Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu wentylator w moim Scenicu z 2005 r. działa bardzo głośno, do tego wyczuwalne są wibracje kokpitu, kiedyś występowało to tylko przy 3 i 4 biegu nadmuchu, a obecnie nawet na najniższym biegu warczy jak traktor.

Pytanie moje czy to wentylator do zmiany czy ew. do naprawy i może ktoś się orientuje jakie koszty wymiany lub naprawy, chodzi o automatyczną klimę.

Pozdr Nico_44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wibracje może powodować jakiś śmieć (liść) który sie przyczepił do wentylatora. Sprawdz sobie czy masz drożne otwory spustowe na podszybiu bo jeśli nie to gromadząca się tam woda może przelewać się do wnętrza auta właśnie przez ów wentylator. W owej wodzie jest syf (gnijące liście) który może się osadzić na wentylatorze powodując wibracje na wyższych obrotach. Aby to sprawdzić należy zdjąć górę deski kokpitu albo próbować dorwać kogoś z endoskopem żeby ci zajrzał w kanały wentylacyjne i sam wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem ci jak zdjąć ale jak mi o tym powiedział elektryk w ASO to już oczyma wyobraźni widziałem koszta ;) Najgorsze jest to że przy składaniu można tak złożyć że potem będzie trzeszczało i popadniesz w paranoje...

Powinno być opisane w serwisówkach...

A tak przy okazji jeśli uda ci się zgłębić jak to rozebrać to rób dokumentacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

To mój pierwszy post, więc przepraszam jeśli coś zrobię źle.

Ad rem. Do wentylatora dostaniesz się od strony silnika, rozbierz plastiki między maską a szybą. Wirnik wentylatora trochę widać. Ja wyciągnąłem liście z niego przy pomocy odkurzacza. Do wąskiej końcówki na rurze odkurzacza włożyłem kawałek rurki plastikowej i wyciągałem po listku. Wirnik obrócisz długą, wąską listewką. Hałas ucichł. A swoją drogą nieszczęścia chodzą parami, trochę wcześniej walczyłem z nieszczęsnym regulatorem obrotów i okazało się to proste jak konstrukcja cepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

faktycznie, jest dojście do wentylatora od podszybia, zajrzałem były tam liście, wybrałem, natomiast moja automatyczna klima po uruchomieniu od razu dmucha z mocą 4 biegu, zatem chyba mam ten problem co ty albartes, naprawiałeś rezystor czy kupowałeś nowy na allegro no i jak poszła Ci rozbiórka "plastików, jeszcze raz dzięki za poradę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć można rezystor wyjąc przez otwór po wyświetlaczu, ale ja nie próbowałem. Żeby się dostać od dołu, trzeba wyciągnąć schowek od strony pasażera. Na forum był dokładny opis. W skrócie wygląda tak:

1. zdejmujesz osłonę wyłącznika poduszki, najpierw na zewnątrz (wyjdą zatrzaski), a potem do tyłu,

2. odkręcasz wszystkie śrubki schowka, od dołu, w środku, jedna jest pod środkowym panelem (tym z wylotami powietrza i sterowaniem klimą). Musisz rozebrać osłonę drążka zmiany biegów, tylko raczej nie wyciągaj samego mieszka, bo zatrzaski są słabe (ja urwałem jeden). Lepiej wyjąć całą górną osłonę drążka - tę z wyłącznikiem awaryjnych (palcami do góry i wyskoczy). Odkręcasz dwie śrubki, opuszczasz dolną osłonę drążka. Odsłaniasz dwie śrubki od środkowego panelu, odkręcasz. Uchylasz panel od dołu (powinien lekko wyjść) i w prawym dolnym rogu masz śrubkę od schowka.

3. siadasz na fotelu pasażera i ciągniesz do siebie cały schowek. Idzie ciężko, ale nic się nie powinno popsuć (ja wyciągałem parę razy). Wyjmij kanał od powietrza.

4. teraz trzeba się położyć na plecach z głową w miejscu schowka. U góry widać złącza rezystora, jest oczywiście śrubka, dość karkołomne odkręcanie, ale da się.

Co do samego rezystora. Kupiłem używany od elektryka (150 zł), chodził 3 dni i zdechł. Wtedy się wkurzyłem. Znalazłem zamiennik tranzystora (nie jest dokładnie taki jak oryginał, ale działa świetnie od kilku miesięcy). W sklepie (tylko oni takie mają) www.tme.pl - tranzystor IRFP064NPBF. Wylutować środkową nóżkę jest ciężko, bo radiator odbiera całe ciepło, trzeba go podgrzać opalarką. Po wylutowaniu okazało się, że pan elektryk, wymieniając tranzystor nie dał ani grama pasty termoprzewodzącej. Kupisz ją w tym samym sklepie. Lutujesz (środkowa nóżka - podgrzać radiator), składasz i działa. Tak na marginesie kupiłem sześć tranzystorów, chyba zrobię sobie z nich breloczek!!!!.

Cała naprawa - trochę pracy i nędzne kilka złotych, więc skąd takie ceny?!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki albartes za wyczerpującą odpowiedź :-)

Ja znalazłem nowy rezystor z gwarancją za 210 z wysyłką priorytetową, raczej zdecyduję się na zakup, gdyż do lutownicy mam dwie lewe rączki... tu link

http://www.allegro.pl/item833474232_rezyst...nault_nowy.html

Natomiast co do samego wentylatora to mimo dokładnego odkurzania nadal chodzi głośno...

Czytałem ostatnio na francuskim forum, że dwóch użytkowników coprawda w megankach II przy takich objawach wymieniało padniętą sprężarkę tu link:

http://www.auto-evasion.com/forums/viewtopic_115879.html

może to też jakiś kolejny trop w rozwiązaniu problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lutowanie może zrobić każdy naprawiacz telewizorów.

A co do głośnej pracy wentylatora, miałem przedtem Clio z 1991 roku. No wiem to auto z innych czasów ale takie same objawy, mianowicie na "wycie" wentylatora pomogło smarowanie łożysk wirnika za pomocą WD. Niestety trzeba było wyjąć wentylator. Wyjęcie wentylatora w scenicu... sporo pracy. Chyba, że dostaniesz się na tyle blisko by "zalać" łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Cóż i mnie dzisiaj dopadła awaria wentylatora. Wczoraj chodził - dziś już zimno. Dobrze, że to jeszcze nie zima. Mam klimatronika (czy raczej klimatyzację automatyczną :) )

Wymontowałem dzisiaj moduł (przy okazji - identyczny jest montowany w citroenach - ktoś dał zdjęcie na elektrodzie ze swojego citroena chyba C5 i na zewnątrz i wewnątrz moduł jest identyczny). Na stronie www.tme.pl zamówiłem dwie sztuki tranzystora IRFP064N i w środę będę wymianiał tranzystor i zobaczymy jaki będzie efekt.

Czy to w ogóle tranzystor? Jedynie sprawdziłem, że jak włączam nawiew na na dwóch kablach zasilających moduł sterowania obrotami silnika pojawia się napięcie 12V.

Tranzystorek z wysyłką to jedyne 18pln - więc zacznę od tego.

Przy okazji kupiłem 2 sztuki. Tak na wszelki wypadek. Jak zadziała to jeden będę miał na zbyciu w razie czego.

 

EDYCJA

I po wymianie. Zamonotwałem tak jak napisał albartes (i jak też radzą na elektrodzie) ten tranzystorek IRFP064NPBF

Dmuchawa dmucha ale... nie tak jak powinna. Oceniam, że jej moc nadmuchu zmniejszyła się o połowę. "Widać" to:

- po hałasie - nadmuch na max, a swobodnie można rozmawiać

- przu ustawieniu na max i nadmuch "na twarz" (na wprost) pęd powietrza odczuwalny jest gdzieś na odległość 40 cm

- pierwsze 4 moce to praktycznie zero nadmuchu - nic nie leci z kratek.

- ten tranzystor ożywił nadmuch, ale nie jest najlepszym zamiennikiem. Tryudno mi znaleźc inny, gdyż wpisując do netu jego oznaczenia - nic sie nie wyświetla - więc nie można odnaleźc odpowiednika.

Na razie się cieszę, mam ciepło w kabinie, szczegolnie po 3 dniach jazdy w temperatyrach od minus 3 do plus jeden. Ale pozostawic tak tego nie można, gdyż klimatronik na pewno nie będzie teraz działał prawidłowo. Komputer będzie sterował "myśląc", że ma do dyspozycji 8 poziomów mocy wiania, gdy tym czaem pierwsze 4 odpadły, a max wiania to jakby stary poziom 4-5.

Poprosze na elektrodzie, aby zaproponowali inny zamiennik i dam znać jakie będą tego efekty.

Przy okazji - nie potwierdzam problemów odlutowania tego tranzystora, przygotowałem się jak na wojnę: nagrzewnica, dwie lutownice - a wystarczyła zwyłka kolbowa (czy tranformatorowa), odsysacz cyny i po 5 minutach bez problemu był już zamontowany nowy. Czy na czas lutowania albartes oderwałeś go od radiatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!