Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PROSZE o POMOC Padł mi silnik w reni 1.9DTI


alexx75

Rekomendowane odpowiedzi

Padł mi silnik w reni 1.9DTI 98rok NA100% rorzad wienc postanowiłem wymienić kupiłem prawie kompletny od Anglika z pompom,turbiną z kompletnym rorządem ,wtryski wienc prosze o pomoc jakie mnie niespodzianki spotkaią z przekłatką tego silnika dodam ze sytuacja ma miejsce w Szwajcari :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam!

 

Podłączam się do tematu, gdyż mój problem wygląda całkiem podobnie, choć jestem już na nieco innym etapie naprawy.

 

Zacznę od objawów:

Jechałem autem tak ok. 90km/h, nagle zaczął słabnąć, dławić się. Wrzuciłem na luz, zgasł, stoczyłem się na pobocze. Wynik - zatarty silnik na panewkach.

 

Kupiłem drugi silnik - wyciągnięty z anglika - i razem z bratem w garażowym zaciszu zabraliśmy się za przełożenie go.

Jeden wieczór na wyjęcie, drugi dzień na złożenie go i włożenie do komory w samochodzie.

 

Wynik jest taki, że auto nie odpala... :mrgreen:

 

I za nic nie wiem, co może być przyczyną.

Immo pod pompą wtryskową wstawiłem ze swojej pompy, profilaktycznie użyłem kodu do ręcznego wyłączenia immo. Silnik kręci pompa jakby zasysała paliwo, jednak nie podaje go dalej na wtryski - paliwo wraca przelewem.

 

Tu właśnie widzę problem, brakuje mi pomysłów na rozwiązanie.

Nawet kolega Prezes sugerował, że może ktoś na forum będzie w stanie pomóc, bo i jemu skończyły się pomysły...

 

W sobotę usłyszałem nawet taki pomysł, że pomimo przełożenia mojego immo spod starej pompy (ten czarny podłużny prostokąt dokręcany od spodu pompy wtryskowej) do innej pompy, bez przełożenia komputera nic mi nie da i jedyny ratunek to "przeprogramowanie komputera" i regeneracja pompy "pod kątem immobilisera".

Nie powiem, zdziwił mnie ten pomysł, ale kto wie - może tylko to mi zostało?

 

Mam nadzieje, że jednak wspólnie dojdziemy do pozytywnego uruchomienia mojego Szczeniaczka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to prozaiczne, ale spróbuj przełożyć całą pompę wtryskową od swojego silnika.

Immobiliser to tylko ten elektrozawór na pompie, jak działa to nie powinno być problemów.

Poniżej cytat z instrukcji serwisowej.

MONTAŻ

Sprawdzić obecność elementu mocującego © za

elektrozaworem.

Podłączyć przewód łączący układ elektroniczny z

elektrozaworem (:mrgreen: przy pomocy nakrętki.

Założyć osłonę plastikową na elektrozawór.

Ustawić układ elektroniczny na elektrozaworze.

Przy pomocy nowych śrub samozrywających (A)

zamocować układ elektroniczny.

UWAGA : układ elektroniczny elektrozaworu

dostarczany jako część zamienna nie jest zakodowany.

Przy jego montażu konieczne jest „nauczenie

go” kodu systemu blokady zapłonu.

W tym celu wystarczy wykonać następujące operacje:

• odblokować zamki nadajnikiem TIR,

• włączyć zapłon na kilka sekund,

• zablokować zamki nadajnikiem TIR.

Funkcja blokady zapłonu jest zapewniona.

UWAGA : aby sprawdzić uaktywnienie systemu,

zablokować zamki nadajnikiem TIR od wewnętrz

(czerwona kontrolka blokady zapłonu powinna

migać) i włączyć zapłon. Czerwona lampka kontrolna

blokady zapłonu powinna zacząć migać

szybciej i rozruch silnika powinien być uniemożliwiony.

clipboard02qa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to prozaiczne, ale spróbuj przełożyć całą pompę wtryskową od swojego silnika.

 

Na pewno jutro to zrobię. Tylko nie wiem, czy poradzę sobie z odpowiednim ustawieniem rozrządu - obecnie znaczki są tak dziwnie ustawione, że nie mogę dojść, o co chodzi - jak ustawię jeden znak na "górnym kole" to znak na pompie wtryskowej wogóle do żadnego znaku na obudowie nie pasuje... Być może chodzi o kąt wyprzedzenia wtrysku czy coś podobnego. Nie wiem. Są fachowcy od tego i też muszą na dzieci jakoś zarobić :mrgreen:

 

Immobiliser to tylko ten elektrozawór na pompie, jak działa to nie powinno być problemów.

W takim razie czym jest ten podłużny plastikowany prostokąt przykręcany od spodu pompy. Odchodzą od niego jakieś kabelki. Wg. mnie to też ma związek z immo, choć pewności nie mam - a nawet, jeśli nie mam racji, to niech ktoś obeznany powie mi, do czego to może służyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł immobilisera jest na rysunku.

Urządzenie z kabelkami, to jeśli się nie mylę sterownik kąta wtrysku.

Poczytaj poniższy temat, bo chyba może Ci się przydać.

 

http://megane.com.pl/megane-i-phi-diesel-s...wka-vt23575.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co Ci wkleiłem tyczy się pompy Boscha, przepraszam za wprowadzenie w błąd.

W twoim aucie natomiast jest pompa Lucasa, która jest innej budowy.

Wychodzi więc na to, że w tej skrzynce może być immobiliser.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobrze kombinowałem...

Pozostaje więc dalej pytanie, dlaczego pomimo zmiany tego elementu nadal pompa nie podaje paliwa na wtryski. Jutro jeszcze pogrzebię, może coś nowego przyjdzie mi do głowy...

Może też do jutra ktoś wpadnie na jakiś inny pomysł...

Póki co zabieram się za świętowanie i wszystkim życzę "Wesołych Świąt" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega w TDI miał podobny problem, paliwo dochodziło do pompy i wracało, nie dochodziło do wtrysków. Na elektrozawór podałem kablem +12V bezpośrednio z akumulatora, zawór pstryknął, auto odpaliło na samostarcie i od tamtej zimy kumpel ma magiczny przełącznik do tego elektrozaworu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!