Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie na zimnym silniku i odpala z trudem na


Rekomendowane odpowiedzi

Witam to mój pierwszy post . Więc jak coś żle to wybaczcie .

Otóż mam problem z moją megi ,jak zaczeły się przymrozki nie chce odpalić na zimnym silniku . Odpali i gaśnie bez znaczenia czy jest na paliwie czy na gazie , gaśnie jak zdejmę nogę z gazu. Jak jest silnik ciepły nie ma problemu odpala za pierwszym razem.Jak potrzymam jej obroty około 2000 tys aż się nagrzeje to póżniej jest ok . Wymieniłem przewody na nowe , miałem jedne 4 miesiące i dostały przebicie wszystkie 4 ,myślałem że w tym problem ,ale po wymianie gaśnie nadal i ma kłopot z ponownym odpaleniem . Proszę pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest ten czujnik MAP i co to jest

 

[ Dodano: 2009-11-05, 15:15 ]

Jeżeli czujnik MAP to ta mała coś po prawej stronie silnika stojąc od przodu auta , od którego idzie wężyk do kolektora ssącego to jest podłączony i cały sam czujnik nie wiem czy działa.

 

[ Dodano: 2009-11-11, 20:32 ]

Witam

Byłem na diagnostyce , magik powiedział , Błąd obwodu CO2 , sonda do wymiany . Tak zrobiłem problem jest nadal . Czy wybrać się na następnom wizytę na diagnostykę .? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam , mam ten sam problem. Moja meganka 1.6 z 96r także ma problem z odpaleniem na zimnym silniku. Muszę ją trzymac na wysokich obrotach żeby się zagrzała, później jest ok. W lecie nie miałem problemów tylko teraz się zaczeły jak w nocy są przymrozki. Jeden spec mówi że może byc problem z pompką paliwową , ale chociaż się nie znam to nie wydaje mi się żeby to było to , ponieważ na zagrzanym silniku autko pracuje równo i odpala bez problemów. Jeżeli ktos miał taki problem, i go rozwiązał to prosze o poradę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budzik1502, postów takich jak Twój jest na tym forum masa. Sugeruję zacząć od wyszukiwarki,bo podobnych problemów było omawianych naprawdę dużo i szczerze wątpię żeby komukolwiek chciało się powtarzać to co już co najmniej kilkanaście razy zostało napisane na forum. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Przeszukałem forum i znalazłem kilka podobnych tematów , ale niestety nigdzie nie znalazłem rozwiązania. Ludzie podawali kilka rzeczy co może być nie tak , ale z tego co pisali to nie zabardzo to pomogło. Dlatego napisałem tego posta w temacie juz istniejącym w którym również nikt nie podał rozwiązania tego problemu, a nie zakładałem nowego tematu.

 

Jednak regulamin forum należało przeczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, więc tak, miałem ten sam problem, zaraz po zakupie jak tylko wróciłem do domu - około 50 km i autko stało pod chmurką przez noc to potem codziennie rano miało podobne objawy jak Twoje,za każdym razem rano był problem z odpaleniem,auto gasło, nie trzymało obrotów. Dopiero po zagrzaniu się silnika (5-10 minut) wszystko wracało do normy.Oczytałem się o cewkach,świecach,przewodach WN,czujniku położenia wału,silniczku krokowym,przepustnicy,wadach instalacji gazowych itd,ale z racji tego że mieszkam w bloku,nie mam tu praktycznie żadnych narzędzi, a autko stoi na małym ciasnym parkingu, nie było po prostu opcji na naprawę na miejscu,ani nawet na poważniejsze oględziny. Przez jakiś tydzień najadłem się wstydu usiłując jeździć zdychającym co chwilę autem,ale że jestem uparty i skąpy to postanowiłem że do serwisu/mechanika nie pojadę bo szkoda mi kasy, a że sam jestem mechanikiem to stwierdziłem że może samemu zrobię.Podjechałem do znajomego na wieś,po drodze kupiłem świece,ot tak w ciemno,wymieniłem,silniczek krokowy zostawiłem na noc w nafcie(nie mocząc off course elektrycznej części),przepustnicę w miarę możliwości przeczyściłem,sprawdziłem przewody WN,ustawiłem sobie gaz i autko po prostu zaczęło palić na dotyk.Nie wiem dokładnie co mu pomogło wszystkie czynności zajęły mi z 3-4 godziny i od tamtej pory jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Na wstępie dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc .

Zrobiłem tak jak napisał kamilf tylko bez ustawiania gazu , to już miałem robione . Ja jeszcze wymieniłem przewody masowe z akumulatora i na silnik , wymieniłem też wężyk podciśnienia do kolektora ssącego od czujnika MAP .Coś z tych czynności mu pomogło i rano przy minusowa temperatura pali idealnie i równo pracuje .

Od czasu do czau ma wachania obrotów ale tak po zatym już jest ok. Mój temat uażam za zamknięty i jeszcze raz dziękuje wszystkim w tród włożony w pomoc rozwiązania problemu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!