawde warto sie w to bawić <ok>

Aha dla tych co nie mieli jeszcze styczności z tą filozofią czyszczenia auta - Car-Detailing to cała filozofia czyszczenia i dbania o samochód mająca na celu doprowadzenie auta do stanu salonowego lub tzw. Show Car (czyli wystawowego). Dodatkwo stosowane podczas niej kosmetyki powoduja ze powłoka lakiernicza odpowiednio przygotowan ai zabezpieczona prawie nie przyciąga do siebie wodu i brudu i pomimo jazdy np. w deszczu pozostaje czysta i sucha.

 

[ Dodano: 2009-10-15, 19:12 ]

Zeby uzmysłowić o co mi chodzi zamieszczem link do Laguny która przeszła taki proces : http://www.detailingworld.co.uk/forum/show...ad.php?t=125383

 

[ Dodano: 2009-10-15, 20:05 ]

a tu cos dla nas :idea: czyli Megane II F1 po korekcji: http://www.detailingworld.co.uk/forum/show...ad.php?t=129032

i co Wy na to?

a jak Wy dbacie o swoje Megany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna sprawa:)

Bardzo lubię czyścić moją furkę i na pewno zastosował bym jej taka kurację;-)

ciekawe tylko gdzie nabyć u nas takie kosmetyki?

Efekt na pewno wart jest kasy wydanej na te kosmetyki oraz poświęconej pracy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barnaba27, z nabyciem kosmetyków nie bedziesz miał wiekszych probelmów <ok>

Oto stosowne linki:

Meguiars - http://www.meguiars.pl/

Zymol - http://www.car-spa.pl/index.php

Dodo Juice - nbkosmetyki.com.pl/sklep/"]http://[ciach]nbkosmetyki.com.pl/sklep/

Colinite - http://www.houseofwax.pl/

Swisswax - wissvax.pl/index.php?id=5"]http://[ciach]wissvax.pl/index.php?id=5

są jeszcze PoourBoys czy Ziano

Podpowiem ci tylko że taki proces czyszczenia to 7-8 godz. ciągłej pracy :idea:

ale efekty - bajka :idea:

Na proces składaja sie 4 etapy:

1. Mycie

2. Przygotowanie powierzchni - (tu czyścimy lakier z przyspojonego do niego brudu pozostałego po myciu, ora zlikwidujemy małe ryski tzw. Swirlsy)

3. Polerowanie - nazwa mylaca ale chdzi tu o odżywienie lakieru i nadanie mu "mokrego" połysku

4. zabezpieczenie efektu - czyli nakładanie warstwy wosku (a tu mamy woski sztuczne - czyli sealety oraz naturalne na bazie Carnauby)

do tego dochodzi czyszczenie wnek kół i samych kół, wnętrza, plastików zewnetrznych i szyb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nik, pracuje przy tym od 12 lat stosując produkty firmy Mequiars. Mam wrażenie,że polerowanie auta mechanicznie pastą super scierną 105 nie jest zajęciem dla amatora.Póżniejsza obróbka lakieru woskiem w celu zlikwidowania hologramów też powinna się odbywać mechnicznie.Każda z tych maszyn kosztuje ponad 1000zł.

Nakładanie wosku i bawienie się w kosmetykę ręczną jest super sprawą i zabawą ale najpierw trzba ten kilkuletni lakier wodą,papierem ściernym i maszyną wyprowadzić.Nik, jak chcesz to Ci wstawię fotkę z moją laguną po takich zabiegach :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nik, jak chcesz to Ci wstawię fotkę z moją laguną po takich zabiegach

Pewnie, ze chce <ok>

Mam wrażenie,że polerowanie auta mechanicznie pastą super scierną 105 nie jest zajęciem dla amatora

No niekoniecznie :idea: zalezy jaka maszynę masz na mysli, bo jeśli tą Megsa (koszt 999 zł) to spokojnie może nią pracowac amator i nic złego lakierowi nie zrobi. A dobrej klasy polerkę można kupić już za 600 zł.

Skoro siedzisz w tym od 12 lat to doskonale wiesz, że nie każdy lakier trzeba traktować odraz mocno ścierną pastą. Czasami wystarczy lekki cleaner np. SwirlX czy ScratchX 2.0 . To wszystko zależy od tego jak zniszczony jest lakier.

Pozatym jest jeszcze ręczna zabawa (nie każdy musi mieć maszynę) i ta jest zupełnie bezpieczna dla lakieru.

Ale nie sprowadzajmy wszyskiego do mocno ściernych cleanerów bo są przecież jeszcze mycie, glinka czy odżywianie.

Powiem ci tylko jedno - przy obecnych kosmetykach i maszynach zabawę w car-detaling moze podjąc każdy. Oczywiscie potrzebna jest do tego wiedza co, jak i kiedy użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie potrzeba jest do tego wiedza co, jak i kiedy użyć.
to jest najważniejsze.
Skoro siedzisz w tym od 12 lat to doskonale wies zże nie każdy lakier trzba traktowac odraz mocno ścierną pastą.
prawie każdy lakier.Wierz mi,że czasami muszę auto które przyjechało z fabryki eksremalnie mocną pastą potraktować.Starczy,że podczas transportu jakiś ptaszek zostawi swoje na autku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, cieszę sie że spotkałem tu pokrewną duszę <ok> Moim zdaniem warto zaszczepić innych car-detailingiem (to przeciez nie tylko lakier i nie tylko maszyny) to także wnetrze, koła, woski itd.

sam na pewno doskonale wies zjak moze wyglądac nawet najbardziej zapuszczone auto po przejsciu procesu detailingu :idea:

 

[ Dodano: 2009-10-15, 21:47 ]

Starczy,że podczas transportu jakiś ptaszek zostawi swoje na autku

Ptasie guano to naprawe probelm ale chyba troche przesadzasz mówiąc że musisz pastami polerskimi traktowac nowe lakiery :idea: Zgadzam się jeśli to guano byłoby na niezabezpieczonym lakierze przez ok. 2 doby. Po pierwsze na czas transportu lakiery są odpowiednio zabezpieczone a po drugie nawet chłopaki z Megsa mówia zeby nowe auto traktować tylko last taczem.

 

[ Dodano: 2009-10-15, 21:52 ]

dla zainteresowanych. To jest Punto I z 1996 r. mojej żony po zastosowanu procesu (bez maszyny, wszystko robione ręcznie i wtedy jeszcz enie miałem dobrych cleanerów):

 

e52695387f98afdfm.jpg

 

093b54745d839d9fm.jpg

 

5c8fcce704593e77m.jpg

 

f788b4c7c132647em.jpg

 

9374b8b935f5e520m.jpg

 

[ Dodano: 2009-10-15, 22:25 ]

Waldek, a czym odżywiasz lakier? I powiedz czy stosujesz sealanty czy też woski do zabezpieczenia ?

 

[ Dodano: 2009-10-16, 10:40 ]

Oj coś widzę, że nie za bardzo przejmujecie się czystością swoich samochodów :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ptasie guano to naprawe probelm ale chyba troche przesadzasz mówiąc że musisz pastami polerskimi traktowac nowe lakiery Zgadzam się jeśli to guano byłoby na niezabezpieczonym lakierze przez ok. 2 doby. Po pierwsze na czas transportu lakiery są odpowiednio zabezpieczone a po drugie nawet chłopaki z Megsa mówia zeby nowe auto traktować tylko last taczem
Mało tego...czasami trzeba wżer po ptaszku papierem ściernym usunąć(nowe auto) :evil:
Waldek, a czym odżywiasz lakier?
M16 Mequiarsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie szybko zrobione zdjęcia, z resztą telefonem.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c0dc5bb96d1826e.html

 

Użyłem takiego wosku- już pisałem w innym temacie

http://www.ceneo.pl/2214718

Daje bardzo fajny efekt i szybciutko się nakłada. Wadą jest to, że nie likwiduje rys, ale od tego są inne środki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ceny mają niższe za drobne uszkodzenia, to blacharze powinni czuć się zaniepokojeni. Osobiście wolałbym oddać auto do nich na uszkodzenie parkingowych niedoskonałości niż dawać auto do blacharza, który dziury i wgnioty podpicuje szpachlą. Kiedyś z ciekawości chyba do nich podjadę i zapytam o ceny, chyba że ktoś już robił jakieś naprawy u nich i może podzielić się wiedzą na ich temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadą jest to, że nie likwiduje rys, ale od tego są inne środki

Ano własnie, od tego są inne środki. co prawda są budzetowe woski posiadajace elementy ścierne ale to nie to :P Ogólnie wosk ma za zadania zabezpieczenie efektu i ochronę lakieru przed czynnikami zewnętrzmymi. Od redukcji czy maskowanie rys sa inne srodki np. SwirlX z meguiars.

Jaskinia, ładny efekt, ale powiedz czy przygotowywałeś powierzchnię pod ten wosk?? Bo jeśli nie to efekt niedługo sie utrzyma.

 

Jak napisałem wyżej efekt jest ładny, ale mozna jeszcze lepiej - spóbuj wosków Swisswax lub sealenta NXT 2.0 od Megsa. No i zdecydowanie do Twojhego czarnego lakieru polecam odzywkę DCstep 2 od Meguiars - dzięki temu poprawi sie głębia koloru oraz uzyskasz efekt mokrego lakieru. Odżywisz także lakier.

U mnie, Dc2 + NXT 2.0 wygląda tak:

b4ff680ffc32c222kx5.jpg

 

 

[ Dodano: 2009-11-12, 13:08 ]

meganecoupe02, jeśli chodzi o warszawę to polecam te firmę :

http://www.car-spa.pl/index_carspa.php . Są najlepisi i pracuja na najlepszych środkach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wiem, iż o cardetalingu wiesz wiecej odemnie więc pytam...

Mógł byś napisać jakich środków używasz do polerowania (odżywienia lakieru poprzez dodanie jakiś detergentów), oraz jak usuwasz przygotowujesz samochód do odżywienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś z ciekawości chyba do nich podjadę i zapytam o ceny, chyba że ktoś już robił jakieś naprawy u nich i może podzielić się wiedzą na ich temat ?

Jak teraz dzwnoniłem pełen serwis lakieru dla Mgi II od 270 zl do 880zł. Zależy od stanu lakieru i ilości o rodzaju rys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jaskinia' date=' ładny efekt, ale powiedz czy przygotowywałeś powierzchnię pod ten wosk?? Bo jeśli nie to efekt niedługo sie utrzyma.

 

Przedtam auto było tylko umyte.

 

spóbuj wosków Swisswax lub sealenta NXT 2.0 od Megsa. No i zdecydowanie do Twojhego czarnego lakieru polecam odzywkę DCstep 2 od Meguiars -

:mrgreen:

 

Jak możesz, to prześlij mi na PW, gdzie te cuda można kupić. Z góry dzięki.

A efekt na Twoim samochodzie jest na serio super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!