Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam sie nad zakupem owych glosnikow http://www.allegro.pl/item821563063_17c_wy...emcy_2_szt.html i moje pytanie jest nastepujace czy dadza sobie rade na zwyklym radiu czy niezbedny do nich jest wzmacniacz i czy pasowaly by do przednich drzwi w mojej megi czy one sa dedykowane gdzie indziej

 

z gory dziekuje za odp :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

głośniki napewno dadzą sobie radę bez wzmacniacza - najwyżej radio będzie się grzało przy głośniejszym odsłuchiwaniu.Ale wątpię bo to "najniższa półka" czyli raz że nie zagra fajnie a dwa, że nie warte nawet tych 45 zł.Wzmacniacz sprawi że zagrają lepiej niż pod samym radiem,ale nie jest konieczny.A co do ich pasowania w drzwi to trudno powiedzieć bez zmierzenia głębokości montażowej tych głosników i otworu w drzwiach.

Widzę że jesteś z moich okolic jeśli chcesz mogę Ci powiedzieć gdzie kupić dobre i tanie głośniki w Lublinie, odezwij się na PW to wyjaśnie dokładniej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robo12121, moim zdaniem szkoda kasy. Lepiej poszukać oryginalnych Blaupunktów za kilka zł, grają nieźle i pasować będą na pewno. Do seryjnego radia nic lepszego nie potrzeba.

To moja opinia jako nieaudiofila :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Helixy.

No i Kolega Techniacz, wszystko wyjaśnił. Pewnie nikt już nie ma pytań. Weź no Kolego Techniacz, uzasadnij swą wypowiedź bo na chwilę obecną dla zwykłego człowieka jest ona gó..no warta ;-)

Pominąwszy fakt że nie masz racji ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak prawdę mówiąc trzeba by było zacząć od preferencji muzycznych przyszłego posiadacza. Dalej od tego jakie boczki są w tej megance czy są wypukłe (jest tam regulacja szyb i lusterek), czy proste. Ja posiadam proste i z mojego doświadczenia z tymi boczkami trzeba by było je wygłuszyć bo maja za duży rezonans i przy głośniejszej muzie coś zawsze zafałszuje. Ogólnie głośniki to nie podstawa równie ważny jest ich montaż kto wie czy nie najważniejszy. Co do rodzaju głośników to nie doradzę bo aż tak się nie znam, ja mam jakieś pionierki kiedyś montowałem hertze i mogę powiedzieć że dają efekt w porównaniu z Pionierem i Alpinem. A do tego jak bym zakładał sobie to żadne głośniki dwu trzy... drożne tylko pojedyncze średnio tonowe i do tego jakiś wysoko tonowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłącze się częściowo do tematu.

1) Odnośnie Sedana `98 czy warto zmieniać głośniki na tylnej półce widziałem że jest tam jakiś pioneer, ale czy to seryjne głośniki to już nie wiem ;(

2) Jakie proponujecie głośniki do drzwi, na podszybie (mam miejsce na głośniczki orginalne) i ewentualnie jakie na tył

3) Jak sprawdzić czy kable pociągnięte do podszybia są podłączone do radia (bez rozbierania wszystkiego czy jest w ogóle taka możliwość)

4) Jakie dobrać radio bo mam jakiegoś złoma z piwnicy ;(

5) Trochę głupie pytanie jak wygłusza się drzwi? :mrgreen: gdzie położyć mate wygłuszającą i czy jest potrzebna jakaś specjalna.

Na projekt mam budrzet otwarty ale im mniejsze koszty tym lepiej :P (szybciej dozbieram na aluski 8-) )

 

 

P.S.

 

Prezes budżet piszemy przez "ż" nie przez "rz" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do postu pawelp2008 to z tego co pamiętam z praktyk to montowaliśmy średnio tonowe, bo jak coś jest do wszystkiego to jest do g.... A chcąc uzyskać niskie tony to proponował bym subwoofer ale mowie wszystko zależy od budżetu preferencji itd.

 

Co do postu koma32 to do punktu 1,2 i 4 nie pomogę.

A punkt 3 to najłatwiej stwierdzić po prostu czy grają a jeśli chcesz sprawdzić czy przypadkiem gdzieś po drodze nie ma wzmacniacza to najprościej przy wyłączonym radiu i zapłonie odłącz złącza z radia i podłącz jakąś bateryjkę, akumulatorek pod przewody które albo są gdzieś opisane na radyjku lub które wydaje Ci się że mogą być od głośników i przy każdym zamknięciu obwodu głośnik powinien zaszeleścić podskoczyć na pewno usłyszysz.

 

A w 5 to wygłuszenie robiliśmy z papy samo zgrzewalnej z folia aluminiowa po jednej stronie rolka chyba miała jakieś 30cm szerokości ale są jeszcze jakieś specjalne maty wygłuszające ale dość drogie z tego co słyszałem. Docinaliśmy ja i zgrzewaliśmy (opalarką) z blachą tak aby powstało jakieś pudło rezonansowe jak na zdjęciach.

 

ps. co do tylnej półki to jest niezbyt dobre miejsce chyba że głośniki są skierowane na uszy dobierających :mrgreen: chociaż sam sobie zamontowałem głośniki w półce od uno i dało to niezły rezonans i niezłe basy się wydostawały z bagarznika przy głośnikach jakichś no name tylko ze znaczkiem forda :P

post-19820-1259191138_thumb.jpg

post-1-1259191138_thumb.jpg

post-1-1259191139_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koma32,

1. Looknij jaką mają moc RMS

2. Podszybie - Tweetery

Drzwi - jakieś 13 cm głośniczki (w miejsca seryjne) lub przykrecic inaczej 16 cm... Ja wstawiłem 16 cm...

3. Podłącz jakiś głośnik i puść muzyczke... :-P

4. Pamiętaj, że radio musi być o tej samej inpetencji (opór) co głośniki.. No i że głośniki mają mieć większą moc od radia.. Np. radio 4x45 i mam 6 głośników dwa tweetery, dwa 50W w drzwiach i dwa 60W w tylnej półce (pisze o mocy RMS )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do postu pawelp2008 to z tego co pamiętam z praktyk to montowaliśmy średnio tonowe, bo jak coś jest do wszystkiego to jest do g....
kolego nie wiem co montowaliście ale wiem, ze można zamontować każde ;-) . Tak czy siak w głosnikach samochodowych, zarówno koaksjalnych, jak i w zestawach odseparowanych występują głosniki szerokopasmowe lub średnio-niskotonowe ale nigdy średniotronowe. Proponuje porównać parametry tych dwóch głosników a w szczególności ich pasmo przenoszenia. I jeszcze ostatnia rzecz, szerokopasmowe, nie znaczy, że są do wszystkiego. ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest oryginalny zestaw głośników Renault, czyli głośniki jednodrożne nisko-średnio tonowe w drzwiach + wysoko tonowe w podszybiu. Wszystko to marki Philips. Grają znakomicie, są świetnie dopasowane do akustyki tego auta (jak to zwykle bywa przy fabrycznym nagłośnieniu). Testowałem je z radiem JVC '05 za około 700zł i Blaupunktem z

'98 za około 900zł (ceny katalogowe). Droższy Blaupunkt był moim zdaniem minimalnie lepszy, mimo że starszy.

 

Chciałem czegoś większej mocy - dokupiłem parę 6x9'' Blaupunkt GTX 693 i zamontowałem w półce. Jestem nimi bardzo rozczarowany, mają dużą moc, ale bas jest płytki, a wysokie tony zbyt ostre i zniekształcone. Oryginalny zestaw głośników nie zagra tak głośno, ale daje dźwięk o nieporównywalnie wyższej jakości.

 

czy dadza sobie rade na zwyklym radiu

Trudno jest doradzać, bo nie wiemy jakie masz wymagania, ani jakie "zwykłe" radio kupiłeś. Jeśli radio kosztowało 199zł, to myśle, że te głośniki będą w sam raz - daleko im do ideału, ale w tym przypadku droższe głośniki wiele nie zmienią.

Na Twoim miejscu zainteresowałbym się raczej takim zestawem jak montowany seryjnie (jednodrożne głośniki w drzwi i wysokotonowe pod szybę). Nogi pasażera i Twoje własne bardzo tłumią wysokie częstotliwości, stąd miejsce na głośniki wys.tonowe przy szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"No właśnie chodzi o to, że nie mam głośników żeby tam podłączyć :mrgreen:"

 

Możesz zrobić prosty układ zewrzeć jedną stronę kabli ze sobą i zamontować na drugim końcu żarówkę z bateryjka i zamknąć obwód lub podłączyć diodę na 2V na miejscu głośnika i włączyć radio powinna się słabo świecić (mrugać) im głośniej będzie tym mocniej świeci trzeba pamiętać o biegunach diody.

 

pawelp2008 Może masz faktycznie racje w każdym razie chodzi jak mówisz o częstotliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!