Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Różne rodzaje skrzyń biegów do F3R?


Szczawik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy są jakieś różnice pomiędzy skrzyniami biegów do 2.0 F3R?

Ostatnio gdy chciałem kupić do swojego, to sprzedawca się pytał jaki mam kolor obudowy/dekielka.

Są 3: Czarny, biały i zielony.

Faktycznie zauważyłem,że w Lagunie 2.0 posiadam z czarnym deklem, a w Megance 2.0 posiadam zielony dekiel.

I teraz mam pytanie: Jakie są różnice pomiędzy tymi skrzyniami i czy zielona pasowałaby zamiast czarnej :mrgreen: Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-11-26, 21:37 ]

Jak zwykle nikt nie jest w stanie pomóc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem zielony,ale wiesz dekielek mozna zmienic,,,,wazny jest symbol chyba f3r ma JC5

 

,jak chcesz to dam ci namiar na goscia co naprawia skrzynie renault i daje gwarancje i bierze uszkodzona twoja,,,wysylka na cala europe,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F3R może mieć skrzynię JC5 lub JB3 - nie było reguły, chociaż sceniki dostawały raczej JC5

 

najważniejsze abyś miał skrzynie o podobnym oznaczeniu, bo w ramach jednego modelu były różnice w przełożeniach, czasem nawet spore przez co na nowej skrzyni auto może mieć inne odejście i osiągane prędkości

 

poszukaj na forum, kiedyś dawałem rozpiskę skrzyń biegów i przełożeń dla poszczególnym wersji

 

nr skrzyni to np JB3 XXX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha! Ponarzekać trochę i pomoc się od razu znajdzie :-) Dzięki :-) Znaczy mi z tymi kolorami dekielkow to chodziło,że wlaśnie inny kolor, to różnica w przelożeniach. Tak przynajmniej słyszałem. Jutro wyjmuję skrzynię z Laguny. Po pierwszysch oględzinach zauważyłem,że jest pęknięta w 3 miejscach,są dziury i wylał się olej. No i coś gruchocze w środku w mechanizmie różnicowym. Ciakawe co tam się porobiło i czy da naprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczawik, wszystko to było już kilka razy na forum pisane, po prostu nie umiesz szukać na forum (lub nie chcesz) i stad to twoje narzekanie, bo nie zadałeś sobie trudu by dotrzeć do informacji już istniejącej - na przyszłość lepiej się postaraj :-)

 

jak poszukasz na forum to dowiesz się, że były też różne obudowy skrzyni (kołnierze - tak to chyba się fachowo nazywa) w obrębie jednej rodziny skrzyń (np. JB3) oraz pewne różnice np. źródło sygnału dla prędkościomierza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem rzetelnym użytkownikiem i powiem,że szukałem na forum, ale jak się coś w SZUKAJ wpisze jakies haslo, to często wyskakują rózne tematy, które mnie nie interesują. Dlatego po przeczytaniu chyba ze 30 postów stwierdziłem,zę nie da rady, trzeba zapytać..............

 

Aaaaa i jeszcze jedno, własnie soe dowiedziałem,że skrzynia biegów musi pasować do odpowiedniej miski olejowej w silniku.Są ponoć jakieś różnice pomiedzy miską aluminiową a stalową.Różnią się jakimś wycięciem na skrzyni biegów. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!