Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuk w tyle przy skręcaniu.


miikolajj

Rekomendowane odpowiedzi

Megi 1,6 96r.

Witam.

Problem pojawił się niedawno a mianowicie: Gdy jadę i przy obojętnie jakiej prędkości i w obojętnie jakim kierunku był nie zaczoł skręcać to mi coś z tyłu stuka tak jakby w tylnym zawieszeniu.. lub w bagażniku ale bagażnik mam pusty a zapasówka mocno się trzyma na miejscu. Pojawia się to gdy skręce dosyć ostro tak by utrzymać się na swoim pasie bo jak pojadę łagodniej ( wjeżdżając na pas przeciwległy ) to się to nie dzieje. Byłem u mechanika ale przyspawał i dał nowe obejmy na tłumik bo był obluzowany, pozatym nic nie stwierdził mówiąc że wszytko mam w porządku, jednakże problem nie zniknoł.

Więc co to może być?

 

 

 

Byłęm na stacji kontroli wyszarpał mi autkiem i nic nie stwierdził kompletnie nic mówi że jest wszytsko w jaknajlepszym porządku.

Zasugerował że może koła albo opony, ale opony dziś zmieniane i nic to nie dało..

Koła .. hmm ostatnio wymieniałem łożyska przód i tył lewe... czy może to coś??

 

 

Hmmm przestało stukać jak mnie wytrząsł a zaczęło skrzypieć... Jakieś pomysły dlaczego??

 

 

Proszę o przeniesienie tematu do działu mechanika Megane I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tym stukaniem. Jak jest sucho to nie styka i nie zależy jaka jest temperatura. Jak jest wilgotno stuknie, puknie raz, albo dwa i przestaje stukać. Na szarpakach nic nie widać. (dwa razy byłem) Opinia jes taka, że tuleje są do wymiany, ale wg mechanika nie natychmiast. Tak jakby to stukanie powodowało ułożenie się jakiegoś elementu. Ciekawe jest to, że przejeżdżając przez próg zwalniający, na pierwszym się odezwie, a na drugim już nie. Albo odwrotnie :-x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, napewno trzeba na szarpaki podjechać. I sprawdzić amortyzatory.

U znajomego w Pandzie przyczyną dziwnego stukania był całkowicie rozbity amortyzator do którego dostała się woda (nie pytajcie jak) i czasami było ok (nie tłukło) a momentami wydawało się że za chwilę coś odpadnie.

Co prawda Fiat to nie Renault ale być może dolegliwość ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam rozwiązanie mojego problemu. Mianowicie:

 

Przy wymianie łożysk kół lewej strony mechanik odgioł sobie osłone przy tłumiku i skończąc robotę jej nie dogił spowrotem... bo nie i już.

 

Byłem na szaprakach i nic mi nie powiedział a w związku z tym że w pon jadę na przegląd pojechałem tam jescze raz ( skoro robią za friko), zeby mi sprawdził amorki i... sprawdził... 87% przód 84 i 83% tył mówi no nie ma możliwości ale tak pztry na te amorki ... a lewy jakby obtarty. w kanale był to złapa z tył auto uwiesił się na nim i amor się ugioł a ta osłone tłumika cyk o niego otarła i jak popuścił auto to z powrotem 2 raz także podczas jazdy to brzmiało takie tyk tyk.... i po problemie odgioł mi ją a ja pojechałem do mechanika to mam następną robotę u niego za friko:P heh;) także sprawdźcie u siebie jak coś moża akurat to;) i 400zł w kieszeni za amorki które chciałem wymienić:mrgreen: ha! pozdrawiam;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!