Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbiorniczek wyrównawczy - czy ma tam się prz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

---------------------------------------------------------------

Mam dość lakoniczne pytanie. Jak kupowaliśmy Megane to w zbiorniku wyrównawczym z górnego wężyka cały czas leciał płyn. Obstawiam, że dolny go pobierał - bo poziom w zbiorniku nie zmieniał się.

---------------------------------------------------------------

Teraz patrzę, że nie leci. A przecież jest włączony równolegle do obiegu chłodnicy (chyba? albo małego?). Więc czy nie powinien tam lecieć cały czas?

---------------------------------------------------------------

A może jest jakiś zawór który ten system odpowietrzania przymyka. Ale nie widzę tam elektroniki?

---------------------------------------------------------------

Proszę o wyjaśnienie, bo autko używa żona i nie chciałbym by coś w trasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się zbiornik wyrównawczy wpięty jest równolegle do chłodnicy (w duży obieg).

Nie ma żadnego zaworu poza termostatem na bloku silnika oraz zaworkiem nadciśnieniowym i podciśnieniowym w korku na zbiorniku wyrównawczym.

Górnym przewodem płyn nie powinien lecieć. Jeżeli leciał, to istniała wtedy jakaś przyczyna, która blokowała pełny przepływ przez chłodnicę i wtedy część płynu szła przez zbiornik. Zaglądać często pod maskę i sprawdzać poziom w zbiorniku czy nie ubywa cieczy, ale stale w tych samych warunkach - na ciepłym lub zimnym silniku, ponieważ są różnice poziomu między tymi stanami. Utrzymywać poziom mniej więcej w połowie między min i max (na zimnym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za błyskawiczną odpowiedź.

---------------------------------------------------------------

Czyli teraz jest dobrze?

---------------------------------------------------------------

Hmmm... A co wtedy mogło być? Nic nie było z układem chłodzenia robione. Może zapowietrzona chłodnica? Ale to chyba wtedy by ubyło znacząco płynu póżniej? Bo brud czy coś to chyba nie - płyn był i jest czyściutki.

---------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------

A może termostat był tak na maksa otwarty, że leciało? To było w ciepły dzień i po dość intensywnym używaniu silnika :mrgreen: przy raczej niewielkich prędkościach - wiatrak mocno chodził. Może wtedy było na tyle duże ciśnienie, że tak było?

---------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------

Nie znam tego układu chłodzenia. W niektórych Citroenach z podobnej rurki leci ciągle - ale tam ona przed chłodnicą wpięta i różnica ciśnień wpychająca płyn do nagrzewnicy może zawsze wystarcza.

---------------------------------------------------------------

Zastanawiałem się czemu teraz nie leci, a teraz się zastanawiam czemu wtedy leciało.---------------------------------------------------------------

 

 

I co to daje jak robisz tyle enterów. To jest karane. lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!